Pienituloiset (n. 1000?/kk) kertokaahan:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maatuska mahallaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mä kuulun näihin nyt kun olen vanhempainvapaalla kotona vielä syksyyn saakka. Rahat menee lainan lyhennyksiin ja laskuihin, sekä ruokakauppaan. Säästöön ei taida juurikaan jäädä, vaan säästöjä käyttelen tässä jotta selviin siihen saakka kun taas töihin pääsen ;)
Mulle kuuluu meidän perheen kauppareissut, eipä tuolla rahalla paljon muuta hankita kuin ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mä kuulun näihin nyt kun olen vanhempainvapaalla kotona vielä syksyyn saakka. Rahat menee lainan lyhennyksiin ja laskuihin, sekä ruokakauppaan. Säästöön ei taida juurikaan jäädä, vaan säästöjä käyttelen tässä jotta selviin siihen saakka kun taas töihin pääsen ;)
Mulle kuuluu meidän perheen kauppareissut, eipä tuolla rahalla paljon muuta hankita kuin ruokaa.

samoilla linjoilla siis mennään =) .

Mies on työllisyysvaroin palkattu, minä kotona. Miehen palkka on tosi pieni. Me pärjätään nipin napin. Ostan lapsille alesta kaikki ja käytän kirpputoreja. Olen jo aika haka metsästämään nättiä, edullista. Meillä on aina nätit vaatteet päällä ja koti on viihtyisä. Ompelen, kudon, maalaan, kunnostan... Alennuslihoja ostetaan pakkaseen, leivät haetaan leipomosta tai ne leivotaan itse. Ei juoda, ei tupakoida, ei käydä baareissa. Ulkona syömistä ei harrasteta. Auton käyttö on minimissä.

Pärjää sitä, kun on pakko ja kun haluaa pärjätä. Velkaa meillä ei ole ja se on iso asia.

Mies on työllisyysvaroin palkattu, minä kotona. Miehen palkka on tosi pieni. Me pärjätään nipin napin. Ostan lapsille alesta kaikki ja käytän kirpputoreja. Olen jo aika haka metsästämään nättiä, edullista. Meillä on aina nätit vaatteet päällä ja koti on viihtyisä. Ompelen, kudon, maalaan, kunnostan... Alennuslihoja ostetaan pakkaseen, leivät haetaan leipomosta tai ne leivotaan itse. Ei juoda, ei tupakoida, ei käydä baareissa. Ulkona syömistä ei harrasteta. Auton käyttö on minimissä.

Pärjää sitä, kun on pakko ja kun haluaa pärjätä. Velkaa meillä ei ole ja se on iso asia.

Lisään vielä, että se maksaa, jolla on rahaa. Ihan aina näin.

Juu, mä käyn töissä ja mulle jää toi noin tonni kuussa käteen. Ja lainaakin lyhennän. :( Eli mun pitäis kaiken järjen mukaan koko ajajn mennä pakkasen puolelle budjetissa, koska kyllä mäkin josjus haluan uusia vaatteita yms.

Täl hetkel oon työttömänä ja "tulot"hiukan yli 1000e kk,joista maksan kaiken.
Eli vuokra,opintolainan lyhennys,puhelin- ja nettilasku,läppärin lyhennys,kaapelikortti,tv-lupa ja tietty ruoat,vaatteet ym.mitä tarvitsemme.
Ihan hyvin rahat kahdelle riittäneet ja säästöönkin saisi vähän joka kk laitettua.

Kyllä sillä pärjää, jos haluaa. Mä olen vanhempainavapaalla, joten raha on tosi tiukassa tällä hetkellä (verrattuna normaaliin). Maksetaan vain pakolliset ja yritetään olla ostamatta mitään ylimääräistä. Se on kyllä hieman hankalaa, kun on 5 kk vanha poika.

Yhteistyössä