pienten lasten kanssa työskentelevät hohoi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
mä olen tällä hetkellä päiväkodissa työharjottelussa ja nyt mulle on iskeny joku turkasen lenssu.. nokka vuotaa ja poskionteloita vihloo (prkl) ja nyt mietin et missä se raja menee koska hakea saikkua kun kuitenkin suurimman osan päivästä on lapsia sylissä nuhjaamassa ja muutenkin siinä lähellä :/ kun käännän asian niin päin et en haluis sairaan henkilön olevan mun pojan "lähellä" niin tuntuu typerältä mennä töihin kun en viitsi ihan naaman eteen änkee.. eikä sitä voi oikein välttääkään :/
mut mulle ei nouse kuume,et tää on tätä räkää ja kolotusta "vaan" :| :snotty:

eli miten herkästi te alalla työskentelevät haette saikkua? :)

silloin kun aloitin päiväkodissa olin tooosi paljon saikulla just sen takia et sain JOKAIKISEN pöpön, mut noin vuoden päästä mulla oli niin rautainen vastustuskyky ettei muhun tarttunut mikään vaikka kuinka olisin toivonut! Eli saikulle vaan jos siltä tuntuu.. Kyllä kaikki sen ainakin meillä töissä ymmärsi, vaikka ei se mukavaa oo ku työkaveri on pois..

Itse jään aika helposti sairastamaan kotiin, koska olen huomannut että flunssa paranee paljon nopeammin kun saa sairastaa rauhassa. Ja eikö se niin ole että omalla ilmoituksella saa olla kolme päivää pois. Nyt työskentelen kotihoidossa olevan sairaanlapsen kanssa joten olen vielä tarkempi sairastelun suhteen. Jos aina tultaisiin sairaana töihin niin se kierre jatkuisi melko pitkään kun aina sairastuu seuraava ja seuraava...

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
miten toi "omalla ilmoituksella" menee? kun multa on aina vaadittu saikkulappu..? :|

Eri käytäntöjä lienee tässäkin, omalla paikkakunnallani työskennellessäni piti olla heti lappu, naapurikunnassa riitti oma ilmoitus (3pv).

ketuttaa sikana ( :laugh: *väsy*) alkaa aamulla 7.55 pommittaan terkkaria ja sit kun ne vihdoin 8.15 vastaa niin tulee vaan mäkätystä et mikset soittanu aiemmin,et ei meil enää mitää aikoja ole :headwall: ja sit kun saat tapeltua itses johonkin väliin,niin saat ensin odottaa puoli tuntia ainakin kun on ajat myöhässä ja sit itse lääkärin luona menee 2 minuuttia :headwall:

kenelle muuten toi oma ilmotus pitää tehdä? mulla kun on tässä vähän kakspiippunen juttu kun olen oppisopimusopiskelija,mut en ole tällä hetkellä siel omassa "toimipisteessäni" jossa mun ohjaaja on.. eli soitanko päiväkotiin josta ne sit "myöntää" mulle saikun vai tarviiks mun soittaa sille ohjaajalleni jota en oo kahteen viikkoon nähny vai mitä :ashamed:
saakeli pitäs sairastaa useemmin niin osais nää jutut :D

Meillä riittää että hyvissä ajoin ennen työvuoron alkua soittaa työpaikalle ja ilmoittaa. Olin tässä ihan vasta flunssassa ja olin omalla ilmoituksella ja yhdelle päivälle hain saikkua. oma ilmoitus siis sisältää äkilliset sairaudet esim. flunssa, kuume, päänsärky/migreeni...

Ja sit jälkikäteen tietty pitää ilmottaa "pomolle" että on ollut sairaana. Varmaan sinullakin on on ihan hyvä kuitenkin jossain vaiheessa ilmoittaa ohjaajalle että olet sairaana.

Yhteistyössä