Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

valoa pikavastaus ennen kun lätkäpeli alkaa :D
Mulla on myös vuoto niukentunut hoitojen aikana, kestää noin 4-5 päivää joista ekat 2 päivää on punaista ja sitten tooosi niukkaa loput. Samaa joskus mietin että onko vaikutusta limakalvoon, mutta se on kuitenkin siirroissa aina ollut hyvä joten enpä tiedä mistä sitten johtuu, endostako?!
Mites sitten kompromissi, viljelisitte esim. 3 päivää niin silloin näkee mitkä alkiot ovat jakautuneet sinne ideaaliin 6-8 soluisiksi ja mitkä ei?
Meille kun kerran kerrottiin alkioiden soluista ja fragmentaatio% ja sen mukaan onko alkio hyvä vai ei, niin enpä ole päässyt enää sen jälkeen rentoon olotilaan jos "rupunen" kyydissä! Mutta kyllä meillekin on aina se 1-2 hyvää tullut, eli jakautuneet optimaalisesti ja kehittyneet niin kuin pitääkin, siksi myös osittain uskon että endolla ja sen "pilaamalla" limakalvolla vois ollakin osuutta ettei kiinnity (kerran toki yrittänyt) eikä vain alkioilla. Ehkä sitten on nyt hieman jännä nähdä jos saadaankin luovutetuilla hyviä alkioita niin voiko nekään kiinnittyä? Ja tietysti toivon että leikkauksessa tehty "putsaus" auttaisi nyt sitten asiaan, nähtäväksi jää. Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää...
Mulla siirtyikin ultra jo ens keskiviikolle, eli se on seuraava etappi.
 
Viimeksi muokattu:
:stick: hermot menee jo täällä piinailuun! Tein jo negatestin, pp7 ja tunnin pidätetystä päiväpissasta, joten oli varsinainen nollatesti se! :ashamed: Ei tällä kertaa kestä pää tätä, aion testata joka aamu kun ostin testejä netistä pinon.

Oireista: pallomaha, jota pitää jo piilotella töissä vaatteilla. Tissit arat. Menkkamaisia kipuja ei juurikaan. Pp5 tuli verinen vuoto, joka tietysti oli kiinnittymisvuotoa. ;) Eilen ja tänään Lutinus on valunut paljon vähemmän aikaisemmin, innostuin siitäkin. Nyt taas oon ihan maani myynyt, miksi tää onnistuisi nyt muka?! Toiveikkuus ja pelko vaihtelee, hoidot menee tauolle joksikin aikaa meillä joka tapauksessa, eikä pakkasessa ole alkioita. Onneksi töissä on kiire, siellä näitä ei ehdi pohtia. Paitsi siellä on puolet väestä maha pystyssä.
 
Viimeksi muokattu:
aniraz, en hirveästi antaisi vielä tässä vaiheessa otetulle negatestille painoarvoa varsinkin jos virtsa on vain tunnin kerennyt olla rakossa, täãllä tasan samat tuskasen malttamattomat fiilarit. pallomahoineen ja alavatsan nippasuineen, tänään ollu enempi kipuja ja vähän tuohon oikealle enimmäkseen painottunut, voisko keltarauhanen tuikkia tai sit eilinen peiton heiluttelu (eka kerta koko hoidon aikana ja heti tollasta kipuilua :( )

mut varmaan mä iteki sorrun huomenaamulla kokeileen kuitenki onneani vaikka ihan liian aikasta onkin :) oletteko te käyttäneet noita s- marketista saatavia testejä (2kpl/pkt) oli vain jotai 2,5€ , onkohan kuin luotettavia?
 
No niin, nyt tuli tehtyä se viimeinen viiraus. Kuumemittari oli jäänyt näkösälle ja pitihän alkaa mittailla 37,1 näytti, norm 36,4. Joo eihän toi muuta mitään mut pitikin mittailla. Mä en oo ikinä kuulunu lämmön mittaus friikkeihin mut tulipahan nyt sekin tehtyä ja saatu taas vähän päätä sekaisin. Maha ollu tänään taas kipee. Eilen meinasin ruveta hiuksia värjää, mut maltoin sit mieleni. Klinikan ohjeistus on että ei saa värjätä. Negasta siis olen aika varma..todella raivostuttavaa tää vuodon odottelu ja se että voi alkaa taas tehdä surutyötä.


aniraz sä oot aikaisin testaillu, älä vielä sure vaikka negan näkeminen varmasti surettaa. Ja varsinkin jos et oo aamupissasta tehny. Toivon sulle todella plussaa, ja kaikille muillekkin täällä. Jonkun on pakko plussata, pakko!!muuten täs ei oo mitään järkee !!

laura82 täällä ei peitot heilu lugejen aikana hahhaha!mones pp sulla?onnea tikkuun!
 
johkunen, meillä on kyllä selkeä suunnitelma että viidenteen hoitoon mennään kunhan arvio tuosta munajohtimien poistosta on tehty ja mahdollinen operaatio tehty. Jos kaikki menisi putkeen niin hoito toteutettaisiin huhti/toukokuussa jo :)

InMyDreams, kiva kuulla tuollaisia uutisia! Montako epäonnistunutta siirtoa teillä oli siis johtimien poiston jälkeen? Oon paljon kyllä lukenut että noiden hydrosalpinxien poiston jälkeen lähestulkoon kaikki ovat raskautuneet jossain vaiheessa ja se luo uskoa.

Haikala
, kuumemittari on paha kaveri! Mulla on tukilääkkeiden aikaan aina ollut vähintään 37. Nyt kemiallisen aikaan oli 37.7-38.0 välillä. Eli se voi antaa viitteitä tai sitten olla antamatta. Toivotaan parasta!

L@ura82, varmaan Pregcheckejä? Ihan luotettava maine niillä on.

aniraz_, vielä ehtii kovastikkin muuttua, piina vasta puolessavälissä! Mutta tiedän tuon malttamattomuuden.
 
haikala ja Laura82 joo tuo testi oli ihan hölmö, tiedän toki. Lähinnä kuvaa kuinka raiteiltaan tässä on ja päässä pyörii vaan yksi ja ainoa ajatus. :) hirveesti plussaonnea! Lotto on hyvä kuvaus tälle touhulle, oon niin samaa mieltä.
 
juu ei hinnalla ainakaan oo niitä testejä pilattu, raskii isommanki nipun ostaa kerralla :)

haikala, mulla on se lutinus käytössä nyt ekaa kertaa, ei tuhrua niin kuin luget teki, ehkä seki vähä vaikutti tuohon peuhuiluun, mut nyt kyl odotan kiltisti kun noi kivut ei ollu kivat mitkä tuli :/ niin ja mulla on vasta pp6

aniraz, muistelen että ed. plussauksessa plussa tuli vasta pp 12, ennen kymmenennettä piinapäivää ei minkäänlaista viivaa, eli suosittelen malttamaan vielä hetken, mieki koetan tonne viikonloppuun sinnitellä.
 
Viimeksi muokattu:
Nellikaneli no hyvä että suunnitelmat selvillä, auttaa jaksamaan eteenpäin!
Mua kyllä kovasti kiinnostaa tuo munajohtimien poisto, kerrotko siitä vähän enemmän (tai sitten kun tiedät), onko se siis lopullinen toimenpide vai onko se mahdollista joskus purkaa? Tehtäiskö se sulle siis julkisella vai tuolla klinikalla?

Koittakaahan piinailijat jaksaa vielä ja tuokaa joku se lottovoitto tähän pinoon!!!
 
johkunen, munajohtimet poistetaan kirurgisesti kokonaan, tai sitten niihin laitetaan metalliset klipsit. Kolmas vaihtoehto on laittaa johtimien päihin, kohdun päähän, sellaiset Essure-implantit jotka 3kk sisällä kerää ympärilleen sidekudosta ja näin tukkivat johtimet. Essuret laitetaan kohdun kautta ja on nopea toimenpide, mutta lääkäri sanoi että siinä on pieni riski vedenmenolle, jos implantit hankaavat sikiökalvon puhki.
Kirurginen poisto on luonnollisesti lopullinen, klipsejä vissiin jonkun verran poistetaan. Skopiassahan tuo tehdään, mulle sanottiin että riippuen tilanteesta voi joutua tekemään myös avoleikkauksessa. Mitä itse oon ollut mukana noissa johdinoperaatioissa niin ne on olleet tosi nopeita ja tehty skopiassa.
Meillä nyt yksityisen lääkäri laittoi lähetteen julkiselle, josta tulee sitten käyntiaika jossa ultrataan ja mietitään tilannetta. Johtimiinhan lain mukaan saa koskea vain, jos aiheuttavat terveydellistä vaaraa tms, siihen oli olemassa joku sterilisaatiolaki. Yhtenä pykälänä oli että piti olla yli 30-vuotias, mullahan se ei täyty että en tiedä voiko painava lääkärin lausunto sitten kumota tuota lakia vai miten se toimii.

Lopulliselta ratkaisultahan tuo tuntuu, ja vähän siltä kun pala naiseutta ja hedelmällisyyttä vietäisiin. Toisaalta taas; se voi olla se vaadittu palanen tässä palapelissä että silloin vasta voi tulla äidiksi kun ne on poistettu.
 
^ ok, no siinä tapauksessa kyseessä sama asia mitä me mietittiin ennen mun leikkausta, että tehdäänkö samalla. Leikkauksessa selvisi että sekä munasarjat että -torvet olivat hyvässä kunnossa ja siksi leikkauksen jälkeen leikkaava lääkäri sanoi, että niiden perusteella ei pitäisi olla mitään ongelmia raskautumisen suhteen. Mutta siltikin sehän ei kerro sitä, pääseekö sitä kautta jotain höyryjä/ nesteitä kulkeutumaan niin, että haittaisi kiinnittymistä.
Toivottavasti teille löytyy sopiva ratkaisu ja itsellesi paras, menee miten tahansa :)
 
huih tänään kuulkaas hyppäs sydän kurkkuun kun aamusta vessassa käydessä huomasin pikkuhousunsuojassa jotain tummempaa, meinas itku tulla mut mitään ei sit pyyhittäessä tullut...no selvisi sekin kun rupesin vaihtaan uutta että niissã kaikissa oli jotain tummempaa..olin sit kahvia kaatanut kassille missä pidin niitä,siitä tahrat :) itku muuttu melkee hysteeriseks nauruksi, kyllä nyt taas on sykettä nostettu
 
Täällä kaksplussalla on mahdollista perustaa suljettu kerho tuonne KERHOT -tilaan. Jonkun pitää vaan perustaa se ja sitten liittää muut sinne jäseniksi.

Päivän paras Laura :D
Minä oon testaillu niillä s-ryhmän halppisliuskoilla ja ihan ne on toimineet ja paikkansa pitäneet.

Nellikaneli :hug: Vaikea päätös!
Itse ajattelisin, että leikkauttaisin pois juurikin niiden myrkkyjen takia mitä ne aiheuttaa... Ja koskaanhan ei voi tietää mitä ne tulevaisuudessa voivat saada aikaan. Mut sitten taas tuo, että jotain omaahan siinä viedään.. Tsemppiä!


Pitkää pinnaa teille piinailijat!!! (paraskin puhuja :LOL: )
 
nellikaneli Mä en saanu kutsua, mutta laitoin pyynnön.

Laura :LOL:

).( aamulla autosta noustessa alkoi voimakas kipeä supistelu, tuli kahteen otteeseen tuollainen kohtaus. Hohhoi...yritäppä pysyä ees jotenkin toiveikkaana. Illalla oli samanlaista mutta ei noin voimakasta kun käänsin kylkeä. Facebookissa lävähti 2 vauva-aiheista juttua kun heti avasin sen, poistin molemmat henkilöt näkyviltä. :ashamed: helvetin kivaa olla tällanen katkera lapseton.
 
aniraz, pidän tota nippailua ja ns " supistelua" ihan normaalina, mulla kans samoja ja tänãän taas kovia repäisykipuja, joten eikös se oo merkki että jotain siellä tapahtuu :D :D

noista mamma kavereista itelläki olis sanottavaa yhtä sun toista, välillä niin julmia puhuvat, kuten "ettehän te voi mitäãn mistään tietää kun teil ei oo omia lapsia", tai "mun mielestä noi teidän hedelmöitushoidot on jumalan tahdon vastaista toimintaa", rassukan puheita tollaset mut antaa olla omassa arvossaan, säälin pikemminkin heitä :D
muoks: mut on sitten heitäkin jotka ymmärtävät ja ovat sydämellisiä ystäviä eivätkä vittuile jo valmiiks vaikeasta asiasta
 
Viimeksi muokattu:
Au au, maha niin kipeä että särkylääkettä saanu päivän syödä..kipu tuntuu oikealla puolella jossain munasarjojen kohdilla. Ei ole siis sietämätöntä mutta todella kipeä. Muistuttaa menkka kipua mutta pistävämpää. Tässä alkaa kauhukuvat rullata silmien edessä tai sit on super menkat tulossa. Onko kellään samanlaisia kokemuksia?pp 10
 
haikala oliko sinulla kans tuoresiirto? voi vielä senki takia nippailla toispuolisesti, itellä ainaki just oikeella puolella enempi, varsinkin kun liikkuu tai muuta vastaavaa. eihän se kivalta tunnu mut eipä ne paikat ihan heti välttämättä punktiostakaan parane ennalleen, plus sit muu kohdussa tapahtuva toiminta voi säteillä toispuoleisesti, mulla pp7
 
Enpäs ole taas hetkeen ehtinyt käydä palstalla. Töissä kiire ja ylitöitä kertyy, toisaalta hyvä niin. ;) Lisäksi pukkaa infernaalista flunssaa. :snotty: Tähän vielä päälle vielä kun saa menkat ja armottoman vitutuksen päälle niin on olo kohdillaan...

Huomenaamulla aattelin testata. Oloja/oireita ei ole yhtään mihinkään suuntaan. Menkkajuilinatkin on helpottanut viikonlopun jälkeen.

Täytyy tulla lukemaan ja kommentoimaan huomenna paremmalla ajalla teidän kuulumisia.
 
Minullakin on ollut kovin kiirettä, kun ollut pitkiä työpäiviä ja illat venyneet, niin en ole ehtinyt edes käydä lukemassa täällä. Kovasti on ollut taas keskustelua ja mielenkiintoista luettavaa. Voimia jokaiselle tilanteeseensa!

HalleB, tsemppiä alkioiden sulatukseen!

aniraz: Voih, pahoittelut negatestistä, mutta tosiaan aikaiseenhan se olikin tehty. Tsemppiä piinapäiviin! :)

Laura: Kyllä se keltarauhanen voi ihan hyvin aiheuttaa kipuilua. Minulla myös joskus seksin jälkeen tuntuu vähän nipistelyä ja heti itse säikähtää, että aiheuttiko hallaa...

ON: Itse olen tällä hetkellä kovin hysteerinen! Aamulla ja tänään on tullut pientä vaaleanruskeaa tuhruvuotoa. :( Pelottaa aivan järjettömästi, että raskaus menee kesken. Mitään suurempia kipuja ei ole, mutta hieman nipistellyt munasarjojen kohdalla. On aivan toivoton olo, että miten tästä selviää, jos menee kesken... Tällä hetkellä olisi siis rv 5. En oikein tiedä mitä tekisin ja miten päin olisin. Seisoisin kyllä vaikka päälläni, jos voisin estää keskenmenon...
 
Nellikaneli Kiitos kerhosta ja kutsusta:flower:!
Jännittää kaikkien piinailijoiden puolesta! Toivotaan paljon plussia:heart:!

).( Tuli se ovis sittenkin jo tässä kierrossa ja nyt menossa dpo1 eli kroppa toipunu keskenmenosta. Jei:)!

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki..Ikä.....Tuleva hoito..............Ajankohta.........Syy
Valoa..30..............2.IVF/3.PAS.............alkuvuosi?.........End o
johkunen..34........lahjamunasolu....... .....vko 10.............Femail factor
Nannukka81..32…..4.ICSI……......... .........kevät (touko)....Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36..........2.IVF/1.PAS...............kevät...............Selitt.
liina2013..............3.IVF........... .............?....................?
HalleB..28.............lahjamunasolu/1.PAS....?....................Male+femal e
Nellikaneli..26........5.IVF.........................?....................E ndo
simpli..27.............3.IVF.......... ............tauolla...............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv......Syy
piu_pau..31...........3.ICSI............ ....1........21.2........Selitt.
Haikala.................3.ICSI......... ......1.........................Endo,tu ubat ukos,siittiöt
aniraz..32............3.IVF............. .....1................ ......Selitt.
Laura82..31.........3.ICSI.............. ...1........................Huonot siittiöt
Hox..38...............4.IVF........... .......1......................Selitt.
Melargia..28.........4.IVF/ICSI/1.PAS....1......................Selitt.

PLUSSANNEET
Marjana................3.ICSI........... .............................Selitt./PCO+siittiöt?
LaaL..32..............2.IVF/ICSI................................... PCO
 
  • Tykkää
Reactions: valoa ja piu_pau
Laura82 huh mitä kommentteja sun kavereilta. :|

marjana toivottavasti kaikki on kunnossa!

).( täällä pp10 alkoi ruskealla tuhruvuodolla, eilen oli koko päivä menkkakipuja ja en jaksa uskoa enää plussaan. Meidän omilla soluilla ei meille lasta tule, 3 hoitoa samoin laihoin tuloksin takana. Ehkä se hyvä alkio tulisi vastaan jossakin vaiheessa, mutta kun pakkaseen ei saada mitään, niin liian kalliiksi tulee, henkisesti ja rahallisesti.
 
Laura82, johan oli kommentteja kavereilta... :mad: Kannattaa kyllä jättää omaan arvoonsa tietämättömien kommentit.

Nellikaneli :hug: Mää kyllä tekisin vielä viidennen hoidon, jos vain voimat ja rahat riittävät. Olen sitä mieltä, että on hyvä yrittää kaikkensa. Ei tarvitse sitten myöhemmin katua.

Muille piinailijoille parempaa onnea! Mää oon tilastonegaaja... ;) Eilinen pp 14 muuttuikin päivällä KP 1. Ei tarttenut testata. Vuoto alkoi Crinonen läpi ja yhden päivän lääkkeet jäi ottamatta. Aikaisemmin Lutinus on pitänyt vuodon pois. Kumma kyllä ei pahemmin tympäise. Oli helpompaa kun alkoi menkat ettei tarttenut sitä negatestiä tuijotella.

Se taitaa olla ensimmäinen PAS edessä, jos alkiot vain selviää sulatuksesta. Mies oli niin herttainen ja totesi, että voi kun ne kaikki kupsahtais ja päästäis eteenpäin. :LOL: Oltiin jo kahden edellisen hoidon jälkeen asennoiduttu, että lähdetään kokeilemaan hoitoja luovuteuilla soluilla...

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki..Ikä.....Tuleva hoito..............Ajankohta.........Syy
Valoa..30..............2.IVF/3.PAS.............alkuvuosi?.........Endo
johkunen..34........lahjamunasolu....... .....vko 10.............Femail factor
piu_pau..31...........3.ICSI/1.PAS............ ...huhtikuu................Selitt.
Nannukka81..32…..4.ICSI……......... .........kevät (touko)....Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36..........2.IVF/1.PAS...............kevät.............. .Selitt.
liina2013..............3.IVF........... .............?....................?
HalleB..28.............lahjamunasolu/1.PAS....?....................Male+femal e
Nellikaneli..26........5.IVF............ .............?....................Endo
simpli..27.............3.IVF.......... ............tauolla...............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv......Syy
Haikala.................3.ICSI......... ......1.........................Endo, tuubatukos, siittiöt
aniraz..32............3.IVF............. .....1................ ......Selitt.
Laura82..31.........3.ICSI.............. ...1........................Huonot siittiöt
Hox..38...............4.IVF........... .......1......................Selitt.
Melargia..28.........4.IVF/ICSI/1.PAS....1......................Selitt.

PLUSSANNEET
Marjana................3.ICSI........... .............................Selitt./PCO+siittiöt?
LaaL..32..............2.IVF/ICSI................................... PCO
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä