Pienet lapset PYSTYY hoitamaan kotona, sanotte mitä sanotte!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herätkää!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Herätkää!!!

Vieras
Enempiä teille vastaamatta tulen valaisemaan asiaa. Jos on pienet tulot, lasta voi silti pienenä hoitaa. JOS ihan järkky tilanne SOSIAALITOIMESTA saa apua. Tästä moni älähtää: mähän en sossun leipiin mee!!!
KYSYMPÄ TEILTÄ jotka niin ajattelevat: kumpi tärkeämpää:
1) LAPSEN hyvinvointi ja LAPSEN paras vai
2) SINUN ja/tai miehesi YLPEYS?

Ette mitenkään voi ajatella LAPSEN parasta kun ylpeys kuumottaa niskaa? Hä? Ette sen pienen aikaa(esim 2-3v äitiysrahan jälkeen) voi sitä tehdä?

Ja vieläpä SUURIN osa ns. uraohjuksista ym ylpeilijöistä väittää ettei ole varaa olla kotona mutta kyllä todella on monilla VAIN jos vähentäis menojaan! Jättäkää viinat, tupakka, kampaajat, harrastukset ym pois ja kasvattakaa itse lapsenne niin hyvä tulee.

Täällä moni sanoo etten ala kulkeen rääsyissä ja halutaan lomallekkin joskus jne. Ei tarvi risasissa vaatteissa kulkea ja lomamatkalle pääsee myöhemmin.

Ajatelkaa lapsianne.

en pysty maksamaan bemaria ja ulkomaanmatkaa sekä 7h+k taloamme merenrannalla jos en mene töihin. :o puhumattakaan timberlandin farkuista pojallemme sekä burberryn mekkotakeista prinsessallemme.

Alkuperäinen kirjoittaja jasso:
en pysty maksamaan bemaria ja ulkomaanmatkaa sekä 7h+k taloamme merenrannalla jos en mene töihin. :o puhumattakaan timberlandin farkuista pojallemme sekä burberryn mekkotakeista prinsessallemme.

Niimpä ;) ;D. Ja timanteilla kuorrutettua wc-paperia.

Ehkä se niin vain on että se on joskus parasta myös lapselle. Ja mitä väliä, eikö se ole jokaisen oma asia? Turhaa kaakatusta tästä samasta asiasta joka helvetin päivä.

Pystyy pystyy, jos haluaa ja kokee sen tarpeelliseksi.
Mutta asia on niin, että 2-3 v kotonaolo ei riitä, jos perheessä on useampi lapsi suht pienillä ikäeroilla. Näinollen sen nuorimman on ehkä mentävä hoitoon jo vuoden iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:
Ehkä se niin vain on että se on joskus parasta myös lapselle. Ja mitä väliä, eikö se ole jokaisen oma asia? Turhaa kaakatusta tästä samasta asiasta joka helvetin päivä.

Joskus täytyy nostaa meteli viattomien ihmistenalkujen takia kun eivät ne itse voi asiaan ajaa. Ihan myötätuntoa näet.

laskin, että jos kadesta alle kolmivuotiaasta käteen jää melkein niin paljon rahaa, kuin jos olisin töissä. No, ok, ehkä muutaman satasen vähemmän, mutta kuitenkin. Ja oishan ne päivähoitomaksut jos lapset olis hoidossa

Saan siis 2*lapsilisän= 210e
kotihoidontuki ekasta= n.250
ja vanhempainraha= n. 500e

Oispa hienoa jos kaikki jokaisen lapsensa kohdalla mähöttäs sen 3vuotta aina kotona, voi mahtavaa.

Itse pystyisin olemaan, kun ei ole lainoja, mutta ei kiitos ja lapsetkin on tykänneet olla tosi paljon hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ppp:
Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:

Joskus täytyy nostaa meteli viattomien ihmistenalkujen takia kun eivät ne itse voi asiaan ajaa. Ihan myötätuntoa näet.

Turha sitä täällä on kailottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Herätkää!!!:
Enempiä teille vastaamatta tulen valaisemaan asiaa. Jos on pienet tulot, lasta voi silti pienenä hoitaa. JOS ihan järkky tilanne SOSIAALITOIMESTA saa apua. Tästä moni älähtää: mähän en sossun leipiin mee!!!

Ette mitenkään voi ajatella LAPSEN parasta kun ylpeys kuumottaa niskaa? Hä? Ette sen pienen aikaa(esim 2-3v äitiysrahan jälkeen) voi sitä tehdä?

Ja vieläpä SUURIN osa ns. uraohjuksista ym ylpeilijöistä väittää ettei ole varaa olla kotona mutta kyllä todella on monilla VAIN jos vähentäis menojaan! Jättäkää viinat, tupakka, kampaajat, harrastukset ym pois ja kasvattakaa itse lapsenne niin hyvä tulee.

Täällä moni sanoo etten ala kulkeen rääsyissä ja halutaan lomallekkin joskus jne. Ei tarvi risasissa vaatteissa kulkea ja lomamatkalle pääsee myöhemmin.

Ajatelkaa lapsianne.

En polta enkä juo kuin kerran kaksi vuodessa. Kampaajaa näen melkein yhtä usein kuin juon alkoholia.
Kyllä se niin vaan on että vaikka käy töissä niin ei paljon juhlita , lomamatkoista puhumattakaan.
Jos itse olet tyytyväinen oman elämäsi ratkaisuihin niin miksei joku toisinkin valinnut voisi olla.
Yritäpä vähän avartaa maailmankatsomustasi. Kaikki työssäkäyvät eivät todellakaan tuloillaan juhli asumis- ja ruoka yms. hankintojen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Alkuperäinen kirjoittaja Herätkää!!!:

Ajatelkaa lapsianne.

En polta enkä juo kuin kerran kaksi vuodessa. Kampaajaa näen melkein yhtä usein kuin juon alkoholia.
Kyllä se niin vaan on että vaikka käy töissä niin ei paljon juhlita , lomamatkoista puhumattakaan.
Jos itse olet tyytyväinen oman elämäsi ratkaisuihin niin miksei joku toisinkin valinnut voisi olla.
Yritäpä vähän avartaa maailmankatsomustasi. Kaikki työssäkäyvät eivät todellakaan tuloillaan juhli asumis- ja ruoka yms. hankintojen jälkeen.

Kiitos! :flower:

Jos jäisin kotiin vanhempainvapaan jälkeen, niin mun lapsella olisi äiti, joka olisi äärettömän stressaantunut, kun joutuu koko ajan miettimään mitä voi hankkia ja mitä ei voi hankkia.

Meillä on jo nyt tosi tiukkaa, joten ei todellakaan tultaisi toimeen kotihoidontuella ja meillä ei ole mitään megataloa megalainalla, hienoa uutta autoa, ei käydä lomilla, joten meillä kaikki raha menee vain ja ainoastaan elämiseen. Harrastukset meillä miehen kanssa tietysti on ja niihin kuluu jonkin verran rahaa, mutta niistä ei luovuta, kyllä ihmisellä jotain muutakin elämässä pitää olla kuin koti ja lapset.

Mulle tärkeintä on se, että itse voin hyvin, niin silloin myös lapsellakin on parempi olla. Minä nimenomaan ajattelen lapsen parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laskin, että jos kadesta alle kolmivuotiaasta käteen jää melkein niin paljon rahaa, kuin jos olisin töissä. No, ok, ehkä muutaman satasen vähemmän, mutta kuitenkin. Ja oishan ne päivähoitomaksut jos lapset olis hoidossa

urpo laskit väärin, kotihoidon tuesta vähennetään sun vanhenpainraha..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kotihoidontukea ja vanhempainrahaa ei voi saada yhtäaikaa..kuin teoriassa!

Siis onko vaikea hyväksyä että jokainen tekee ne ratkaisut joita pitää parhaina ja itselleen sekä perheelleen sopivina.
Ei kaikki ole rahasta kiinni, jos ei pää kestä kotimammana oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:
Pystyy pystyy, kun ei ole autoa, ei asuntolainaa :saint:

Pystyy vaikka olis molempia :saint:

Jos menot on mitoitettu molempien tulojen mukaan ja nettotulot tippuvat n. 1500 euroa kuukaudessa verrattuna kotihoidon tukeen ja lapsilisään, niin aika taikuri saa olla, jos kaikki jatkuu normaalisti finanssipuolella. Eikä kukaan järkevä ala realisoimaan kiinteää omaisuuttaan parin vuoden takia, jonka vapaa kestää äitiysloman ja vanheimpainvapaan jälkeen. Sitä varten maahan on luotu kohtuullisen hyvä päivähoitojärjestelmä, että vanhemmat voivat käydä normaalisti töissä lapsista huolimatta.

Helppo selittää jos on tottunut kelan tarjoamaan tulotasoon ja asumistukiin, eikä ikinä kunnan kaksiota kummallisempaa edes halua ja bussikyyti kirjastoon riittää.

Yhteistyössä