Piinapäivät ja matkustaminen

Noniin, nyt se sitten tuli mieleen...

Eli punktio ja alkionsiirto on mahdollisesti ensiviikolla (vk 6) ja piinapäivinä (vk 8) olen lähdössä italiaan lomareissulle.

Mahtaakohan siinä olla sitten jotain riskiä? Lentäminen? Syöminen italiassa? Juominen siellä?

Ei tullut mieleenikään huolestua näistä asioista, mutta nyt kun asiasta on muutama kysynyt, että "Eikö sinua huoleta"? Niin pakostihan sitä on alkanut ajattelemaan asiaa.

Mut hulluahan se olis nyt perua reissu, kun sitä vaan ei voi tietää, että kuinka käy. Hoidon tuloskin selviäisi aikaisintaan reissun aikana tai vasta sen jälkeen.
Ja siis rahat menisivät jokatapauksessa, eli rahoja ei saa reissusta takaisin.

Mitäs mieltä olette?
 
Meg
En mä usko että siitä mitään haittaa ole, kyllähän tietämättään raskaana olijatkin varmasti lentävät ja jopa monellakin kuulla vielä lentävät. Eli kyllä mä lähtisin reissuun jos olisin varannut sen aikoja sitten, lääkärithän sanoo että normaalia elämää siirron jälkeen. Jos sua häiritsee niin voithan kysästä lääkäriltä että onko siitä haittaa. Ymmärrän kyllä että mietit, olen samanlainen..
 
Mulla oli aika samanlainen tilanne viime keväänä. Punktio oli keskiviikkona, niin seuraavan viikon lauantaina eli pp8 oltiin lähdössä Barcelonaan. Lääkärin mielestä oli ok, jos oma kunto sallii. No, mulla ei sitten mennyt ihan täydellisesti toipuminen vaan epäiltiin lievää hyperiä, ei ollut mutta oli todella laajentuneet munasarjat ja pientä nestehukkaa. Kävin silloin keskiviikkona ennen lähtöä vielä klinikalla tarkistuksessa ja lääkäri kirjoitti mulle varmuuden vuoksi Klexanea veritulppariskin takia (lento, ylipaino ja hyperin oireet yhdessä).

Meillähän kävi vielä niin, että jumituttiin tuhkapilven takia yhdeksi yöksi välilaskukentälle... mutta lopulta päästiin perille ja kivaa oli. Vältin matkalla alkoholia niin että otin vaan ehkä kerran lasin viiniä, söin kyllä irtojätskiä jne eli käytännössä elin aika normaalisti. Plussaa ei valitettavasti tullut silloin, mutta tuskin se oli matkan syy. :)

Niin ja injektioneulat sekä crinonet oli ihan käsimatkatavaroissa, iskin reseptit paketteihin että pysyvät mukana eivätkä huku matkatavaroihin. Ei niistä kukaan muistaakseni mitään kysynyt.
 
Kiitoksia vastauksistanne :)

Minä en ollut oikeasti edes ajatellut koko asiaa, koska en jaksa todellakaan elää jossitellen.. Mutta muiden huoli alkoi sitten itseänikin huolestuttaa.

Samaa mieltä olen, että ihan normaalisti sitä voi elää ja tarkoitus onkin. Normaalia hygieniaa ja varovaisuutta noudattaessa tuskin mitään vaaraa on saada mitään tauteja sieltä tuliaisiksi. Huonoa tuuria se kyllä olisi, kun tähän mennessä olen reissannut ympäriinsä ilman rokotuksia tai mitään muutakaan sairastumatta mihinkään kausiflunssaa pahempaan.

Kiitos tosiaan rauhotteluista. Ja eihän sitä edes vielä tiedä, kuinka sen siirron kanssa käy. Toivottavasti tietysti siihen pääsisi :)
 
Heissan! Minäkin kirjoitan tänne kun asia on ajankohtainen.

Eli itsellä menossa nyt pp5, ja olen lähdössä Lontooseen työmatkalle pp11. Kysyin siirrossa hoitajalta ja lääkäriltä, ja heidän mielestä ei ole mitään vaaraa lähteä. Lääkäri kehoitti vain että lennon aikana voi tehdä vähän "tikusta asiaa" ja käydä vessassa ja liikkua, ihan vaan tuon verenkierron takia (itsellä myös ylipainoa).

Joten reippain mielin vaan matkaan! :wave:
 
Kiitos Susu75 :)

Täytyy laittaa korvan taakse tuo liikkumisasia. Josko sitä testaisi sitä lentokoneen vessaa ensimmäistä kertaa elämässä. Lentänyt oon monta kertaa ja moneen suuntaa, mutten koskaan ole käyttänyt lentokoneen vessaa :D
 

Yhteistyössä