Pidättekö naiset itseänne heikompana kuin oikeasti olette?

• Viestiketjun aloittaja "taas"
  • Ensimmäinen viesti
Fyysisesti heikko en mielestäni ole kun pumpissakin nykyään on painoja joissain liikkeissä lähes saman verran mitä ohjaajalla. Raskaat siirtelyt vaikka muutossa säästän miehille, mutta esim. kauppakassit kannan kevyesti ja melkein suututtaa kun poikaystävä olettaa, etten jaksaisi kantaa! Nykypäivänä naiset treenaa ja kasvattaa lihasmassaa, eikä se että on hoikka tarkoita etteikö kuitenkin lihaksia ole.

HippuTAR
:D

Kyllä mäkin yleensä kannan 4-5 kauppakassia kerralla ( useimmiten kolme täyttä painavaa, 2 kevyempää). Oon ollu siinä käsityksessä että olen erittäin huonokuntoinen mutta mullahan taitaakin sit olla varsin mainio kunto...:LOL:

Peyote
:D

Kyllä mäkin yleensä kannan 4-5 kauppakassia kerralla ( useimmiten kolme täyttä painavaa, 2 kevyempää). Oon ollu siinä käsityksessä että olen erittäin huonokuntoinen mutta mullahan taitaakin sit olla varsin mainio kunto...:LOL:
Ei se tarkoita, ettei jaksaisi, jos ei kanna. Ei huvita kipeytyää olkapäitä sellaisella kun ne on leikattu ja kipeytyy helposti. Toisekseen on nolon näköistä että pieni nainen raahaa kauppakasseja ja iso mies menee vieressä kädet vapaina.

En pidä itseäni heikompana kuin olen.
Mä teen fyysisesti tosi raskasta duunia. Musta olis noloakin vinkua miestä jeesaamaan jossain pesukoneen siirtelyssä, ja mieskin saattais vähän hymähtää, että mitenniin en sitä itsekin saa roudattua.

Rajoitteita voi tulla korkeintaan tossa jonkun mainitsemassa koossa, esim. kauheen leveästä pesukoneesta on vaikea pienikokoisemman saada otetta.

Mutta pelaa mulla pääkin sen verran, että keikuttelisin sen koneen sitten vaikka jonkun maton tms. päälle ja raahaisin sitä. Kevyempää niin, eikä naarmuunnu lattia.

Sen verran mäkin olen kuitenkin ollut ihan yksinkin, että mä näen yleensä ensimmäisenä vaihtoehtona tehdä itse, oli se sitten raskaiden romujen siirtelyä, tai vaatii porakonetta, sirkkeliä, rälläkkää, hitsaamista, tai vaikka niiden telkkarikanavien asentamista.
Vasta jos homma ei jostain syystä onnistu, kysyn joltain muulta. Enkä edes automaattisesti keneltäkään mieheltä, moneen hommaan riittää toinen käsipari, naisenkin.

V1eras
Nokkakärryjen nimeen vannon itsekin tavaroiden siirtelyssä. Merkittävä osa huonekaluistani näytti kyllä teettävän työtä kahdelle ammattimuuttomiehellekin, joten en ole tuntenut suurta tarvetta päästä niitä painavampia itse siirtelemään ja siten itselleni mitään todistamaan. Hävisin kädenväännössä kymmenen vuotta nuoremmalle pikkuveljelleni kun hän täytti 14 vuotta, ja sen jälkeen olen tiennyt kenen puoleen kääntyä, jos omat voimat loppuvat kesken. Paha on siis mennä kiistämään etteikö miehillä olisi tavallisesti lihasmassaa enemmän ihan vain sukupuolensa vuoksi.

Tekniikasta selviän enimmäkseen itsekin, ihan kaikkeen en kyllä ole kokenut tarvetta vihkiytyä syvällisemmin, mutta sellaisia laitteita en kyllä juuri omistakaan, joiden päälle en riittävästi kokisi ymmärtäväni. Taitoa vaativat asiat eivät ole mitenkään kytköksissä heikkouteen, joten naulaamisen osalta mieheltä avun pyytäminen olisi jotenkin aika outoa.

Pidän siis itseäni juuri niin "heikkona", tai oikeammin vähävoimaisena kuin olenkin.

En pidä ja paljon teenkin. Mutta 161cm varsi lyhyine käsineen ei kyllä ulottuvuutta tuo esim pesukoneen suhteen. Ei ole vipuvartta ylöspäin saati että saisin kunnolla kiinni.
Mutta en mää kädettömäksi jäisi vaikka erotessa. Mieskin kykenee ja osaa,silti molemmilla on se ajatus että yhdessä tehdään kun kerran on kaksi eikä yritetä väkisin yksin riskillä että hajottaa ittensä/tavaran.

HippuTAR
Ei se tarkoita, ettei jaksaisi, jos ei kanna. Ei huvita kipeytyää olkapäitä sellaisella kun ne on leikattu ja kipeytyy helposti. Toisekseen on nolon näköistä että pieni nainen raahaa kauppakasseja ja iso mies menee vieressä kädet vapaina.
No ei tietenkään.
Mua ny vaan huvitti Hg:n hyvä kunto, kun jaksaa kauppakassit kantaa. Mä kun oon siis oikeesti erittäin huonokuntoinen, ei oo lihasvoimaa enkä pysty esim. juosta. Mutta kauppakassit jaksan kantaa kyllä, ei siihen mitään hyvää kuntoa tarvii. Paitsi jos kantaa niitä jonkun pitemmän matkan, mutta siitä ei tainnu olla kyse.

Enkä tarkoita etteikö Hg voisi olla vahva, kauppakassien kantaminen vaan ei oo kovin hyvä mittari kunnolle.

Noh, alkuperäiseen aiheeseen sen verran että huonekaluja siirtelen yksin. Mutta en koskaan lähtis tollaista isoa pesukonetta edes yrittään yksin pelkin lihasvoimin. Koska nokkakärryt helpottaa hommaa huomattavasti ja niidenkin kanssa pesukoneen siirtelyssä on hyvä olla kaksi ihmistä (okei, jos vaan tuvas siirtää muutaman metrin niin kai se menee yksinkin noiden nokkakärryjen kans). Yksin ja ilman apuvälineitä tollaista siirrellessä kun helposti vaan teloo itsensä.

"pupu"
Mä olen hentorakenteinen nainen ja mulla on terve mies, joka ei edes antaisi mun nostella mitään painavaa koska rakastaa mua. Sellaisetkin se kantaa aina mukana ollessaan mitä itse jaksaisin. Pojat on ottaneet mallia isästään, kun olen niiden kanssa kaupassa en saa kantaa yhtäkään kassia ja auton ovenkin avaa mulle, vaikka on vielä pieniä. Veljeni taatusti auttaisi painavissa jutuissa jos olisin yksinhuoltaja, isäkin jos vaan olisi fyysisesti terveempi. Miksi en ottaisi apua vastaan miehiltä? Vahva olen henkisesti, arvostan itseäni.

"Wieras"
En ole heikko. Juuri eilen oltiin miehen kanssa puusavotassa, mies kaatoi ja minä raahasin puita pinoon.

Meillä on muuten ihmeellisen kevyt pesukone, en ole sitä aikasemmin joutunut raahaamaan, mutta nyt muuton takia piti nostella. Aikasemmin olen vaan ajatellut että en jaksa kuitenkaan. Herkästi sitä ajattelee että ei pysty ta jaksa, vaikka jaksaisikin.

Olen vähän liiaksi itsenäinen. Jos en jaksa, teen väkisin. Kekseliäisyyttäkin löytyy, esim.raskas huonekalu liikkuu kyllä kun saa ujutettua sen alle maton. Huonojakin puolia on olla "minä itse" iässä. Esim. se että olen rikkonut yhden suuren vaatekaapin kun kaadoin sen yksin mahtumaan huoneen ovesta tai että lattiassa on naarmuja ja koloja kun minä jaksan kyllä siirtää sohvan ihan itse. Joskus voisi odottaa ja nostaa useamman hartiavoimin.. Omalla kohdalla mietin usein, miksi minun pitää tehdä kaikki yksin, miksi on niin vaikea sanoa että ois kiva kun joku tulisi auttamaan??

Auton kanssa olen ihan käsi ja siihen kyllä pyydän miehen avuksi. En edes viitsi opetella itse.

En ole ajatellutkaan, että pesukoneita pitäisi itse raahata. Eikö se roudaus kuulu samaan kauppaan kotiinkuljetuksen kanssa? Meillä ei ole autoa, joten kotiinkuljetus on fiksuin tapa hoitaa kone perille, mutta kyllä (autolliset) vanhempanikin ovat aina tilanneet kodinkoneille kotiinkuljetuksen. Luulin, että kaikki tekevät niin. Mutta näköjään jotkut raahaavatkin niitä itse.

• Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30790572:
En ole ajatellutkaan, että pesukoneita pitäisi itse raahata. Eikö se roudaus kuulu samaan kauppaan kotiinkuljetuksen kanssa? Meillä ei ole autoa, joten kotiinkuljetus on fiksuin tapa hoitaa kone perille, mutta kyllä (autolliset) vanhempanikin ovat aina tilanneet kodinkoneille kotiinkuljetuksen. Luulin, että kaikki tekevät niin. Mutta näköjään jotkut raahaavatkin niitä itse.
No minä kyllä jouduin sen verran raahaamaan, että eteisestä kannoin kylppäriin. Kylppäri on niin pieni, ettei siinä olisi kyllä mahtunut niitä muoveja ja styrokseja irrottelemaan, eikä niitä kuljetussuojahärpäkkeitä ruuvailemaan.

Yhteistyössä