pienellä lapsella silmälasit, saako niihin aurinkolaseja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sunshine"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sunshine"

Vieras
No niin, ongelmani tulikin tuossa otsikossa jo. Onko kellään kokemusta asiasta?
Meillä 2v poika ja silmät ovat muutenkin herkät niin aurinkolasit olis enemmän kun paikallaan, nyt olen pähkäillyt että onkohan esim. sellaisia klipsejä niihin saatavissa?

Toinen mikä on käynyt mielessä... Onko kellään tietoa mistä saisi sellaisen "kotelon" toisen linssin päälle. Meillä pojalla siis peittohoitoa päivittäin ja alkaa tuo silmänympärysiho olla jo rikki niin olen miettinyt toisen linssin peittämistä. Yhdessä ohjelmassa (Tuuri) näin vilaukselta sellaisen pienen pojan, jolla oli toisen linssin päällä jonkinlainen kotelosysteemi. Osaako tästä kukaan neuvoa antaa?

Meidän tytöillä laitettiin peittohoitolappu linssin päälle. Ei olisi tullut mieleenkään pistää sitä iholle. Ei siis mitään koteloa vaan lappu suoraan linssin päälle.

Kaikilla lapsillamme oli pienenä silmälasien päälle laitettavat aurinkolasiklipsit. Nykyään heillä on aurinkolasit omilla vahvuuksilla, tai teineillä piilarit ja aurinkolasit.

Silmäasemalta löysin lapsen laseihin klipsit. Peittohoidossa olen käyttänyt silmäpolilta saatua "tarralappua". Sain pätkän sitä mukaani kun pyysin viimeksi käydessämme. Sitä voi käyttää niin kauan kuin tarrapinta pysyy puhtaana. Laitan sen käytön jälkeen jääkaapin oveen ja sieltä se löytyy seuraavana päivänä. Apteekista voi varmaankin ostaa, jos silmäpolilta ette saa.

Kiitos vastauksesta!

Kestikö linssi hyvin tuon lapun jatkuvan liimaamisen siihen suoraan? Minulle optikko sanoin, että siihen ei voi lappua liimata, että linssi ei tule kestämään... -tätä olen sitten noudattanut...

Meidän naapurin lapsilla (molemmilla n 3v lähtien) on ollut tummentuvat lasit. Ulkona siis tummenevat, välillä talvellakin on niin kirkasta että ne tummuvat. Varmasti hyvä ratkaisu pienille.

meillä laitetaan myös lappu suoraan linssiin, käytän leveää haavateippiä, leikkaan noin linssin kokoisen palan paperia suojaamaan linssiä ja haavateippiä päälle niin ettö ihan pieni osa teipistä tulee yli joten pysyy kiinni. Hyvin on pysynyt ja aina käytön jälkeen roskiin.