Pieni ikäero - suuri ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aapee"

Vieras
Miksi se, että joillain on lapsilla suunnitellusti pieni ikäero, on niin suuri ongelma MUILLE ihmisille? En mä oo lapsiani muilla hoidattanu, herranen aika ole uskaltanut edes koskaan sanoa jos vähän väsyttää.. Silti se tuntuu häiritsevän kaikkia muita... Kyllä mää lapseni hoidan ja nautin siitä että heillä on pieni ikäero :)

meilläkin oli kahdella isommalla pieni ikäero 1v5kk. Ei kukaan sitä ihmetellyt tai kauhistellut. Kovin kannustavia kommentteja sain. Kolmas tuli isolla ikäerolla ja sitä kyllä ihmeteltiin ( ikäero isompiin 6v ja 5v ) kaikki kysyi, että miksi vielä kun nuo on jo noin isoja?

Mikä nyt on kenellekin pieni ikäero...
Meillä nuorimmilla on 1v ikäeroa, ei edes suunnitellusti. Ei siitä onneksi kukaan enää jaksanut valittaa, taisi loppua kommentit kun kolmatta odotin, sen jälkeen ei enää jaksanut kukaan paasata, heh.

No meillä on muksuilla just vuosi ikäeroa ja sitä tunnutaan kauhistelevan koko ajan. Raskausaikana mun olis pitäny olla raihnanen mahan ja vauvan kanssa, sit alettiin miettimään että osaako esikoinen kävellä vai joudunko kantamaan vauvan ja 1-veen.. koko ajan jotain. Miks tän pitäis olla niin vaikeaa :D

Mekin ollaan muuten ajateltu että jos vielä tulee yksi lapsi niin sen aika olis sit ku nää kaks on isompia, juurikin 5-6 vuotiaita =)

[QUOTE="Aapee";25435494]No meillä on muksuilla just vuosi ikäeroa ja sitä tunnutaan kauhistelevan koko ajan. Raskausaikana mun olis pitäny olla raihnanen mahan ja vauvan kanssa, sit alettiin miettimään että osaako esikoinen kävellä vai joudunko kantamaan vauvan ja 1-veen.. koko ajan jotain. Miks tän pitäis olla niin vaikeaa :D

Mekin ollaan muuten ajateltu että jos vielä tulee yksi lapsi niin sen aika olis sit ku nää kaks on isompia, juurikin 5-6 vuotiaita =)[/QUOTE]

loistavasti ajateltu. Voin kertoa, että ollaan tähän meidän ratkaisuun erittäin tyytyväisiä. Nyt kun esikoinen aloittaa koulun ja keskimmäinen menee eskariin niin on hyvä olla jo senkin takia kotona + vielä pienen hoitaminen. Vauva-ajastakin osaa ottaa kaiken irti kun on vaan yksi vaippaikäinen ja nuo isommat muksut auttaa tosi paljon. Oikein sydämestä ottaa kun tuo vauva on niin rakas noille isommille <3

[QUOTE="Aapee";25435494]No meillä on muksuilla just vuosi ikäeroa ja sitä tunnutaan kauhistelevan koko ajan. Raskausaikana mun olis pitäny olla raihnanen mahan ja vauvan kanssa, sit alettiin miettimään että osaako esikoinen kävellä vai joudunko kantamaan vauvan ja 1-veen.. koko ajan jotain. Miks tän pitäis olla niin vaikeaa :D

Mekin ollaan muuten ajateltu että jos vielä tulee yksi lapsi niin sen aika olis sit ku nää kaks on isompia, juurikin 5-6 vuotiaita =)[/QUOTE]

Ehkä ihmiset kauhistelee sen takia kun niistä itsestä tuntuu ettei ne jaksaisi kovin hyvin kahden noin pienen kanssa. Musta ainakin tuntuu että olisin itse ihan poikki :) Meille tulee n. kolmen vuoden ikäero ja silti mietin et miten pärjään kahden noin pienen kanssa :) En mä usko että ihmiset pahaa tarkottaa.

Meillä tytär 1v9kk ja toisesta haaveilen ja kuumeilen, mutta ainakin 10v saan haaveilla ja kuumeilla. Mies ei halua toista 10 vuoteen :/. Toivottavasti muuttais mielensä ja aika vähän lyhenis.

Mulla on neljä lasta, ja ne on syntyny kahdessa satsissa :D Eli ekalla kaksikolla on ikäeroa 1 vuosi ja 4 kuukautta ja "kakkossatsilla" 1 vuosi ja 1 kuukausi, ja oon kyl kans huomannu et se tuntuu olevan muille ihmisille paljon suurempi ongelma ku mulle :D

*muoks* varsinkin kun imetän molempia kakkossarjalaisia. Voi kauheeta.

Viimeksi muokattu:
Tuo muuten on hassua miksi ihmiset suhtautuvat niin negatiivisesti, jos olettavat lasten syntyneen pienellä ikäerolla. Minulla on kaksoset, joilla on kuitenkin hiukan kokoeroa. Juuri sen verran, että heitä monesti luullaan pienellä ikäerolla syntyneiksi. Sitten kun selviää, että ovatkin kaksoset, muuttuu monen suhtautuminen ihan täysin. Ollaan heti kiinnostuneempia ja äänensävy on positiivisempi yms.

Siis mitä väliä sillä on onko jonkun vieraan ihmisen lapset syntyneet vuoden ikäerolla vai kaksoset, ihan hienoja yksilöitä ne silti on. Ja kaikissa lapsissa on oma työmääränsä iästä viis.

Yhteistyössä