Piiloraskaus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaavimasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vaavimasu

Jäsen
25.10.2004
607
0
16
Näyttääkö testit negatiivista ja onko mitään oireita jos on "piiloraskaana"??
Tuleeko "kuukautiset" normaalisti?
Misä vaiheessa yleensä huomataan?
Vaionko tämä vain huhupuhetta tämä piiloraskaus?

Hei vaan!

Kiitos kysymyksestäsi.

Tarkoitatko "piiloraskaudella" raskautta, jossa siis raskaana oleva ei itse tiedä olevansa vai kemiallista raskautta?!?
Kyllä raskaus näkyy aina testeissä, verikokeessa ainakin luotettavasti. Toisilla raskauden aikana saattaa esiintyä pientä vuotoa juuri niihin aikoihin kun kuukautiset pitäisivät olla. Samoin myös vatsa voi toisilla kasvaa hyvinkin vähän tai huomaamattomasti, etenkin jos on kovasti ylipainoinen.

Tilanteeni on se, että minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 20.8 ja vuodon jälkeen tein tesin jotta tiesin että hormonia ei enään erity.. Aloitimme yrittämään uudestaan ja 18.9 tein testin johon sain haamun. Samana päivänä kuitenkin alkoi pyyhittäessä tulla verta. Sen ja seuraavan päivän tuli niin ja oli päivä välissä ja sitten vuoti runsaammin ja yht kesti 8pv vuoto. No sitten tein mammaksi sivulta tilatuilla testeillä testejä ja näyttivät negatiivista.. Yritettiin edelleen ja nyt sitten perjantaina touhuilun jälkeen alkoi tulla vähän verta. kuukautisten olisi pitänyt silloin alkaa to-su. Vuoto yltyi vasta eilen, mutta aika niukkaa on edelleen verraten kuukautisiin.. Eilen tein puoli 11 testin ja se oli selkeä haamu!
Eli nyt sitten mietin, että onko tämä ollut ns piiloraskaus siitä ensimmäisestä kierrosta asti vai onko tullut kaksi kemiallista?
Nuo mammaksi sivuilta tilatut liuska testit olen tuominnut roskikseen koska ne eivät ole näyttäneet mitään..
Niin ja vuotojen aikana ei ole ollut minkäänlaista kipuilua tai minulle tavallista juilintaa mahassa ja selässä.. Siksikin outoja vuotoja..
Onko valekuukautiset? kannattaisko vaatia verikoe tms?

Hei vielä!

Ehkä sinun kannattaisi käydä verikokeissa ja mahdollisesti myös lääkärissä asian varmistamiseksi. Kuulostaa kyllä hieman oudolta, että testit edellen välillä näyttävät plussaa. Asia on hyvä varmistaa siksikin, että selviää onko lääkkeelinen keskeytys varmasti onnistunut vai onko toisaan vain kyse huonosta tuurista ja kemiallisista raskauksista..

Minä en usko että testit "edelleen" näyttävät plussaa, koska sillojn vuodon loputtua tein testinjoka oli puhdas nega. Vuodot ovat tosiaan kuitenkin tulleet tavallaan kuukautisten aikaan,mutta ihmettelen sitäkin että minkäänlaisia kipuja ja jomotuksia ei ole niinkuin tavallsiesti kuukautisten aikaan. Vaikuttaako siihen viivan tummuuteen mitenkään se miten paljon hormonia erittyy virtsaan ja voiko olla että sitä vain ei erity niin paljon virtsaan kuin vereen?
Tänään soitan neuvolaan ja selvitän heidän kanssaan asiaa.

Yhteistyössä