Pienille lapsille hyviä pelejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavutonko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusavutonko

Vieras
Kertokaa mitkä pelit teillä on toimineet pienille lapsille? Meillä poika jouluna 2v4kk ja aattelin jos pukki toisi jonkun pelin. Eilen oli Toys"R"Us:issa ja niitä pelejä oli tolkuton määrä.

Eli ehdotelkaa mihin kannattaisi panostaa? Myöskin hyvät peliehdotukset vähän vanhemmille lapsille vastaanotetaan. Tuttavapiirissä on tosi vähän "lapsellisia" perheitä, joten ei voi oikein kysyäkään.

suurimmassa osassa peleistä taitaa olla tuo 3+ suositus. minä pelaan 2½ vuotiaan kanssa muistipeliä siten,että kaikki kortit on oikeinpäin ja niille etsitään pareja.

meidän jätkä on vasta nyt ruvennu pelaamaan pelejä. aluks teki vaan kolopalapelejä mutta nyt tekee ihan normi.palapelejä ja choco on sen lemppari peli. yhtä peliä on pelanu jo pitkään tarhassa mutta en ole löytäny sitä mistään niin että olisin voinu ostaa sen kotiin tällänen kun VÄRIRALLI.. ja jos jollain olis tietoo mistä vois ostaa niin kertokaa ihmeessä.. tai olis myydä se.

meilläkin on tykätty tosta värirallista. muuten sen voisin myydä/lahjottaa. mutta sen laatikko on niin huonossa kunnossa ja pelilautakin on teipattu, ohjeet hukassa... joten taidan jättää sen hyllyyn lojumaan

Mä suosittelen Lottoa. Meillä on Puuha Pete -lotto ja poika oppi sitä tosi nopeasti pelaamaan, sai 2v synttärilahjaksi. Ja koska Puuha Pete oli siihen aikaan pojan lempparihahmo, niin sitä peliä on sitten todellakin pelattu lukemattomia kertoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meilläkin on tykätty tosta värirallista. muuten sen voisin myydä/lahjottaa. mutta sen laatikko on niin huonossa kunnossa ja pelilautakin on teipattu, ohjeet hukassa... joten taidan jättää sen hyllyyn lojumaan

elä nyt mä haluun sen koska en oo oikeesti löytäny sitämistään kaupasta tai netistä.. :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Mä ostin pikkuystävälleni 3v lahjaksi sellaisen kalastuspelin, jossa on kaloja altaassa aukomassa suutaan ja siihen pitäis sit ongella ehtiä että nappais. Peli on kuulemma varsinainen hitti. Koordinaatiota kehittää ainakin, jos ei muuta.. :whistle:
Pelien kiinnostavuus on niin kiinni lapsen kehitystasosta, oma 3veeni ei malta keskittyä lainkaan koko peliin.

hauskoja väri/muotopelejä on myös Colorama ja Junior Colorino, meillä molemmat suosiossa. Näitä pelejä voi tilata netistä ainakin www.satuli.fi ja lelukeisari.fi sivuilta löytyy myös

kävin tota meidän peliä uudelleen katsomassa.. siis pelattavassa kunnossa se on. kaikki osat on tallella. se laatikko vaan on todella teippaamalla teipattu. mutta eihän sillä laatikolla kukaan pelaa:D pelilauta on taitekohdistaan teipattu, mutta se oli siistimpi kuin muistinkaan. ohjeet kyllä uupuu.. muistan ne kyllä ja voihan ne kirjoittaa paperille:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kävin tota meidän peliä uudelleen katsomassa.. siis pelattavassa kunnossa se on. kaikki osat on tallella. se laatikko vaan on todella teippaamalla teipattu. mutta eihän sillä laatikolla kukaan pelaa:D pelilauta on taitekohdistaan teipattu, mutta se oli siistimpi kuin muistinkaan. ohjeet kyllä uupuu.. muistan ne kyllä ja voihan ne kirjoittaa paperille:)

mä ostan sen laita mulle öö s-postiin minnukka82@netti.fi

Yhteistyössä