Pidinkin Isä Mitroa aina todella epäilyttävänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poison Ivy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa no minä taas pitäisin papin taputtelua pervompana ja tuomittavampana kuin raudoittaja-Ranen. Papilta sentään sopii odottaa jonkinlaisia käytöstapoja, mutta onhan se jo huomattu että ne on niitä kaikkein pahimpia pervoja, käyttävät "auktoriteettiaan" raa'asti hyväksi.
No aikuinen nainen osaa varmaan selviytyä. Vai onko sitä näissä piireissä niin kireitä neitsyköitä, että reiteen koskemisesta tulee vakavat traumat. Käytöstapojen puutteesta en menisi tämän perusteella Mitroa syyttäämään.

Ei pidä olla niin herkkänahkainen ,että antaa sanojen satuttaa. Huumoria se vain on, mitä jotkut ei tajua.
Asia on äysin eri jos tulee tietoon oikeasti ahdisteluja. Miksi ryhtyä toimittajaksi jos ei kestä ja ei osaa antaa snansäilää takaisin.
Suomalainen junttius taas pursuaa, pelätään ja pateaan valittamaan :)

Minä pidän isä Mitrosta ja hänen tapansa huomioida( itseironisesti omia elämänvalintojaan hellästi pilkaten) "erityisesti" naiset, ilman että sisällyttää siihen seksuaalisia juttuja saati ahdistelua, on mielestäni osa miehen viehätysvoimaa.

Mikäli joskus tulee ilmi, että on oikeasti ahdistellut jotakuta, muutan luonnollisesti uuden tiedon myötä mielipidettäni hänestä, mutta tuo tämän hetken "uutisointi" ei mielestäni anna moiseen aihetta vaan on silkkaa "keltaista *****".

A-studiota en laske keltaiseen lehdistöön. Ja jos Mitro Repo on kolmeltatoista (!) Eu:ssa työskentelijältä saanut huonoa palautetta naisten kohtelusta, niin hmm, ehkäpä siinä jotain on. En itse henkilökohtaisesti äijää haastatelleena pidä hänestä, ja semmoinen samanlainen käsitys jäi kuin aloittajalle. Hieman epäilyttävä äijä...

Viimeksi muokattu:
A-studiota en laske keltaiseen lehdistöön. Ja jos Mitro Repo on kolmeltatoista (!) mepiltä saanut huonoa palautetta naisten kohtelusta, niin hmm, ehkäpä siinä jotain on. En itse henkilökohtaisesti äijää haastatelleena pidä hänestä, ja semmoinen samanlainen käsitys jäi kuin aloittajalle. Hieman epäilyttävä äijä...

Jeps.
Minulle taas jäi hyvä kuva miehestä.
Eri käsitys siis.

En ny ota Mitroon kantaa, mutta kyllä se niin on, että jotku miehet saa kähmiä ja tuijotella ihan niin paljon kuin lystää. Se on ihan siitä kiinni kuinka viehättäväksi naiset miehen kokevat. Joskus tosin joillekkin naisille viehättävyyteen riittää korkea asema, vaikka olisi ulkoisesti Jabba the Hut.

Se on vaan niin, että tavallinen mies voio edetä lääppimisasteelle siinä vaiheessa kun homma on kypsää kauraa. Eli puhutaan siis siitä, että on ilmiselvää että kyseessä on molemminpuolinen ihastuminen. Siihen en ota kantaa, että tarviiko tämmösen jutun edetä just siten että tietyssä vaiheessa nimenomaan mies lääppii. Itselle on aina käynyt muutamassa työpaikkaromanssissa niin, että fyysiset ensiaskeleet on tullut naisen puolelta.

Toi miesten "ykkösjengi" kämhmii naisia liukuhihnalta ja sitten jos nainen kokee sen lähentelyn epämiellyttäväksi, niin nainen syyttää itteään vääristä merkeistä tms.

Tuliko kellään mieleen, että nää nimettoömät arvostelijat on lobbareita!
Eli kokoomuksen, keskustan ja muiden puolueiden edustajat lokaavat toisen puolueen mainetta, kun sen voi kerran nimettömänä tehdä.
Toiset ne ei ymmärrä politiikasta mitään.

Anteeksi nytten Mummeliisa, mutta hieman perussuomalainen tapa suhtautua lehdistöön. Jos joku kysely osoittaa johonkin suuntaan, se on tarkoituksenhakuinen ja mustamaalausta ja valhetta.

Hieman vaikea uskoa, että tällä kyselyllä oli tarkoitus nimenomaan Repoa vahingoittaa. Kolmetoista ihmistä samassa juonessa? Mutta tähän on helppo tarttua, koska Repo on pappi ja siten moraalisäädökset koetaan koskevan häntä erityisellä tavalla... Mutta sitä en epäile hetkeäkään, etteikö keltainen lehdistö nyt tähän tarttuisi ja tätä riepottelisi ja liioittelisi.

[QUOTE="vieras";25092133]No aikuinen nainen osaa varmaan selviytyä. Vai onko sitä näissä piireissä niin kireitä neitsyköitä, että reiteen koskemisesta tulee vakavat traumat. Käytöstapojen puutteesta en menisi tämän perusteella Mitroa syyttäämään.[/QUOTE]

Hohhoijaa.

Minusta koko isä Mitro on tuntunut myös alusta asti tosi epäilyttävältä ja naurettavalta. Ratsastaa papin maineellaan politiikassa. Jotenkin tosi ällöä. Ei vaikuta miltään tosi uskovaiselta, kun on valmis heittämään kirkon opit romukoppaan julkisuuden ja rahan vuoksi. En tajua ollenkaan näitä häntä ihailevia tyyppejä. Oikeestaan tuntuu, että ne tyypit jotka häntä ihailevat(jotka tiedän) on jotenkin tosi lapsellisia ja samantyyppisiä itsekkäitä pinnallisia ihmisiä, jotka ajattelevat vain omaa napaansa.
Ei kai se enää tuota papin kaapua saa käyttää? Jotenkin tosi tekopyhää. Tuntuu kyllä siltä että tyyppi on lopulta aika harmiton tapaus. Hyvä tosiaan, ettei pedofiiliksi ole vielä paljastunut. Tuollaiselle on voinut jäädä päällekin tuo koskettelutaipumus, kun ehkä kirkossa sellainen on enempi tapana, kun annetaan tukea sureville. Halaillaan, taputellaan yms. Varsinaisen puristelun kyllä tuomitsisin, mutta vähän tuntuu, että voisi olla jotain ylireagointia taholta tai toiselta esim. lehdistöltä.

Kaikki yhdessä Repoa vastaan? Miksi joku sitten on saanut hyviä arvosteluita? Repo on tuskin kovin vaikutusvaltainen meppi, joten tähän en kyllä usko. Kaikkea ne ihmiset keksii... (siis vastasin tuohon, että muitten puolueiden lobbarit olis siellä huutelemassa)

Viimeksi muokattu:
Mä myös silittelin yhden mummon kättä tuolla vanhainkodilla, kun pidin hänelle seuraa.
Teenkö nyt itse itsestäni rikosilmoituksen, vai pitäiskö vainhainkodin henkilökunnan tehdä?
Mummo parka on jo niin huonossa kunnossa, että mä voin silitellä sitä kuinka paljon vaan, eikä se itse saa ilmotusta tehtyä.

Ei pidä olla niin herkkänahkainen ,että antaa sanojen satuttaa. Huumoria se vain on, mitä jotkut ei tajua.
Asia on äysin eri jos tulee tietoon oikeasti ahdisteluja. Miksi ryhtyä toimittajaksi jos ei kestä ja ei osaa antaa snansäilää takaisin.
Suomalainen junttius taas pursuaa, pelätään ja pateaan valittamaan :)

On se varmaan ulkomaalaisiakin hipelöinyt brysselissä, miten niistä saadaan suomalaisia juntteja jotka ei vaan tajua Mitro Revon rietastelua huumorilla.

Anteeksi nytten Mummeliisa, mutta hieman perussuomalainen tapa suhtautua lehdistöön. Jos joku kysely osoittaa johonkin suuntaan, se on tarkoituksenhakuinen ja mustamaalausta ja valhetta.

Hieman vaikea uskoa, että tällä kyselyllä oli tarkoitus nimenomaan Repoa vahingoittaa. Kolmetoista ihmistä samassa juonessa? Mutta tähän on helppo tarttua, koska Repo on pappi ja siten moraalisäädökset koetaan koskevan häntä erityisellä tavalla... Mutta sitä en epäile hetkeäkään, etteikö keltainen lehdistö nyt tähän tarttuisi ja tätä riepottelisi ja liioittelisi.

Ei tarvitse pyytää ollenkaan anteeksi.
Huomaan itsekin kun jälkikäteen luin että liitin A-studion virheellisesti keltaiseen lehdistöön (jota kohtaan minulla kieltämättä on vahvoja aversioita).

Käsitystäni Mitrosta tuo ei kuitenkaan muuta. Tarvitsisin siihen jotain paljon konkreettisempaa joten pitäydyn kannassani että on lempeä, hauska, itseironinen ja hyväntahtoienn mies joka ei minun tietoni mukaan ole koskaan harrastanut seksuaalista häirintää.
:)

[QUOTE="ZXZ";25092167]Uskovaisuus on aina epäilyttävää ihan jo yksistään.[/QUOTE]

Erityisesti, jos osaa pysyä empaattisena ja elämälle avoimena, eikä suin päin riennä tuomitsemaan muita ja osaa nauttia myös elämän kauneudesta ja sen antamista lahjoista.

Dalai Lamakin on epäilyttävä. Taitaa suunnitella maailmanvalloitusta. Äiti Teresakin oli epäilyttävä. Gautama Buddhakin epäilyttää ja Jeesus.

Ja kaikki ihmiset.

• Tykkää
Reactions: chrissy ja Dongxi
Minusta koko todistushässäkkä outo. Ylhäällä eu myönteisimmät ja alhaalla kielteisimmät. Sari essayahin kritiikkinä mm. Eu kielteisyys. Siis eihän suomen tehtävä ole lähettää eu:hun tosi myönteisiä tyyppejä, joille paikalliset virkamiehet antavat 10 ja papukaijamerkin.

Ei tarvitse pyytää ollenkaan anteeksi.
Huomaan itsekin kun jälkikäteen luin että liitin A-studion virheellisesti keltaiseen lehdistöön (jota kohtaan minulla kieltämättä on vahvoja aversioita).

Käsitystäni Mitrosta tuo ei kuitenkaan muuta. Tarvitsisin siihen jotain paljon konkreettisempaa joten pitäydyn kannassani että on lempeä, hauska, itseironinen ja hyväntahtoienn mies joka ei minun tietoni mukaan ole koskaan harrastanut seksuaalista häirintää.
:)

Niin. En minäkään ihan heti silti leimais äijää pahaksi häiriköksi.
Jos pitää arvata, niin uskon, että on joutunut oman valtavan egonsa uhriksi. Kuvittelee olevansa kovinkin charmikas pappi ja toisista hänen käyttäytymisensä ylittää häiriköinnin rajan (ja syystä)... Papeissakin on monenlaisia. Ehkä nyt hän ottais ja katsois sitten peiliin, miksi toiset ihmiset kokee näin (tai sitten ei pyydä anteeksi, vaan kiistää kaiken ja kokee itseänsä jahdattavan).

Jos se Mitro ei edes tunnista itseään noista kommenteista... Niin silloin hän ei ole silleen ainakaan tarkoituksella käyttäytynyt tai sitten hän on aivan sekaisin. Yleensä tossa vaiheessa alkaa selittely ja anteeksipyytely, jos jää kiinni. Mä ainakin hakuaisin uskoa, ettei mitään kähmintää ole ollut.

Hetkinen. Eikös tästä tyypistä ollut jotain kohua ennen eurovaalejakin? Ei seksuaalisväritteisiä, vaan kirkon sisäistä kahinaa, jopa papintehtävistä pidättämistä? Ja oliko jotain, että ei ole väleissä sisarustensa (veljensä?) kanssa?

Erityisesti, jos osaa pysyä empaattisena ja elämälle avoimena, eikä suin päin riennä tuomitsemaan muita ja osaa nauttia myös elämän kauneudesta ja sen antamista lahjoista.

Dalai Lamakin on epäilyttävä. Taitaa suunnitella maailmanvalloitusta. Äiti Teresakin oli epäilyttävä. Gautama Buddhakin epäilyttää ja Jeesus.

Ja kaikki ihmiset.

No Äiti Teresa tosiaankin. Työskenteli Intian kaduilla ja silti kielsi ehkäisyn.

• Tykkää
Reactions: Jaska-
Tuossa on kuitenkin useampi ihminen noitten kommenttien takana, niin erittäin vaikea uskoa, että olis tuulesta temmattuja väitteitä. Repo on todennäköisesti niin mitätön meppi, että ei ole mitään syytä yrittää kammeta häntä pois paikaltaan.
Aika laajamittainen ajojahti näemmä on, kun 13 ihmistä puhuu palturia suut ja silmät täyteen, että hänet parlamentista pois heitettäisiin.

Ja mitä tuohon "ei savua ilman tulta" asiaan tulee, niin olen taipuvainen siihen uskomaan. Eipä tullut yllätyksenä nuo kansanedustajat joita aikanaan ahdistelusta syytettiin... Muutamista ihan omakohtaisia kokemuksia.

Yhteistyössä