Pienten poikien äidit (eräästä runosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaiffari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaiffari

Vieras
Mun kaveri sai juuri poikavauvan ja löysin heille taulun lahjaksi. Siinä on värssy runosta "Mistä on pienet pojat tehty", eli "Etanoista, sammakoista, hauvan häntätupsukoista, niistä on pienet pojat tehty".

Mun mielestä taulu oli tosi suloinen, enkä itse pienen pojan äitinä pitänyt runoa pahana, kun tiedän sen entuudestaankin. Mutta mies oli sitä mieltä, että se on kamala ja kaikkia pikkupoikia loukkaava.

Mä en nyt tiedä, mitä taulun kanssa tekisin. Uskallanko sitä sittenkään laittaa lahjaksi, ettei tuore äiti suutu. Vai laitanko sen oman pojan huoneen seinälle ja käyn tytölle hakemassa samanlaisen "Mistä on pienet tytöt tehty"-taulun.

Kertoilkaahan nyt mielipiteitänne tuosta värssystä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kaiffari:
Mun kaveri sai juuri poikavauvan ja löysin heille taulun lahjaksi. Siinä on värssy runosta "Mistä on pienet pojat tehty", eli "Etanoista, sammakoista, hauvan häntätupsukoista, niistä on pienet pojat tehty".

Mun mielestä taulu oli tosi suloinen, enkä itse pienen pojan äitinä pitänyt runoa pahana, kun tiedän sen entuudestaankin. Mutta mies oli sitä mieltä, että se on kamala ja kaikkia pikkupoikia loukkaava.

Mä en nyt tiedä, mitä taulun kanssa tekisin. Uskallanko sitä sittenkään laittaa lahjaksi, ettei tuore äiti suutu. Vai laitanko sen oman pojan huoneen seinälle ja käyn tytölle hakemassa samanlaisen "Mistä on pienet tytöt tehty"-taulun.

Kertoilkaahan nyt mielipiteitänne tuosta värssystä!

Toi "hauvan häntätupsukoista" oli sulonen!!!! eN mä siitä runosta suuttuisi!!!

Se on vanha runo, jonka varmaan jokainen on kuullut ja ei siitä nyt kukaan pahastu. Itse en kauheasti tuosta runosta tykkää mutta kyllä mä seinälle voisin taulun laittaa, jossa tuo runo olisi.

Joskus siskon kanssa ollut samasta lorusta tingan poikasta. Mutta minusta suloinen ja pojalle sopiva. Jos kysyy pieneltä pojalta, että onko hän mieluummin tehty etanoista ja sammakoista vai kukkasista ja inkivääristä, niin aika moni poika varmaan vastaa, että etanoista ja sammakoista. Ainakin meillä. Vaikka nykyajan pikkupojat on varmaan tehty teinimutanttininja kilpikonnista lordeista ja prätkähiirenhäntätupsukoista.

Runohan on ikivanha sen tuhannelle kielelle käännetty nonsenseruno, jonka juuret on brittiläisessä lastenhuonekulttuurissa. Hän ken siitä loukkaantuu on verrattoman herkkähipiäinen ja hupsu.

Eri asia on se, että mitä itsekukin seinilleen tahtoo laittaa. Esimerkiksi meillä (syntyvälle vauvalle ei toden totta ole varattu omaa huonetta vielä moneen vuoteen) se tulisi makuuhuoneeseemme, ja sille olisi vaikea löytää sijaa myyttisten naishahmojen seasta.

Piika-äiti

Kiitos vastauksista! Ehkä mä sitten sen uskallan laittaa, olkoon mies mitä mieltä tahansa :)

Nämä meiän kaverit muuttivat ihan vasta valmistuneeseen omakotitaloonsa, jossa on pojalle oma huone odottamassa. Vaikkei siis alkuunsa siellä nukukaan. Huoneen sävyihin se taulu ainakin hyvin sopii.

Yhteistyössä