Pihalta löytyi kyyn nahka...

vieras
Pitäkää ruoho lyhyenä (käärmeet ei viihdy) ja poistakaa piilopaikat tontilta. Varovaisuutta puukasan penkomisessa, voi majailla sielläkin, tosin todennäköisesti vaan tilapäisesti.
 
^ nurmikko on pidetty lyhyenä, mutta kaikkia piilopaikkoja ei voi poistaa. Kiva mennä hakemaan saunapuita, kun ei tiiä onko kyy vielä siellä majailemassa :$
Lähteekö käärmeet karkuun, jos tömistelee ja "metelöi"? Mua niin ällöttää |O
 
vieras
Tömistely auttaa kaikkiin muihin paitsi raskaana oleviin naaraisiin. Siksi marjapuskia ronkittaessa pitää olla varovainen. En tiedä voivatko synnyttäjät käydä makoilemassa sinun puukasassasi.
 
Hyi yök... Yhessä kyyssäkin on ihan tarpeeksi, en kaipaa lisäksi vielä pikkukyitä. Pelottaa muksujen ja koiran puolesta, ne kun eivät osaa pelätä käärmettä. No täytyy vaan olla tosi tarkkana ja käydä tekemässä pihatarkastus lapion kanssa...
 
Toukka1
Eipäs hötkyillä. Se voi olla myös rantakäärmeen nahka. Varsinkin jos on sellainen pitkä, piiskamainen. Kyyn luomassa nahkassa näkyy myös yleensä selkeä sahalaitakuvio.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toukka1:
Eipäs hötkyillä. Se voi olla myös rantakäärmeen nahka. Varsinkin jos on sellainen pitkä, piiskamainen. Kyyn luomassa nahkassa näkyy myös yleensä selkeä sahalaitakuvio.
Kyllä se ihan kyyn nahka on. Viihtyykö rantakäärmeet kaupungeissa? oon ymmärtänyt, että ne elävät nimenomaan vesistöjen lähettyvillä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten olette selvinneet kyyvaaran kanssa? :)
Ihan OK :) Kyseessä on vanhempieni talon piha, mutta käymme heillä miltei päivittäin. Muksu ja koira viihtyvät onneksi etupihalla, jossa on helpompi pitää silmällä. Ja voihan se olla, että kärmes on jo jatkanut matkaa. Niin mä ainakin toivon :D
 

Yhteistyössä