Pieniä sisustus ideoita kyselen.. (vanhan talon olohuone)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anve:
Alkuperäinen kirjoittaja Marru:
Mekin asutaan 70-luvun talossa, miehen vanhassa kotitalossa, mutta ennen kuin muutimme taloon teimme täysremontin lainarahalla. Mielestäni se oli viisasta, koska itse talosta ei kuitenkaan tarvinnut maksaa mitään, vaan tämä laina remonttia varten on tavallaan meidän asuntolainamme. Mieheni on myös yrittäjä, joten teetimme remontin eräällä kirvesmiehellä ja olimme jälkeen erittäin tyytyväisiä!

Jos kerran olette remppaamassa tämän olohuoneenkin vuoden sisällä, en kyllä keksi mitä väliaikaisia ratkaisuja kannattaisi tehdä, esim. ostaa uusia huonekaluja tai mattoja, jos ne eivät sitten sopisikaan uuteen remontoituun olkkariin.

meil anoppi ja appiukko muutti vähän ennen mun muuttoa tästä pois. Mies asunu tässä ikänsä..

Niin?! En ymmärrä nyt tätä sun perustetta ollenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Ap!! Puhutaanko nyt kuinka kaukaisesta "kunnon" remontin haaveesta? Jos vastaus on 3-5vuotta, niin mä ostaisin ihan hiomapaperia ja hioisin nuo paneliseinät. Sit oksalakkaa laitat oksien kohalle ja joku vaalea maali kauttaaltaa. TAI vastaavasti, kun te maalla asutte, niin laittaisin "puu riman/laudan" tavallaan boordiksi. "boordin" yläosa jollain vaalealla sävyllä ja alaosa tummalla. Ikuisuuttahan tuo maali ei vanhassa (lakatussa) paneliseinäs pysy, mutta kyllä se muutaman vuoden siinä pysyy. Mitä mieltä oot? Maalit ei hirveen kalliita ole ja se tekee OIKEASTI ihmeitä!! Oon itsekin paininut tämän ongelman kanssa ennen remonttia.

ei yhtään hullumpi idea.. todennäköisesti olohuoneen remontti on 1-3v sisään.. mut en osaa tarkemmin sanoa. Me on aikapitkälle tosiaan tehty tätä remonttia fiilispohjalta (et suurinpiirtein edellisenä iltana päätetty et aamulla aloitetaan). on tehty rahavarojen ja voimien mukaan. Nyt tosiaan syksyllä on nuo kaks huonetta ennen vauvansyntymää ja sit ku täs on kolmepientä ni todennäköisesti ei ainakaan ensi keväänä

Me levytettiin seinät suoraan paneliseinien päälle. Sekin oli aika halpa, eikä erikseen remonttia enää tehdä.

Osaisinkohan laittaa aijaahan kuvan. Voisin yv:llä laittaa linkin meidän keittiöstä, niin hahmottuis varmaan paremmin mitä tarkoitan tuolla ylempänä olevalla maalaus/rima jutulla. Jos siis haluat? :)

kiitos.. laita vain. Kaikki uudet ideat tervetulleita
Kyprokilla ainakin onnistuu levytys paneelin päälle suoraan

Mekin asutaan 70-luvun talossa, miehen vanhassa kotitalossa, mutta ennen kuin muutimme taloon teimme täysremontin lainarahalla. Mielestäni se oli viisasta, koska itse talosta ei kuitenkaan tarvinnut maksaa mitään, vaan tämä laina remonttia varten on tavallaan meidän asuntolainamme. Mieheni on myös yrittäjä, joten teetimme remontin eräällä kirvesmiehellä ja olimme jälkeen erittäin tyytyväisiä!

Jos kerran olette remppaamassa tämän olohuoneenkin vuoden sisällä, en kyllä keksi mitä väliaikaisia ratkaisuja kannattaisi tehdä, esim. ostaa uusia huonekaluja tai mattoja, jos ne eivät sitten sopisikaan uuteen remontoituun olkkariin.

meil anoppi ja appiukko muutti vähän ennen mun muuttoa tästä pois. Mies asunu tässä ikänsä..

se perustelu, et jos sä muutat miehentaloon, ni en mä ainakaan osaa ensimäisenää osoittaa et tuo ja tuo lähtee vaihtoon, jos tuota ei olla muutettu en tule jne. Remontti (myös maalaaminen) vie rahaa ja meil on tosiaan lainaa niin tästä talosta, kuin autostakin. Talo on 5v sisään maksettu pois ni sit on taas ihan eritilanne lähteä tekemään ISOMPAA remonttia (kuten uusimaan ulkokuorta ja kattoa).
Me teemme niin paljon ite kuin pystymme (mut ulkokuori ja tuo kattohomma tulevat todennäköisesti kokonaisuudessa tekemään joku muu).

Tarkoittikohan ap sitä, että talo ei ole ollut tyhjillään ollenkaan? Ja siten täysremontin tekeminen on hankalampaa, kun remontin seassa pitää asuakin?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tarkoittikohan ap sitä, että talo ei ole ollut tyhjillään ollenkaan? Ja siten täysremontin tekeminen on hankalampaa, kun remontin seassa pitää asuakin?

kyllä.. tääl oli käytännössä kaikki valmiina, tai siis appivanhemmat jättivät kaikki vanhat romut tänne. Meil oli tääl ensin siivous ja tyhjennys talkoot. Sit oon pikkuhiljaa lähteny muuttamaan minun näköiseksi tätä systeemiä.
Anoppi ja appiukko eivät ole negatiivisesti kommentoineet jo tehtyjä muutoksia, vaan enemminki kannustavat ja ovat apuna

Alkuperäinen kirjoittaja hihi:

huone kerrallaan....

näin olemme tehneetkin, eli huonekerrallaan.. 2 huonetta on jo täysin remontoitu + 40 neliötä talosta laitettu täysin uusiksi katosta lattiaan, ku uusittiin khh, ph, s, kuraeteinen, wc, puuhuone ja pannuhuone (siihen projektiin meni n. ½vuotta).

Onko kyse tämmöisestä maalais talosta?
Ajattelin vaan että jos sieltä varastoista löytyisi jotain aarteita mitä hyödyntää nyt sitä isompaa remonttia odotellessa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattelin vaan että jos sieltä varastoista löytyisi jotain aarteita mitä hyödyntää nyt sitä isompaa remonttia odotellessa :)

on.. täs pihapiirissä tönöttää 1800 luvulla rakennettu hirsitalo, mut siel ei hirveästi ole mitään hyödynnettävää. Siis huonekaluja. Vaatteita, kirjoja ja joitain tauluja kyllä..

huone kerrallaan....
Niinhän se on pakko tehdä. Viheliäistä tosin. Nimimerkillä Kolmas vuosi remonttia menossa :D

Meillä on rakennettu kiireellä talo ja siihen piti päästä muuttamaan ihan liian aikaisin joten huone kerrallaan ja tärkeimmät asiat ensin ja sitten on lähdetty muokkaamaan ja laittamaan just priimaks...eikä varmaan ikinä tuu ihan täysin valmiiks. :D Mut nyt meillä on ainakin makkarit just sitä mitä on haluttu, keittiö melkein sitä mitä on haluttu, takkahuone just eikä melkeen, ja vessat ok. saunakin on luxustettu ja pesuhuoneessa vielä vähän viimestellään ja olkkari muuttaa värimaailmaansa... :whistle:
Meillä oli ekana valmiina piha

on.. täs pihapiirissä tönöttää 1800 luvulla rakennettu hirsitalo, mut siel ei hirveästi ole mitään hyödynnettävää. Siis huonekaluja. Vaatteita, kirjoja ja joitain tauluja kyllä..
Ne taulut kannattaa ainakin käydä katsastamassa. Ja suosittelen edelleen niitä kirpputoreja, kierrätyskeskuksia, huutokauppoja yms.

Alkuperäinen kirjoittaja xd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mut nehän on vanhanaikaisia

Nykysin entisöinti ja vanhan kierrätys on muotia jopa desing-kodeissa

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
huone kerrallaan....
Niinhän se on pakko tehdä. Viheliäistä tosin. Nimimerkillä Kolmas vuosi remonttia menossa :D

Meillä on rakennettu kiireellä talo ja siihen piti päästä muuttamaan ihan liian aikaisin joten huone kerrallaan ja tärkeimmät asiat ensin ja sitten on lähdetty muokkaamaan ja laittamaan just priimaks...eikä varmaan ikinä tuu ihan täysin valmiiks. :D Mut nyt meillä on ainakin makkarit just sitä mitä on haluttu, keittiö melkein sitä mitä on haluttu, takkahuone just eikä melkeen, ja vessat ok. saunakin on luxustettu ja pesuhuoneessa vielä vähän viimestellään ja olkkari muuttaa värimaailmaansa... :whistle:
tätäpä se on, ku toisestapäästä lopettaa saa toisesta aloittaa uudestaan :D

Ne taulut kannattaa ainakin käydä katsastamassa. Ja suosittelen edelleen niitä kirpputoreja, kierrätyskeskuksia, huutokauppoja yms.

oon sieltä joitain ottanutki talteen (esim. vanhat raamatut toin ensimäisenä sisälle varastoon), siel ois aivan nakki ihanat rullakaihtimet, mut mies ei anna mun tuoda niitä sisälle, toiset on kirkkaan orassit ja toiset myrkynvihreät.

Tuos olohuoneen seinällä on 3 valokuvaa tilasta vuosilta -50, 60 ja 2000

Mä aloin remppaamaan 3 vuotta sitten, kun esikoinen muutti omilleen. Ajatuksena tehdä vaan vähän pientä korjailua ja parantelua, koska isompi remppa tulee, kun koirasta aika jättää. Parketin hiomiset yms on järkevämpää tehdä vasta koiran jälkeen. Joten uskaltauduin sitten käyttämään reilulla kädellä värejäkin. Ajatellen, että ei haittaa, vaikka kyllästyisinkin, koska täysremontti on tulossa. Ja seinien värin myötä uutta väriä alkoivat kaivata huonekalutkin. Loppusilaus ja siivous olisi enää tehtävä ja tajusin, että mitäs mä teen sen tulevan rempan kanssa, kun en mä haluakaan enää näistä vanhoista tsydeemeistä luopua :D

Kyllä mä ainakin sanoin ihan suoraan, että koko talo menee remonttiin ennen kuin muutetaan ja samaa mieltä oli mieskin. Ei hänkään halunnut muuttaa lapsuuden kotiinsa oman perheensä kanssa, siis ihan saman näköiseen kuin ennenkin!

oon sieltä joitain ottanutki talteen (esim. vanhat raamatut toin ensimäisenä sisälle varastoon), siel ois aivan nakki ihanat rullakaihtimet, mut mies ei anna mun tuoda niitä sisälle, toiset on kirkkaan orassit ja toiset myrkynvihreät.

Oletko googlettanut kuvia vanhoista taloista? Mä kun sain inspiraation tehdä itselleni meksikolaistyylinen keittiö, etsin ideoita netistä.

Kyllä mä ainakin sanoin ihan suoraan, että koko talo menee remonttiin ennen kuin muutetaan ja samaa mieltä oli mieskin. Ei hänkään halunnut muuttaa lapsuuden kotiinsa oman perheensä kanssa, siis ihan saman näköiseen kuin ennenkin!
Se ei vaan kaikilla ole aina mahdollista

Oletko googlettanut kuvia vanhoista taloista? Mä kun sain inspiraation tehdä itselleni meksikolaistyylinen keittiö, etsin ideoita netistä.

Wau, mä voin vaan kuvitella että se on varmana hieno.
Mä olen selannut kaikki suomessa olevat sisustuslehdet jo vuosikymmenen ajan, lainannut kirjastosta kaiken mahdollisen kuvatietouden ja sitten lisäks opiskellut feng shuita ja väriterapiaa yms...ja kuitenkin loppujen lopuks kaikki on kiinni pienistä jutuista, kun tietää mikä toimii ja yhdistää siihen vaan oman maun, vähän kokeilee ja sit miettii ja sit toimii....ja kymmene vuoden päästä on taas mieli muuttunut :D

kyllä.. tääl oli käytännössä kaikki valmiina, tai siis appivanhemmat jättivät kaikki vanhat romut tänne. Meil oli tääl ensin siivous ja tyhjennys talkoot. Sit oon pikkuhiljaa lähteny muuttamaan minun näköiseksi tätä systeemiä.
Anoppi ja appiukko eivät ole negatiivisesti kommentoineet jo tehtyjä muutoksia, vaan enemminki kannustavat ja ovat apuna

Meillä todellakin oli ihan sama tilanne! Miehen kanssa kannettiin anopin ja apen sänky heidän uuteen asuntoonsa. Remppaa kesti yksi kevät, jolloin asuimme rivarissa ja appivanhemmat uudessa asunnossa. Heidän taloon jättämät kalusteet kannoimme joko kaatislavalle tai osan veimme varastoon odottamaan entisöinti-impuraa. En ikinä voisi asua remontin keskellä, joten siksi teimme näin!

Se ei vaan kaikilla ole aina mahdollista

Ja miksi ei!?

Yhteistyössä