Pienipalkkaiset yh:t, onko teillä oma asunto/asuntolainaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Paljonko lainaa? Minkälainen kk-lyhennys? Entä muut asumiskulut?

Paljonko ovat tulonne?


Mietin tässä, kun itellä tulot on kaikkinensa (elarit+lapsilisät mukana siis) n.2300 euroa käteen, että minkähänlaisen lainan sitä uskaltaisi ottaa... :)
 
[QUOTE="aapee";28096199]Paljonko lainaa? Minkälainen kk-lyhennys? Entä muut asumiskulut?

Paljonko ovat tulonne?


Mietin tässä, kun itellä tulot on kaikkinensa (elarit+lapsilisät mukana siis) n.2300 euroa käteen, että minkähänlaisen lainan sitä uskaltaisi ottaa... :)[/QUOTE]

En sanoisi tuota pienipalkkaiseksi. Saat käteen enemmän kuin keskipalkkainen suomalainen.
 
[QUOTE="vieras";28096320]En sanoisi tuota pienipalkkaiseksi. Saat käteen enemmän kuin keskipalkkainen suomalainen.[/QUOTE]

No mut jos bruttopalkka on 2000 euroa ja keskipalkka (mediaani!) on nykyään likeemmäs 3000 euroa niin kyllä minä olen pienipalkkainen...
 
En ole pieni tuloinen, vaan keskituloinen. Käteen jäävät tulot, sis. lapsilisät ja elatusavut, on n. 3100 €/kk. Asuntolainaa on jäljellä n. 110 000. Asumiseen menee kuukaudessa n. 1000 € (lainan lyhennys+korot, yhtiö- ja rahoitusvastike, sähkö). Lyhennys ja korot 600 €/kk.
 
No, itsellä tulot (palkka + ll + et) n. 2000€ käteen ja lainaa vielä n. 55 tonnia jäljellä. Lyhennys on n. 400€. Laskuja tulee vähän epätasaisesti, kun toiset tulee parin kuukauen välein, jotkut kuukauden välein ja jotkut esim. 3kk välein, mutta oisko asumiskulut ainakin näin talviaikaan n. 500€:n luokkaa (suurin rahareikä suorasähkölämmitys).
 
Mulla oli bruttopalkka 1600e/kk (tein 30h viikkoa) ja sillä sain asuntolainan 87t euroa. Onneks meilläpäin talot on halpoja ja sainkin tuolla lainalla ihan kivan talon, joka on nyt sitte lattiasta kattoon rempattu. Tuolloin oli korko siinä 5% pintaan ja lainalyhennys korkojen kanssa oli 470e. Nyt menee paljon vähemmän....pari sataa? Asumiskuluja menee sitte ehkä noin 600e/kk. Siinä on mukana sitte öljy, sähkö, jätehuolto, vesi, vakuutukset..... Nyt olen äitiyslomalla ja hyvin pärjää vielä näiden asumismenojen kanssa...asumistukea saan 250e.
 
Mulla oli bruttopalkka 1600e/kk (tein 30h viikkoa) ja sillä sain asuntolainan 87t euroa. Onneks meilläpäin talot on halpoja ja sainkin tuolla lainalla ihan kivan talon, joka on nyt sitte lattiasta kattoon rempattu. Tuolloin oli korko siinä 5% pintaan ja lainalyhennys korkojen kanssa oli 470e. Nyt menee paljon vähemmän....pari sataa? Asumiskuluja menee sitte ehkä noin 600e/kk. Siinä on mukana sitte öljy, sähkö, jätehuolto, vesi, vakuutukset..... Nyt olen äitiyslomalla ja hyvin pärjää vielä näiden asumismenojen kanssa...asumistukea saan 250e.

Siis sun lyhennys on vain pari sataa??? Miten pitkä laina-aika sinulla oikein on?


Täälläpäin haluamani kokoiset rivarit maksavat semmosen 150 000 ylöspäin. Ja tossa 150 000 on sitten melkeistä rempattavaa...
 
[QUOTE="aapee";28096266]No eipä mun bruttopalkka paljoa yli 2000 euroa ole. Veroprosentti on pieni ja kaksi lasta -> elarit+lapsilisät 600 ja rapiat yhteensä... Eli todellakin olen pienipalkkainen :)[/QUOTE]

Olet mutta mä vaan sitä että nettoan reilusti vähemmän kuin sinä.
 
[QUOTE="aapee";28096199]Paljonko lainaa? Minkälainen kk-lyhennys? Entä muut asumiskulut?

Paljonko ovat tulonne?


Mietin tässä, kun itellä tulot on kaikkinensa (elarit+lapsilisät mukana siis) n.2300 euroa käteen, että minkähänlaisen lainan sitä uskaltaisi ottaa... :)[/QUOTE]

Lainaa jäljellä 110.000€, äitiyslomalla maksoin pelkät korot, nyt laina lyhennys + korko 700€/kk. Rivarin 3h+k yhtiövastike 250€/kk.

Tulot bruttopalkka 2500€/kk, netto 1900€/kk. Elarit 151€/kk ja lapsilisä n.149€/kk.
 
[QUOTE="aapee";28098536]Siis sun lyhennys on vain pari sataa??? Miten pitkä laina-aika sinulla oikein on?


Täälläpäin haluamani kokoiset rivarit maksavat semmosen 150 000 ylöspäin. Ja tossa 150 000 on sitten melkeistä rempattavaa...[/QUOTE]

On jotain 200-300-välillä. Laina-aika on valitettavasti se 30v.
 
[QUOTE="aapee";28099999]Noh mut on se silti fiksumpaa kuin maksaa 30v vuokraa "kankkulan kaivoon" :)[/QUOTE]

Juu on. Ja asuminen maksaa kuitenkin aina jotain, joten sama tuo. Ei tarvii kituuttaa lyhennysten takia.
 

Yhteistyössä