Pienet perheet (1-3 lasta) Paljonko tienaatte kuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varakasko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä ei sairasta päivää nää;24421145:
Juu ja kohta alkaa leveän leivän päivät kun päästään muuttamaan pienempään ja halvempaan vuokra-asuntoon =) Tämä oli ylihintainen meille mutta tuli vähän kiire muutto....turvakodin kautta.
Iloinen olen että saan tehdä todella joustavasti työnantajalle 3-6 tuntia etätöitä kotoa käsin vaikka eihän nuo tulot ole huikeat. Saa pitää lapset kotona kunnes pienempikin on vähän isompi =) Elämä on kivaa köyhänäkin! Mutta toivottavasti väliaikaista.

Sulla on niin hyvä asenne, että pärjäätte ihan varmasti missä tahansa! Tosi hyvä juttu tuo etätyö, asianne järjestyvät varmasti mutta siitäkin huolimatta tosi paljon tsemppiä!!!

Mielestäni ap:n tilanne on hyvinkin utopistinen jos noilla tuloilla "ei ole varaa hankkia toista lasta". Tai sitten elämässä on raha mennyt tärkeysjärjestyksessä muiden asioiden ohi.

Mies netto n.2500€, mie vanhempainvapaalla n. 2000€, omakotitalon laina+korko+muut asumiskustannukset n.600€/kk, mökki, 2xauto, moottoripyörä ja vene. Yksi lapsi ja toinen saapi tulla jos on tullakseen.

Meillä on 3 lasta, eikä todellakaan ole noin suuret tulot. Mies on töissä, minä jään kohta kotihoidontuelle. Miehen palkka + kotihoidontuki + lapsilisät tulee tekemään ehkä 3500 € kuussa.

Onhan tuota pesue pysyny hengissä...joka päivä on ruokaa syöty ja oltu puhtaina.. vaikka eksän saatana tekikin ls-ilmon..

tuosta rahasta maksan sitten kaikki:vuokrat,velat,laskut...Laskin taannoin että meille jää 40-60 e / vko ruokaan...mutta elossa ollaan...

saatteko asumistukea yms? saisitte sossustakin varmaan rahaa jos hakisitte?

2 lasta. Miehen käteen jäävä palkka 1800, mun opintoraha reilu 200, lapsilisä 200, lainanlyhennys vajaa -500, lasten hoitomaksut 80 e.

Käteen jää ihan riittävästi elämiseen, eikä ole tarttenut pennejä laskea kaupoilla kulkeissa ja meillä on kaksi autoa.

Juu, kyllä teillä varaa olisi vielä vaikka pariinkin lapseen... ei se rahasta teillä ainakaan kiinni ole. Meillä käteen laskujen jälkeen mies tienaa 2300€ minä alle 400€ + lapsilisät reilu 300€... 140€ lapsilisistä menee rahastoihin. Tulot mies+minä siis 2860€, laskuihin/miehen rahastoihin+eläkesäästämiseen + asuntolainoihin menee n.2100€/kk, ruokaan+bensaan n.700€. Eli kaksi aikuista ja kolme alle kouluikäistä (kaksi vaipoissa)

[QUOTE="xyz";24421215]Mielestäni ap:n tilanne on hyvinkin utopistinen jos noilla tuloilla "ei ole varaa hankkia toista lasta". Tai sitten elämässä on raha mennyt tärkeysjärjestyksessä muiden asioiden ohi.[/QUOTE]

Mieheni ei ole saanut vanhemmiltaan mitään, päinvastoin HÄN avustaa vanhempiaan vieläkin mm. maksamalla heidän asuntolainaansa ilman mitään takuuta siitä, että nämä sen sitten edes jättävät miehelle kuoltuaan.

Siksi hänestä on hyvin tärkeää, että hänen omat lapsensa saavat taloudellisesti turvatumman elämän ja siksi haluaa ostaa lisää sijoitusasuntoja ja sijoittaa muutenkin, että lapset eivät joudu "taistelemaan" elintasostaan samalla tavalla kuin hän itse.

Mies esim. ajaa 15 vuotta vanhalla autolla, ulkomaanlomalla on oltu viimeksi häämatkalla 5 vuotta sitten, kuljetaan väliin risoissakin (siis minä ja mies, lapsilla on kyllä parasta päällä) vaatteissa.

Mun mielestä toinen lapsi nyt menisi kuitenkin suurin piirtein samoilla kuluilla, mutta miehen mielesyä ei. Ehkä siksikin, että hän haluaisi ostaa sitten sijoitusasunnon myös kuopukselle... siis sijoitusasunnot on meidän nimissä, mutta idea on, että jokaiselle lapselle jää sitten oma sijoitusasunto, kun meistä aika jättää. Ja voitais antaa niille vuokratulot jo aiemminkin, esim. kun opiskelevat.

Pärjääminenhän riippuu ihan siitä missä päin Suomea asustaa. Peräkihniöllä työttömätkin elää leveemmin kuin pienipalkkaiset pääkaupunkiseudulla. Koettu on. Ois kannattanu jäädä työttömäksi, ois varaa ostaa vaikka vaatteita itselleen..

kaksi lasta, lisää ei tule. Tulot noin 3500 netto. Omakotitalosta velkaa noin 120 000 euroa. Kaksi velatonta autoa ja kesämökki. Säästöön jää jonkin verran. Ostan periaatteessa sen mitä tartten/haluan, mutta ei olla luonteelta mitään kerskakuluttajia, ei tupakoida, eikä kapakoida eikä ole kalliita harrastuksia.

Mieheni ei ole saanut vanhemmiltaan mitään, päinvastoin HÄN avustaa vanhempiaan vieläkin mm. maksamalla heidän asuntolainaansa ilman mitään takuuta siitä, että nämä sen sitten edes jättävät miehelle kuoltuaan.

Siksi hänestä on hyvin tärkeää, että hänen omat lapsensa saavat taloudellisesti turvatumman elämän ja siksi haluaa ostaa lisää sijoitusasuntoja ja sijoittaa muutenkin, että lapset eivät joudu "taistelemaan" elintasostaan samalla tavalla kuin hän itse.

Mies esim. ajaa 15 vuotta vanhalla autolla, ulkomaanlomalla on oltu viimeksi häämatkalla 5 vuotta sitten, kuljetaan väliin risoissakin (siis minä ja mies, lapsilla on kyllä parasta päällä) vaatteissa.

Mun mielestä toinen lapsi nyt menisi kuitenkin suurin piirtein samoilla kuluilla, mutta miehen mielesyä ei. Ehkä siksikin, että hän haluaisi ostaa sitten sijoitusasunnon myös kuopukselle... siis sijoitusasunnot on meidän nimissä, mutta idea on, että jokaiselle lapselle jää sitten oma sijoitusasunto, kun meistä aika jättää. Ja voitais antaa niille vuokratulot jo aiemminkin, esim. kun opiskelevat.

Niin no jos miehellä on jo edellisestä suhteesta noita lapsia, niin ehkä ei sillä lailla enää kaipaa lisää lapsia kuin sinä. Hänelle nykyisetkin riittäisivät.

[QUOTE="eee";24421531]Niin no jos miehellä on jo edellisestä suhteesta noita lapsia, niin ehkä ei sillä lailla enää kaipaa lisää lapsia kuin sinä. Hänelle nykyisetkin riittäisivät.[/QUOTE]

Voihan se olla niinkin, mutta lähinnä hän aina vetoaa noihin rahajuttuihin...

Yhteensä 2500e, 2 aikuista ja 1-vuotias lapsi. Tuosta maksetaan talolaina, asumiskustannukset, 2 autoa ja kaikki. Paljon ei hurvitteluun jää rahaa, mutta pärjätään kyllä.

Nettotulot lapsilisineen n.3500 euroa. 2 lasta. Sijoituksiin/säästöön menee n.1000 euroa kuussa. Ja ihan lainaakin maksellaan. Ja on 2 autoakin. Me eletään pienellä :D Niin ja toinen lapsistakin on jo teini-ikäinen, toinen alakoulussa.

Yhteistyössä