Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh-äippänen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh-äippänen

Vieras
Mulla on 2v tyttö ja ex mieheni on luuseri eikä yhtään kiinnostunut tyttärestämme.
Ei tule synttäreille,ei joululahjoja yms...
ex-anoppini oli mulle aina tosi ilkeä ja jauhoi vaan ex-mieheni entiestä muijasta,että kuinka hieno ihminen hän oli jne...

Mä en halua ,että tyttäreni käy mummollaan ihan sen takia,että en luota näihin ihmisiin yhtään ja kaikenlisäksi tupakoivat sisällä ja muutenkin aika epämääräistä touhua heillä(ottavat mielestäni liian usein olutta) eikä MUN mielestä lapsen aikana pitäisi ikimaailmassa toimia näin!!!!!!

En ole nyt pitänyt yhteyttä heihin puoleen vuoteen ja kuulen muualta kuinka haukkuvat minua:(
Olen hyvä äiti ja hoitanut yksin lapseni mielestäni erittäin hyvin en juo,polta vaan teen kaikkeni,että lapsellani olisi hyvä olla...mielestäni tein oikein,kun katkaisin välit näihin ihmisiin,mutta on tää vaan niin kurja tilanne lapsenkin takia:(
Jos haluavat lasta nähdä niin tulkoot sitten meille tytön kotiin,mutta eipä ole kertaakaan käynyt.
Yksin tyttö ei ole koskaan ollut heillä ja ei mene niin kauan,kun minä päätän!!
Onko muilla samantaipaista tilannetta?

ei oo mutta jos tilanne on noin niinkuin kirjoitat niin must on ihan ok jos et päästä lastas sinne jos lapsi ei oo hirveen kiintynyt heihin... Ja fiksua tosiaan jos kerrot heille että halutessaan he voi tulla katsomaan lasta etteivät luule et halua vaan katkoa heidän välit tai käytät lasta riidan välikappaleena. Toivottavasti näin ei ole vaan ajattelet vain lapsesi parasta. Itse en ainakaanhalua lapseni menevän mihinkään epämääräisiin paikkoihin hoitoon vaikka se epämääräinen paikka sattuiskin olemaan mummola.

Alkuperäinen kirjoittaja maymay:
ei oo mutta jos tilanne on noin niinkuin kirjoitat niin must on ihan ok jos et päästä lastas sinne jos lapsi ei oo hirveen kiintynyt heihin... Ja fiksua tosiaan jos kerrot heille että halutessaan he voi tulla katsomaan lasta etteivät luule et halua vaan katkoa heidän välit tai käytät lasta riidan välikappaleena. Toivottavasti näin ei ole vaan ajattelet vain lapsesi parasta. Itse en ainakaanhalua lapseni menevän mihinkään epämääräisiin paikkoihin hoitoon vaikka se epämääräinen paikka sattuiskin olemaan mummola.

Samaa mieltä. Epämääräisiin oloihin en lastani veisi, mutten kieltäisi muuten tapaamasta. Lapsen paras kuitenkin tärkeintä, ei ne omat fiilikset.

No lapsen etu kuitenkin on tavata sukulaisiaan, varsinkin isovanhempia ja isäänsä...
Toisaalta lapsen etu ei ole olla siellä jos juovat...
Vie vaikka joskus pariksi tunniksi/pv ja sano ettei alko kuulu sun lapsesi kanssa samaan huoneeseen, etkä myöskään halua lapsesi harrastavan passiivista tupakointia.

Ja mielestäni teet väärin jos annat ex anoppisi haukkumisten vaikuttaa lapsesi ja heidän suhteeseen.
Toisaalta laki taitaa olla sun puolella siinä, ettei tartte viedä lasta tapaamaan isovanhempiaan.
Toisaalta isällä on ne oikeudet ja jos haluavat voi se isä sen lapsen itsekkin sinne raahata...

Alkuperäinen kirjoittaja maymay:

Olen käyttäytynyt heitä kohtaan niin kiltiski,kun tilanteelta voi vaatia...ja lapsi ei ole kiintynyt heihin ,kun niin vähän tekemisissä ja taas toinen mummi ja pappa on todella rakkaita!
Mä haluisin,että joskus ees kävisi kattomassa ainakin tää isä,mut minkäs teet,kun ei kiinnosta ja minähän en ala pyytelemään,jos ei itse tajuu soittaa jne...pysykööt poissa eipähän tarvi stressata heistä:/

Itselläni vähän samankaltainen tilanne. Olen päättänyt, ettei ole minun elämäntehtäväni pitää huolta, tapaako lapsi toista puolta suvustaan ollenkaan. Jos heitä lapsi kiinnostaa, kyllä he ottavat yhteyttä. Ja eipä ole ketään kiinnostanut.

Miksi eronneena pitäsi pitää erityisesti huolta, että lapsi tapaa molempien vanhempiensa sukua, kun ei tätä vaatimusta ole, jos ollaan avioissa? Mä tuskin tunnen isänpuoleisesta suvustani ketään, vaikka vanhempani olivatkin naimisissa isäni kuolemaan saakka. Ei isän sukua kiinnostaneet meidän perheen asiat millään lailla emmekä olleet käytännössä yhtään tekemisissä. Emmekä ole vieläkään, ei sen puoleen.

Yhteistyössä