Pidänkö mä tuon lapsen koko kesän ilman housuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä_kaivataan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä_kaivataan

Vieras
Jos lapsella on vaippa, se pissaa siihen. Jos sillä ei ole housuja eikä vaippaa, se menee potalle. Jos saat housut jalkaan ilman vaippaa (yleensä riisuu ne pois jos vaippa ei ole alla), pissaa sitten housuunsa. Ikää hiukan alle 3 v. Miten toimia? On hiukan erityinen lapsi eli kärsii dysfasiasta ja ei osaa kertoa hädästään. Silti, olisi jo aika päästä noista vaipoista! Öisin ei pissaa ikinä vaippaan. Ei myöskään päiväunilla. On nyt ollut koko päivän pelkällä t-paidalla ja pissannut pottaan. Huutaa ja kiljuu jos yritän laittaa housuja ilman vaippaa jalkaan. Vinkkejä? Jos laitan vaipan, lirittää siihen vähän väliä, ei pidätä pissaa potalle asti koko satsia. Eli tiheä vessassa ravaaminenkaan ei auta ja monesti tiheä käynti myös ahdistaa eikä lapsi sitten suostu potalle.

Auttaisinko, jos lapsi saisi itse valita muutamat alkkarit itse kaupassa, joissa olisi vaikka joku kiva kuva? Tällaisia jippoja kannattaa lasten kanssa käyttää hyväkseen, ja hups vaan housut on jalassa.

Minä pidin meidän tyttöä ( kohta 3v ) alkuun ilman housuja ja sitten välillä kokeiltiin housuja ilman vaippaa, aluksi pissasi housuun, palattiin takaisin siihen että oli ilman housuja, ja nyt kotona ollaan päivät ilman vaippaa ja housut jalassa, eikä vahinkoja tule. Ulos ja unille laitetaan vielä vaippa, ja sinne pissaa kyllä

Auttaisinko, jos lapsi saisi itse valita muutamat alkkarit itse kaupassa, joissa olisi vaikka joku kiva kuva? Tällaisia jippoja kannattaa lasten kanssa käyttää hyväkseen, ja hups vaan housut on jalassa.

No se joskus tykkäsi sellaisista apina-alkkareista, jotka sitten ostin ja laitoin jalkaan. Alkkarit ilmeisesti tuntuvat sitten vaan samalta kuin vaippa ja se pissa lirahtaa sinne huomaamatta :( lapsi ei dysfasian vuoksi kai ymmärrä vaikka muistutan koko ajan "sulla ei sitten ole vaippaa, pottaan pissataan".

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä_kaivataan;26505179:
No se joskus tykkäsi sellaisista apina-alkkareista, jotka sitten ostin ja laitoin jalkaan. Alkkarit ilmeisesti tuntuvat sitten vaan samalta kuin vaippa ja se pissa lirahtaa sinne huomaamatta :( lapsi ei dysfasian vuoksi kai ymmärrä vaikka muistutan koko ajan "sulla ei sitten ole vaippaa, pottaan pissataan".

Auttasko kuvan yhdistäminen puheeseen? Vessakuva muistutuksen kanssa?

Hih. Esittelin nyt taas niitä apina-alkkareita ja halusi ne jalkaansa. Voi käydä kosteasti kohta, mutta kesähän kuivaa sen minkä kastelee :) jos ei alkkareiden kanssa onnistu, voi olla, että tosiaan ollaan koko kesä ilman pöksyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä_kaivataan;26505213:
Kiitos vinkistä :) yritän miettiä miten sanoman saisi perille. Kuvia pitäisi käyttää, mutta en ole saanut mitään opastusta niiden käyttöön.

Näytä kuvaa samalla kun puhut. Kuva tukee ymmärtämistä. mistä ne kuvat on annettu? outoa että ei oo mitenkään opastettu. Tukiviittoma vois olla toinen keino tukea puheen ymmärtämistä.

Näytä kuvaa samalla kun puhut. Kuva tukee ymmärtämistä. mistä ne kuvat on annettu? outoa että ei oo mitenkään opastettu. Tukiviittoma vois olla toinen keino tukea puheen ymmärtämistä.

Kuvia pyydettiin itse tulostamaan netistä (papunet). Ja opastusta en ole vielä saanut. Viittomat eivät sovi lapselle, vain kuvat, näin sairaalassa tuumattiin. Olen näyttänyt kuvan esim. kylpevästä lapsesta ja kertonut että nyt mennään kylpyyn jne. Kuvilla voi kuulemma selittää monimutkaisempiakin asioita, mutta mä en tiedä miten.

Yhteistyössä