Pientä hehkutusta, vauva+potta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emiilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hieno juttu! Kannattaa ehdottomasti jatkaa tuota pottailua. Kokemuksesta sanon, että jossakin kohdassa varmaan tulee takapakkia, mutta paljon vaippoja ja luontoa säästyy!

Onhan se hienosti pyydystetty, mutta pitää kuitenkin muistaa, ettei varhainenkaan pottailu välttämättä nopeuta kuivaksi oppimista. Kun pitää ensiksi kolahtaa se pidättäminen. Mutta vaippoja säästyy, se on totta kai hienoa.

Siis olen molempia vanhempiakin alkanut potattaa joskus siinä 6kk tietämillä.
Tämänkin kanssa oli tarkoitus aloittaa vasta tuolla 6 kk ikäisenä, mutta kyt on parin viikon ajan joka kerta ku vaipan ottaa pois niin pissannut. Nyt sitten laitoin potalle, pidin kyllä kainalosita kiinni.

Juu siis kuivaksi opettelu ei ole tavoite.

Mua kiinnostaa kans toi pottailu. Tai vauvojen vessahätäviestintä, jota voi siis alkaa kokeilee jo heti vastasyntyneelläkin. Aivan varmasti kokeillaan. Onhan se kivempi vauvallakin kun ei tarvii vaippaan pissata ja ei tarvii niin usein vaippoja pestä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Tänään tirriäinen on 3 kk ja teki ekat pisut pottaan!

:heart:
Ihan uteliaisuudesta laitoin neidin potalle ku aina kuuitenkin pissii ku vaippaa vaihdetaan ja kas saalista.

tiedätkö että se vauva on oikea ihminen ei mikään nukke jolla leikitään!!

Nojooh, anteeksi latistus mutta meillä 6kk iässä tuli ekat kakatkin pottaan, ja nyt 1 v 6 kk ei suostu kunnolla istumaan. Kakatkin tekee mieluummin vaippaan, pissat myös. Että asia tulee joka tapauksessa ottamaan aikansa, ja sen herkkyysvaiheen vaatii. Eli tuo pikkuvauvojen kuivaksi "opettaminen" on minusta hömppää, muoti-ilmiö ja trendiäitien paremman tekemisen puutetta ;) Mikä kiire?

Mä en tosta pottailusta tiedä, mutta ainakin vessahätäviestinnässä sitä vauvaa ei istuteta minnekään, vaan pissan ja kakankin annetaan tulla esim lavuaarin päällä altaaseen tai pissanhan voi myös napata esim. tyhjään purkkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja N11NU:
Nojooh, anteeksi latistus mutta meillä 6kk iässä tuli ekat kakatkin pottaan, ja nyt 1 v 6 kk ei suostu kunnolla istumaan. Kakatkin tekee mieluummin vaippaan, pissat myös. Että asia tulee joka tapauksessa ottamaan aikansa, ja sen herkkyysvaiheen vaatii. Eli tuo pikkuvauvojen kuivaksi "opettaminen" on minusta hömppää, muoti-ilmiö ja trendiäitien paremman tekemisen puutetta ;) Mikä kiire?

Miksi vauvan pitäisi pissata housuunsa kun ei aikuistenkaan tarvii?
Mulla ainakaan taka-ajatuksena ei ole mikään mahdollisimman nopeesti kuivaksi opettaminen, vaan se että vauvakin on ihminen jolla on oikeus tehdä hätänsä muualle kuin vaippaan.
Sitähän en osaa varmaksi sanoa, miten se tulee onnistumaan, mutta kokeilla aioin.

Alkuperäinen kirjoittaja N11NU:

Mie oon ite ollu 1v2kk kun mulla ei oo ollu enää päivällä kotona ollessa ollenkaan vaippaa, ja osasin itse käydä potalla.. :)

Ja vaikka ite istutan omaa poikaa (8½kk) potalla, niin mitä hömppää siinä on? Jätkä tykkää älyttömästi istua potalla, ja taputtaa ite käsiään kun kakka tulee pottaan, ja nauraa :D Mukava "harrastus" ja vaipoissakin tulee säästöä. Jos jossain vaiheessa pottailu ei kiinnostakaan enää, niin sitten ei pottailla, otetaan asia uudestaan sitten esille kunhan aikaa kuluu :)

:heart: :flower: Onnittelut, siitä se lähtee!! Meillä on pissitty ja kakattu pottaan vaipanvaihtojen yhteydessä kanssa jostain 2 kk iästä saakka ja eilen poika 1 v 2 kk pyysi ekaa kertaa pöntölle kakalle ruoan jälkeen :D Vaippakin on usein kuiva kun käytetään pöntöllä vaipanvaihtojen yhteydessä.

Tiedän että on ihminen ei nukke. B)
Kainaloista tuin, joten ei itse istu, kuten kirjoitinkin aikaisemmin.
Esikko ei 8 kk jälkeen kakannut enää ollenkaan vaippaan.
Ei tässä mikään kiire ole, mutta miksi pestä pyykkiä jos pissat saakin pottaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Tiedän että on ihminen ei nukke. B)
Kainaloista tuin, joten ei itse istu, kuten kirjoitinkin aikaisemmin.
Esikko ei 8 kk jälkeen kakannut enää ollenkaan vaippaan.
Ei tässä mikään kiire ole, mutta miksi pestä pyykkiä jos pissat saakin pottaan?

Siksi koska muuten olet trendien perään oleva hömppämamma, joka vaan haluaa olla erikoinen :D

Uusimmat

Yhteistyössä