Pieni paniikki - kierukan langat hukassa!

  • Viestiketjun aloittaja mitäs sitten kun pitäis saada pois...
  • Ensimmäinen viesti
mitäs sitten kun pitäis saada pois...
Onko kellään leikattu kierukan lankoja niin lyhyiksi että niitä ei ole ollenkaan tunnettavissa? Saako kierukan kuitenkin poistettua normaalisti?

Please, kommentteja vain niiltä joilla oikeasti ollut näin - arvaan monen "arvelevan" että poisottaminen on vaikeaa. Pieni paniikki nimittäin täällä :(
 
Klonkku
Onnistuu kyllä; yleensä ne oon vaan siellä kohdun kaulassa ne langat ja ne saa sieltä helposti esiin. Mulla itellä välillä häviää ne langat ja sitten ne taas "löytyy". Tarvittaessa se kierukka voidaa paikantaa ultralla, mutta ei sitä yleensä tarvi tehä...
 
ap
uh, kiitos, ehdin jo panikoida että tarvii tehdä jokin ihmeellisempi operaatio sitten joskus kun kierukka poistetaan :I minulla on ollut kierukka ennen esikoistakin mutta silloin langat olivat suht pitkät ja nyt kun sitten lankoja ei tunnu lainkaan...

joka tapauksessa, kiitos :)

 
3äiti
Minulla ei löytynyt lankoja kun menin poistattamaan kierukkaa. Ei vaikka lääkäri ½ tuntia etti ja yritti niitä kalastella. Nyt sitten sain lähetteen naisen polille että siellä poistavat sen. ultran avulla ilmeisesti etitään niiitä kadonneita lankoja.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En oo ees tiennyt että kierukassa on langat, aina oppii jotain uutta.
Hyi mikä vempele.
Ei se sieltä tunnu. Paljon kivampi vempel, kuin kortsu tai pillerit. ;) Hormonikierukan takia olen melkein vuodoton.
 
ap
kokemuksesta tiedän että tarina saattaa joskus hieman muuttua kun kuulee miten kaverille on käynyt. niinpä - oisko vielä omakohtaisia kokemuksia?

jos langat on hyvin lyhyet, millaista instrumenttia käytetään (tai käytetäänkö) kierukan kalastamiseen ja poisvetämiseen? ultralla voidaan siis paikantaa ja samalla viedä instrumentti kohdunkaulan kautta? onko tietoa - klonkku tai rukoilijasirkka?
 
ap
ai ku kiva :) että lyhennetään vaan mutta poisottaminenkin onkin sitten toinen juttu :) mutta se on sitten sen ajan murhe :)

ei kuitenkaan maininnut että mitä mahtaapi tarkoittaa käytännössä?
 
Minulla olin langat niin lyhyet, ettei niitä näkynyt, eikä vahingossakaan saanut normaali menetelmillä pois. Sain lähetteen naistentaudeilla ja tarkoitus oli ottaa kaavinassa. Mutta siellä vielä kokeiltiin jollain ihme tähystimellä ja kohtu täytettiin vedellä. Tuolla menetelmällä kierukka saatiin pois, eikä tehnyt ollenkaan kipeetä.
 
ap
oho! no hyvä että saatiin pois eikä tarvittu suurempaa operaatiota. toisaalta sitä ajattelisi että ei voisi olla kovin vakavasta ongelmasta kysymys, muuten ei kai lankoja leikattaisi niin usein lyhyiksi... tai edes miehen pyynnöstä (yhtään asiaa vähättelemättä) ;) - tässä itseäni yritän rauhoitella, kuten huomaatte...
 
ksiegh
Mulla oli ekassa (hormoni)kierukassa niin lyhyet langat, ettei niitä tuntunu, mutta pois tuo putkahti ihan ongelmitta. Lääkäri pikkusen paino tosta vatsasta ja nappas langoista kiinni. Nytkin on lyhkäsenä langat eikä yhtään pelota...
 
elli
Mullakaan lääkäri ei löytänyt tarkastuksessa lankoja ollenkaan eli nyt menen sitten gynen pakeille ultrattavaksi. Vähän hirvittää koska mulla on alakerrassa tehty enemmänkin operaatiota, kierukan laittaminenkin oli melkoista vääntämistä kun konisaation takia kohdunkaula on oikeestaan pelkkää arpikudosta eikä kierukkaa meinannut saada läpi. Onneksi oli paikallispuudutus. Että tällä historialla en melkeen muuta osais oottaakaan kuin että nyt on langatkin hukassa... :/ Mutta eiköhän sen jollain konstilla pois saa, en osaa tästä olla silleesti huolissani.
 
JONSERED Karhunkantaja
Minulla on langat tarkoituksella lyhyet, ettei tulehdukset iske. Lääkäri totesi, että kertaakaan ei ole tarvinnut edes "humauksessa" poistaa, vaikka näin on laitettu. Ja jos ei muuten onnistu, on toki mahdollista antaa pieni humaus, ei siis nukutusta.
 
säikähdys
Mä en tuntenut lankoja tänä aamuna ollenkaan!! :eek:
2,5 viikkoa sitten laitettu kierukka ja hieman mietityttää, onko se paikalla ensinkään... :| Sirkka kyllä tuossa ylempänä sanoi, että heti menkkojen jälkeen langat tuntuu varmimmin? Ei mulla ole kyllä tiputteluvuotoakaan, vaikka lääkäri varoitteli, että seuraavat 3kk saattaa tiputtaa. Paniikki!!
 

Yhteistyössä