Pidetään häät jossa lapset ehdottoman kiellettyjä

• Viestiketjun aloittaja Morsian kevään
  • Ensimmäinen viesti
"myy"
tulisin toki, ja ymmärrän täysin lapsettomat häät. itsekin olisin halunnut aikoinaan lapsettomat häät mutta kun minulla itselläni oli 1 lapsi joten olisi ollut outoa ettei muiden lapset saa tulla, kun omani halusin mukaan perhejuhlaamme tietysti. ja moni sukulainen (asuvat eri puolella suomea) olisi jättänyt tulematta kun heillä pieniä lapsia joita ei olisi voinut jättää kavereille moneksi yöksi. ja moneksi yöksi olisi pitänyt jättää, koska harva tuli niin kaukaa vain yhdeksi yöksi....

"vieras"
Jos olisit sukulainen niin en tulisi, mutta jos kaveri, niin tulisin jos saisin lapsenvahdin (ei mitenkään varmaa). Ihan vaan se syynä että kaverina olisit nimenomaan minulle läheinen, kun taas sukulaisena lapsikin olisi samalla lähtöviivalla enkä häntä haluaisi jättää pois.

"Susa"
Jep. Ja helposti olet tunnistettavissa. Todella harmi ettet uskaltanut suoraan sanoa ettette halua lapsia juhliin. Ihmiset olisivat varmasti ymmärtäneet asian ihan totta puhumallakin. Itse en ainakaan olisi loukkaantunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Morsian kevään;28204619:
Tekosyyksi saatiin hommattua paljon kapeita portaikkoja omaava tila. Oikea syy on ettemme aio lapsia hankkia eivätkä ne kuulu elämäämme. Vieraita on kutsuttu noin 120 kappaletta. Tulisitko ilolla juhliimme?
Oletetaan nyt, että olisitte läheisiä ystäviä tms. Tällä hetkellä en tulisi, koska on täysimetyksellä oleva vauva enkä todennäköisesti ehtisi ja jaksaisi pumpata maitoa koko päivän, illan ja yön tarpeisiin. Jos ei olisi imetysikäistä vauvaa, voisin tulla ihan hyvin, ja mies jäisi kotiin hoitamaan lapsia. Minulle on ihan samantekevää, kutsutaanko lapset häihin - se ei ole positiivinen eikä negatiivinen, vaan ihan neutraali asia. En pidä mitään hääjuhlaa niin merkittävänä, että haluaisin ehdottomasti lapset mukaan - enkä edes oikeastaan halua lapsille esittää naimisiinmenoa ja häitä minään itsestäänselvänä, parisuhteeseen kuuluvana asiana. Mutta tykkään kyllä tavata ystäviä hyvän tarjoilun merkeissä, joten siinä mielessä voisin tulla ihan mielelläni - edellyttäen, että imetys olisi loppunut.

Mutta tuollainen juhlatila on kyllä hankala liikuntarajoitteisten kannalta... no, ehkä tiedätte etukäteen, ettei juhlavieraistanne kukaan ole liikuntarajoitteinen.

"blaah"
[QUOTE="Susa";28204795]Jep. Ja helposti olet tunnistettavissa. Todella harmi ettet uskaltanut suoraan sanoa ettette halua lapsia juhliin. Ihmiset olisivat varmasti ymmärtäneet asian ihan totta puhumallakin. Itse en ainakaan olisi loukkaantunut.[/QUOTE]

Mitä harmia siinä on? PArempi näin, niin ei tarvitse kenenkään suuttua, kun tuollainen hyvä syy lapsettomille häille. Ihan hyvä päätös ap:lta. Mukavia häitä! Suomenlinna on ihana paikka. :)

"vieras"
Ihan ok jos kutsussa selvästi mainitaan että lapset eivät paikalle saa tulla. Meillä ei tosin lapsenvahtia ole ja kuopuskin vielä imetyksellä, joten meistä osallistuisi häihin vain toinen. Mutta mielelläni juhlisin ilman lapsiakin (tosin mielelläni ottaisin myös mieheni mukaan mutta se taas ei ole sinun ongelmasi ettei meillä lapsenvahtia ole). Toivoisin kuitenkin, että ette loukkaannu mikäli joku ei saa lapsilleen hoitajaa eikä siksi saavu häihinne.

"vierailija"
Siis todellakin tulisin.
Mä oon tällä hetkellä kotiäitinä, eli oon lasteni kanssa 24/7, eli jos kerran kesässä pääsisin juhlimaan ilman lapsiani ja vieläpä jonkun häihin, niin se olisi ihan mahtava juttu!!!!

[QUOTE="vieras";28204762]En tulisi, kun en varmasti tykkäisi teistä ihmisinä. En lapsiani hylkäisi kaltaistenne ihmisten takia. Lapset tulee arvoasteikossa ensin ja ikävät ihmiset voi unohtaa.[/QUOTE]

Ei, nyt sä olet kyllä ymmärtänyt jotain väärin. Kyllä sä saisit ne lapsesi nähdä häiden jälkeenkin.

Tulisin mielelläni! Mikä parasta kun juhlia upeassa ympäristössä rauhassa juhliin keskittyen ja antaa lasten olla heille viihtyisämmässä seurassa ja tekemisen parissa.
Yksi tylsimmistä juhlissa missä olen ollut oli siskoni häät kun olin 9v. Ei ne häät ole lapsista mitenkään ihmeelliset; paljon ihmisiä, paljon istumista, paljooon tylsyyttä. Olisin mielummin ollut vaikka kaverillani leikkimässä vaikka noissa häissä morsiusneito olinkin.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
"ahaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Morsian kevään;28204619:
Tekosyyksi saatiin hommattua paljon kapeita portaikkoja omaava tila. Oikea syy on ettemme aio lapsia hankkia eivätkä ne kuulu elämäämme. Vieraita on kutsuttu noin 120 kappaletta. Tulisitko ilolla juhliimme?
tekosyyksi ilmotamme etemme saa lapsia hoitoon,haittaakse?

• Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
---
Aika hölmö syy olla kutsumatta lapsia. Eihän teidän tarvii niitä hankkia, vaikka teidän häissä oliskin lapsia. Olisko oikea syy kuitenkin se, että ette halua huutavia ja melskaavia lapsia häihinne?

"vieras"
En tulisi, sillä lapselleni hoitopaikan järjestäminen yhtien häiden vuoksi on vähän turhan suuri ponnistus eivätkä häät selkeästi olisi kenenkään sukulaisen kun lapset ovat pannassa :D
Näinpä juuri :D. Kukaan oikeasti mulle tärkeä ei olisi menossa naimisiin, joten en vaivautuisi lastenvahtia siksi hankkimaan. Mieluummin sitten vietän laatuaikaa oman miehen kanssa ihan meidän halujemme mukaan, kun lapsenvahti on hommattu ;).

[QUOTE="vieras";28206298]Näinpä juuri :D. Kukaan oikeasti mulle tärkeä ei olisi menossa naimisiin, joten en vaivautuisi lastenvahtia siksi hankkimaan. Mieluummin sitten vietän laatuaikaa oman miehen kanssa ihan meidän halujemme mukaan, kun lapsenvahti on hommattu ;).[/QUOTE]

Juuri näin. Tuskin tulisin. Loukkaantuisitteko sitten siitä, etten tulisi, koska en jaksaisi alkaa hommaamaan lapsenvahtia?

-
Tota tota... Mulla on paljon ystäviä, joiden lapset olen tavannut ehkä kerran tai kaksi jos ollenkaan. Josko jokaisen ystäväni lapset kutsuisin häihini (en ole sellaisia pitämässä!) olisi lapsia äkkiä likeemmäs 50 muuten n.80 hlön häissä... Ja tosiaanko mun pitäis kutsua myös ne lapset sinne, joita en ole välttämättä koskaan edes nähnyt?

Ja ei, minä en harrasta pelkkiä perhekavereita. Mulla on YSTÄVIÄ jo ala-asteajoilta ja tapaan vain heitä, en perheitä.
En pidä kyllä ystävinäni sellaisia, jotka eivät ole edes lapsiani nähneet. Ne ovat jotain puolituttuja, entisiä opiskelukavereita tms. Ystäviä tapaan säännöllisesti ja olemme osana toistemme arkea ja elämää niin, että myös perheet kuuluvat pakettiin.

Tuo ystävyyden käsitys on toki hyvin erilainen toisilla. Jotkut tosiaan pitävät "ystävänä" sellaisia, joita näkee ehkä kerran vuodessa sattumalta kaupan pihassa törmäten. Itse kutsun tällaisia vain tutuiksi.

"Viima"
Tulisin. Mut muista et esim alle 1vuotiasta on monesti vaikea jättää hoitoon ja varsinkin viel pienemmät jotka rintaruokinnalla. Esimkaverini meinas pitää lapsettomat häät mut tajus et 90% kavereist olis jääneet kotiin koska niin pienet vauvat.

En tulis, koska lasten saannin jälkeen lapsien kanssa pitää aina ja ikuisesti mennä joka paikkaan yhdessä.Lapset saa traumoja, jos vanhemmat lähtevät juhliin aikuisten kesken.Meillä kuopus kulkee töissäkin mun kanssa, koska eihän lapsia voi hylätä.

Mutta oikeasti tulisin, jos saisin lapsille lapsenvahdin.

Yhteistyössä