pidättekö eskarista lomapäiviä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "madame"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon tainnut yhden pitää syksyllä. Lähettiin matkoille. Sitten tulikin kauhee läjä sairastumispäiviä ja pari kilpailupäivää ja ei tarvinnu koululle mennä ollenkaan.

Pidämme :)

Pari kertaa lapsi on halunnut mukaan perhekerhoilemaan ja näkemään tuttuja ja muutaman kerran ollaan oltu laivallakin.

Kun lapsi ei ole jäljessä ja tarvi pakollisesti tuota eskaria niin aivan hyvin pystymme pitämään muutamia vapaita silloin tällöin, ja vapaat yleensä olleen pidetty perjantasin jolloin heillä ei edes eskarihommia ;) vaan on normaalia leikkimistä sisällä että ulkona (perjantai on heillä semmoinen vapaan toiminnan päivä kerran viikossa)

Ei ole ollut tarvetta,muutaman päivän on ollut kipeänä.Hauskempaa tytöllä on eskarissa kavereiden kanssa kun täällä kotona,on vain eskarissa ei hoidossa sen lisäksi.

Vuosi sitten kun esikoinen oli eskarissa, niin kyllä niitä vapaapäiviä silloin tällöin pidettiin. Mummu ja vaari tulivat kylään (tulivat siis piiiiitkän matkan takaa ja olivat muutaman yön) tai lähdettiin itse reissuun sukulaisten luokse pidennetyksi viikonlopuksi. Niin ja viikon pätkänkin oli pois, kun päiväkodissa kiersi sikainfluenssa, täit, oksennustauti ja vesirokko samaan aikaan ja mun mies oli kotona sairaslomalla kätensä vuoksi. Ei siellä päiväkodissa ja eskarissa kyllä ollut montaa muutakaan lasta silloin..

Kyllä tyttö oli viime vuo nna eskarissa ollessaan välillä poissa eskarista. Oli ihan mummolassa lomailemassa. Mä en itse voinut pitää mitään lomia - joten oli ihan mukavaa että tyttö pääsi mummollaan välillä. Niin ja matkaa on kuitenkin 100 km niin oli usein sitten vähän pidempään siellä.

Joo, esim. huomenna lapset eivät mene eskariin/päiväkotiin.

Mä opiskelen ja välillä on päiviä, jolloin opiskelua ei ole - silloin lapsetkin pitää vapaata.
Tosin, joskus tyttö on halunnut mennä eskariin, vaikka olis voinu pitää vp:n ;)

Mie pidin vasta ikää tytön kotona 2 päivää. Kun mie ja pienin oksennetiin. Ajattelin parempi pitää kotona kun viedä tartuttamaan toiset. Ei meillä onneksi muut sairastuneetkaan.

Joskus neiti on muuten vaan aamulla sanonut ettei tahdo mennä. Mutta "ilkeänä" äitinä olen vienyt kuitenkin. Mukavaa neidillä siellä on kuitenkin. Itselle nuo viemiset olen perustellut sillä, että enhän voi sitten koulun alettua jättää neitiä kotiin jos tahtoo. Oppii jo nyt että velvollisuuksiin kuuluu lähteä aamulla. Kun neidin nuo en tahdo mennä aamut eivät kuitenkaan ole olleet mistään vakavasta johtuvia.

Yhteistyössä