Pidättekö ihan hölmönä 18-20 vuotiaiden kihlautumista?

mill
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Hölmöä on, 10 vuoden seurustelun jälkeen se ei enää hölmöä ole ja silloin voi alkaa suunnitella sitä perheenlisäystäkin
Joo, se on just tätä mitä kuulee..pitää olla 10 vuotta seurustelua takana joista vähintään puolet on pitänyt viettää saman katon alla, että voi harkitakaan minkaanlaista suurempaa sitoutumista. Jaa-a, onko se naimisiin meno nykyaikana enää sen suurempi sitoutuminen..
Aika pahat kriteerit..monellakaan ei olisi toivoakaan saada lasta. Hyvin kävisi myös yli30 vuotiaana toisensa löytäneille:D
Ja meillä(vaikka nuoripari ollaankin) ei olisi toivoakaan saada lapsia..mutta ehkä tuo kommentti tosiaan oli vähän huumorilla kirjoitettu ;)
Siinä tarkoitettiin lähinnä näitä lapsia, jotka 16-20v avioituu
 
Impi
Mä en ainakaan pidä sitä hölmönä. Itse olin 16v kun menin kihloihin. Häät oli reilu 3 vuotta sen jälkeen ja kesällä juhlitaan 4v hääpäivää :)

Ei mun mielestä tarvii olla hääpäivä tiedossa kun menee kihloihin. Vaikka aika hienoa sellainen olis ollut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Hölmönä pidän ikuisia kihloja ilman naimisiinmenoa.
Kihlautumisella on ihan käytännöllinen merkitys - antaa miehelle syyn pitää sormusta merkkinä varauksesta. Avioliitto ei näy ulkoa päin joten merkitys on enintään psykologinen.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Hölmönä pidän ikuisia kihloja ilman naimisiinmenoa.
Kihlautumisella on ihan käytännöllinen merkitys - antaa miehelle syyn pitää sormusta merkkinä varauksesta. Avioliitto ei näy ulkoa päin joten merkitys on enintään psykologinen.
Jaa, mun mielestä sillä sormuksella taas ei ole mitään merkitystä, koska kuka vaan saa niitä jostain pääsiäismuna-automaatista.
 
Hauska huomata että täällä ei olla ollenkaan niin ankaralla linjalla kuin nuorten keskuudessa :) Minusta hääpäivän ei tarvitse olla tiedossa, kunhan ollaan menossa tulevaisuudessa naimisiin. Nuoret taas kyselevät silkasta v'ttuilusta että "onkos hääpäivä milloin, tänä vuonna varmaankin??" ja sitten kun toinen ei vielä osaa sanoa tarkkaa päivämäärää niin nauretaan ja vähätellään.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Kiinnostaisi kuulla että kuinka kauan te olette sitten seurustelleet ennen kihlautumista? Varmasti moni olisi nuorten palstalla teilattu aika pahasti.. :D
Me oltiin oltu kai vuosi tai puolitoista vuotta. Me mentiin sit naimisiin aika pian, kun täytettiin 18.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Kiinnostaisi kuulla että kuinka kauan te olette sitten seurustelleet ennen kihlautumista? Varmasti moni olisi nuorten palstalla teilattu aika pahasti.. :D
Me oltiin oltu kai vuosi tai puolitoista vuotta. Me mentiin sit naimisiin aika pian, kun täytettiin 18.
Puoli vuotta, kykyisin ollaan oltu yli kymmenen vuotta naimisissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Hölmönä pidän ikuisia kihloja ilman naimisiinmenoa.
Kihlautumisella on ihan käytännöllinen merkitys - antaa miehelle syyn pitää sormusta merkkinä varauksesta. Avioliitto ei näy ulkoa päin joten merkitys on enintään psykologinen.
Jaa, mun mielestä sillä sormuksella taas ei ole mitään merkitystä, koska kuka vaan saa niitä jostain pääsiäismuna-automaatista.
Silti tehokas suoja orastavalle suhteelle, pitää monet ylimääräiset viettelijättäret loitolla.. sormus-tarkistus -vilkaisu on selvä viesti :xmas:
 
joopa
Mies oli 16v kun mentiin kihloihin,siitä kahden vuoden päästä häät ja nyt 15v yhteistä avioliittoa takana,ja mä olen miesti aiiiiika paljon vanhempi=) Ja lapsiakin on jo melkoinen katras;) Mun mielestäni on turha mennä kihloihin jos ei aio avioitua myöhemmin. kihlaus on lupaus avioliitosta ja muuten se on riittinä merkityksetön=)
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Hölmönä pidän ikuisia kihloja ilman naimisiinmenoa.
Kihlautumisella on ihan käytännöllinen merkitys - antaa miehelle syyn pitää sormusta merkkinä varauksesta. Avioliitto ei näy ulkoa päin joten merkitys on enintään psykologinen.
Jaa, mun mielestä sillä sormuksella taas ei ole mitään merkitystä, koska kuka vaan saa niitä jostain pääsiäismuna-automaatista.
Silti tehokas suoja orastavalle suhteelle, pitää monet ylimääräiset viettelijättäret loitolla.. sormus-tarkistus -vilkaisu on selvä viesti :xmas:
Mutta sä et edes pidä omaasi, joten. :xmas:
 
vieras
Minä olin 18 v kun menimme kihloihin. Mies oli silloin 22 v. Nyt ollaan oltu yhdessä yhdessä 10 vuotta, josta naimisissa 5 v. Joten en pidä tyhmänä, jos on löytänyt sen oikean.:)
 
nainen 23
Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Kihlaus on mun mielestä ok, oli ikä mikä tahansa jos oikeasti tietää mitä se tarkoittaa. Eli lupausta avioliitosta.
Näin. Itse menin kihloihin 18-vuotiaana, naimisiin menemme vihdoin vuoden päästä kun on ensimmäistä kertaa mahdollisuus rahatilanteen vuoksi pitää ne häät. Naimisiin ollaan oltu menossa kyllä kihlauksen ensimmäisestä päivästä asti.
 
näin meillä
Me kihlauduttiin 16vuotiaina 1kk:n seurustelun jälkeen, naimisiin mentiin 20veenä. Nyt ikää 25, vielä ollaan ja eletään yhessä. Heinäkuussa tulee siis 9v yhteiseloa täyteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Jaa, mun mielestä sillä sormuksella taas ei ole mitään merkitystä, koska kuka vaan saa niitä jostain pääsiäismuna-automaatista.
Silti tehokas suoja orastavalle suhteelle, pitää monet ylimääräiset viettelijättäret loitolla.. sormus-tarkistus -vilkaisu on selvä viesti :xmas:
Mutta sä et edes pidä omaasi, joten. :xmas:
No mut.. mulla metsästyslupa :D
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Kiinnostaisi kuulla että kuinka kauan te olette sitten seurustelleet ennen kihlautumista? Varmasti moni olisi nuorten palstalla teilattu aika pahasti.. :D
Ehdimme seurustella noin 4kk ennen kihloihin menoa. Mä en itse asiassa oikein tiedä, mistä se seurustelu katsotaan alkaneeksi, mies kun oli hyvä ystäväni ja olin tuntenut hänet ennen seurustelua jo sellaiset viitisen vuotta.

12/97 mentiin kihloihin ja 6/00 naimisiin.
 

Yhteistyössä