Pihalla nähtyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narsku

Vieras
Naapurimme 4 lasta ja äiti olivat lähdössä pyörällä uimaan. Nuorin 2v oli nostettu pyöränistuimeen ja pyörä oli telineessä. Vanhin 10v laittoi jalkahihnoja kiinni ja oli muutenkin vieressä. Äiti oli tässä vaiheessa sisällä tekemässä jotain. No tämä vanhin tyttö oli koko ajan siinä pyörän vieressä ei kuitenkaan pitänyt siitä kiinni. Jostain syystä pyörä kaatui mitä säikähti tosi pahasti ja nosti sen heti pystyy. 2v tietysti rupesi itkemään.
Äiti ryntää ulos ja rupeaa huutamaan vanhemmalla tytölle miksi tämä ei pitänyt pyörästä kiinni. Seuraavaksi huutaa tällä että sisälle, sinä et lähde uimaan.
Tyttö jää sitten kotiin itkemään kun muut lähtevät.

Onko tämä kohtuutonta? Minusta kun on! Ihmettelen miksi tuon ikäiselle annetaan noin suuri vastuu, äidinhän olisi aikuisena pitänyt pitää huolta pyörästä. Kaksi muuta lasta siis leikkivät ulkona eivätkä olleet sisällä äidin kanssa. Muutenkin tuota perheen vanhinta tunnutaan kohtelevan lähinnä piikana. Mietin siis onko asiallista mennä sanomaan vanhemmille että tuo tilanne oli kohtuuton lasta kohtaan??

Oli kohtuutonta! Mutta jotenkin luulen, että jos vanhemmat on tuolla meiningillä, niin ne haukkuu pataluhaksi sen, joka niille menee siitä sanomaan. Ainahan sitä voi yrittää.

No jaa. Josko se lapsi oli tosiaan 10-vuotias ja jos vaikka äiti oli sanonut sille, että siitä pyörästä pitää pitää kokoajan kiinni. Tietty minä en voi ottaa kantaa tohon, että muuten pidetään piikana...

mieliteki mennä, mutta tuo äiti oli niin raivon vallassa että katsoin parhaaksi olla puuttumatta. Lisäksi oma lapsi työllisti juuri sillä hetkellä. Itse olen niin raivoissani tuon tytön puolesta että paras ehkä vähän rauhoittua ensin.

Yhteistyössä