Pienet perheet (1-3 lasta) Paljonko tienaatte kuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varakasko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varakasko?

Vieras
Paljonko jää käteen? Onko muuta varallisuutta? Ovatko kumpikin töissä? Montako lasta? Aiotteko hankkia enempää?

Meillä vain mies tienaa. Hänellä kaksi lasta edellisestä liitosta, yksi yhteinen (ainoani). Elatusmaksujen jälkeen meille jää n. 5000 € kuussa. Kaksi sijoitushuoneistoa, joista toisesta 350€ kuussa tuloja, toista yritetään nyt vuokrata samaan hintaan.

Uusia lapsia ei ole tulossa. Miehelle kun on tärkeää saada myös sijoittaa rahoja ainakin 1000€ kuussa, eli periaatteessa pitäisi pärjätä 4000€ kuussa. Siitä menee yhteen asuntolainaan 500€, vuokraan 1000€ ja loput autoihin, vakuutukseen jne.

Miehen mielestä meillä ei olisi varaa hankkia enempää lapsia, mun mielestä olisi.

Miehen palkka brutto on joku 2600, omani 1600 kun nyt aloitan syksyllä työt. Käteen jää laskujen jälkeen noin 1000e.

2aik ja lapset 3v ja 1,5v.

No mä oon laskeskellut, että kaikkien laskujen jne, jälkeen mullakin on kuukaudessa periaatteessa tuo 1000€ käyttää ruokaan, vaatteisiin ja sellaiseen. Lapsella yksi harrastus, joka on n. 40€ kuukaudessa, itsellä tai miehellä ei maksullisia harrastuksia.

Yksi aikuinen, kaksi lastaa, tienaan kodinhoidontuki mukaan laskettuna 1650 euroa kuussa, vuokraan 700 euroa, asuntolainaa oma puolisko eron jälkeen 150 000 asunto myynnissä mutta ei vielä mennyt kaupaksi. Pankin kanssa saanut neuvoteltua lainanlyhennykseksi 450 euroa kuussa, eli käteen jää 500 euroa kuussa (asumistukea en saa koska on omaisuutena tuo myymätön talo 700 kilsan päässä). Hyvin pärjään. Lasten tilille joka kuukausi säästöön huikeat 20 euroa/lapsi 'autokoulurahaa'.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä ei sairasta päivää näe;24421097:
Yksi aikuinen, kaksi lastaa, tienaan kodinhoidontuki mukaan laskettuna 1650 euroa kuussa, vuokraan 700 euroa, asuntolainaa oma puolisko eron jälkeen 150 000 asunto myynnissä mutta ei vielä mennyt kaupaksi. Pankin kanssa saanut neuvoteltua lainanlyhennykseksi 450 euroa kuussa, eli käteen jää 500 euroa kuussa (asumistukea en saa koska on omaisuutena tuo myymätön talo 700 kilsan päässä). Hyvin pärjään. Lasten tilille joka kuukausi säästöön huikeat 20 euroa/lapsi 'autokoulurahaa'.

Oho :O toivottavasti saat asunnon pian myytyä, tuo on kyllä uskomatonta, että saat vielä säästettyä lapsille, tosi hieno juttu! :)

mulla jää käteen 1700-2500e/kk työvuoroista riippuen. Miehellä käteen jää n 4000e/kk.
Lapsia 2, lapsilisät menneet aina poikien omille tileille. Asutaan vuokralla helsingissä, vuokra 1100e.

Oho :O toivottavasti saat asunnon pian myytyä, tuo on kyllä uskomatonta, että saat vielä säästettyä lapsille, tosi hieno juttu! :)

Juu ja kohta alkaa leveän leivän päivät kun päästään muuttamaan pienempään ja halvempaan vuokra-asuntoon =) Tämä oli ylihintainen meille mutta tuli vähän kiire muutto....turvakodin kautta.
Iloinen olen että saan tehdä todella joustavasti työnantajalle 3-6 tuntia etätöitä kotoa käsin vaikka eihän nuo tulot ole huikeat. Saa pitää lapset kotona kunnes pienempikin on vähän isompi =) Elämä on kivaa köyhänäkin! Mutta toivottavasti väliaikaista.

Kaksi lasta, vain mies tällä hetkellä töissä, tulot nettona n. 3000 sis. lapsilisät ja kh- tuen plus pääoma ja vuokra tulot n. 1600/kk netto, lainaa jotain 140000. Ei lisää lapsia.

meillä mies on töissä ja käteen jää palkkaa n.1000e/kk,kun verot on lähtenyt.minä olen lasten kanssa kotona ja saan noin 560e vanhempainrahaa,asumistuki 240e ja lapsilisät 350e.vähän vaihtelevasti jää käteen rahaa,riippuu minkä verran on laskuja.ja lapsia on 3.

Meillä bruttotulot kuussa taitaa olla n. 6000 € ja säästöön jää kyllä ihan kivasti rahaa ja saadaan taas kohta maksettua lainaa rutkasti pois. Molemmat ollaan siis anstiotöissä, lapsia on kaksi, joista esikoinen aloitti nyt koulun. Lisää lapsia ei ole tulossa. Asutaan rivarissa ja muuta omaisuutta on 1/3 kesämökistä.

Yhteistyössä