Pidätkö amisammatteja "huonompina" ammatteina?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
mun mielestä on ihan sama mikä on olkoon vaikka professori tai roska-auton kuski, ihan mikä tahansa. kaikki on yhtä arvoikkaita, kun vai työtä tekee. tuokin on vanha jäänne, että ylioppilaita arvostetaan enemmän kuin amislaisia, vaikka se ylioppilashan ei oo vielä yhtään mitään, se on vaan pohja jatko-opinnoille. ja nykysin on aika paljon ammatteja, joihin pääsee, vaikka ei olisikaan ylioppilas
 
vierailija
Olen aina ihaillut niitä, jotka osaavat korjata ja rakentaa ym.

Kuka hullu aliarvioisi erittäin tärkeitä ammatteja, joita ei voisi MISSÄÄN tapauksessa lakkauttaa. Sitä paitsi rakennusalan amislaiset osaavat rakentaa talon ilman insinöörejäkin :)
Ajattelen ihan samoin! Kuka sua auttaa jos koneet menee rikki tai putket tukkoon. Harmittaa että lukee yliopistossa sillä silloin sä joudut aina ostamaan palvelut muilta: talon rakentamisen, sähkötyöt, pienet konekorjaukset jne. Pakkohan se on sitten tienata paremmin yo-tason työstä koska ne amislaiset tekee kaikki näkyvät työt.

Olen aina ihaillut kaverin miestä ja veljeä. Kun he saapuvat suvunkin tilalle tulee kaikki työt kuntoon. Katon korjaukset, wc remppa jne. Hienoja käytännön taitoja joita toivoisin omaavani!
 
Ammatti, joka sopii tekijälleen, on fiksu. Silloin voi nauttia työstään joka (inakin lähes) päivä.

Typerinä pidän koulutuksia jotka ovat niin vitun hienoja että kun siltä alalta ei töitä löydykään, ei voi muuta tehdä. Tai elleivät ne koulutukset ole typeriä niin sit niistä paperit saaneet ovat turhan fiinejä kermaperseitä. Ihan ite saa valita. *on hövelillä tuulella*
 
Mulle on ihan sama, minkä koulun on käynyt, jos on niin fiksu, että tekee jotain mistä nauttii. Koulutus ei välttämättä kerro ihmisen älykkyydestä. Olen nähnyt riittävästi korkeakoulutettuja idiootteja ja ammattikoulun käyneitä neroja. ((( Ja siis toki, korkeakouluissa ja yliopistoissa on kyllä enimmäkseen fiksua porukkaa, jotka tykkää opiskelusta muttei sekään ole itsestäänselvyys )))

Tuttavapiiriin kuuluu myös niitä, jotka ovat kyllä käyneet korkeakoulun, mutta eivät viihtyneet työssä ja vaihtoivat duunarin hommiin. Ihan vain siksi, että he eivät viihtyneet päätteen edessä 8 tuntia päivässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Mulle on ihan sama, minkä koulun on käynyt, jos on niin fiksu, että tekee jotain mistä nauttii. Koulutus ei välttämättä kerro ihmisen älykkyydestä. Olen nähnyt riittävästi korkeakoulutettuja idiootteja ja ammattikoulun käyneitä neroja. ((( Ja siis toki, korkeakouluissa ja yliopistoissa on kyllä enimmäkseen fiksua porukkaa, jotka tykkää opiskelusta muttei sekään ole itsestäänselvyys )))

Tuttavapiiriin kuuluu myös niitä, jotka ovat kyllä käyneet korkeakoulun, mutta eivät viihtyneet työssä ja vaihtoivat duunarin hommiin. Ihan vain siksi, että he eivät viihtyneet päätteen edessä 8 tuntia päivässä.
Yksi entinen kollegani, tohtoriksi väitellyt nainen, kouluttautui myöhemmin sairaanhoitajaksi ja tekee sitä työtä nykyään. Töitä olisi riittänyt omalla alallakin, mutta hän halusi jotain käytännönläheisempää.
 
vierailija
Typerinä pidän koulutuksia jotka ovat niin vitun hienoja että kun siltä alalta ei töitä löydykään, ei voi muuta tehdä. Tai elleivät ne koulutukset ole typeriä niin sit niistä paperit saaneet ovat turhan fiinejä kermaperseitä. Ihan ite saa valita. *on hövelillä tuulella*
Ja näitä korkeakoulutettuja joille ei löydy oman alan töitä on aivan liikaa ja se tulee erittäin kalliiksi veronmaksajille.
 
vierailija
Yksi entinen kollegani, tohtoriksi väitellyt nainen, kouluttautui myöhemmin sairaanhoitajaksi ja tekee sitä työtä nykyään. Töitä olisi riittänyt omalla alallakin, mutta hän halusi jotain käytännönläheisempää.
Tunnen molempia palon, eikä mulle ole ihmisen koulutuklsella ollut mitään väliä koskaan. Sääli niitä tohtoreita, joille ei löydy töitä - oli ala mikä hyvänsä. Katso Holby Citystä jakso, missä tulee esille muutama seikka, mihin ei välttämättä voi valmistautua ennakkoon - tekee mitä täytyy tai osaa.
 
vierailija
Yllättävän moni tuntuu ajattelevan noin ja että amiksen käyneet ovat jotenkin kunnianhimottomia ja haluavat päästä helpommalla. Minusta tuo on täysin käsittämätön ajatusmaailma. Kyllähän myös duunareita tarvitaan, eivät kaikki voi olla korkeasti koulutettuja.
Ei ammattikoulun valitseminen kerro kunnianhimon puutteesta. Se kertoo älykkyydestä. Henkilöllä ei ole älyllisiä resursseja lähteä lukemaan. Siitä se kertoo. Missään nimessä se ei ole helpompi tie. Päinvastoin se tie on raskas ja hikinen. Kun henkilö ei voi tienata elantoaan ”päällään” se täytyy tehdä ”käsillään”. En siis todellakaan ajattele sitä helpompana reittinä. Ja arvostus ei liity siihen, että jotakin tarvitaan. Tarvitaanhan tässä maailmassa paskakuoriaisia ja bakteerejakin. En mä silti niitä arvosta.
 
vierailija
Ei ammattikoulun valitseminen kerro kunnianhimon puutteesta. Se kertoo älykkyydestä. Henkilöllä ei ole älyllisiä resursseja lähteä lukemaan. Siitä se kertoo. Missään nimessä se ei ole helpompi tie. Päinvastoin se tie on raskas ja hikinen. Kun henkilö ei voi tienata elantoaan ”päällään” se täytyy tehdä ”käsillään”. En siis todellakaan ajattele sitä helpompana reittinä. Ja arvostus ei liity siihen, että jotakin tarvitaan. Tarvitaanhan tässä maailmassa paskakuoriaisia ja bakteerejakin. En mä silti niitä arvosta.
Esim. ex-rallikuski Marcus Grönholm on läpäissyt Mensan testin ja on kaiken lisäksi vielä suomenruotsalainenkin, jotka kuulemma pääsevät lähes heittämällä korkeakouluihin. Silti hän on valinnut maanviljelijän ammatin. Mitäs tästä sanotte?
 
vierailija
Ei ammattikoulun valitseminen kerro kunnianhimon puutteesta. Se kertoo älykkyydestä. Henkilöllä ei ole älyllisiä resursseja lähteä lukemaan. Siitä se kertoo. Missään nimessä se ei ole helpompi tie. Päinvastoin se tie on raskas ja hikinen. Kun henkilö ei voi tienata elantoaan ”päällään” se täytyy tehdä ”käsillään”. En siis todellakaan ajattele sitä helpompana reittinä. Ja arvostus ei liity siihen, että jotakin tarvitaan. Tarvitaanhan tässä maailmassa paskakuoriaisia ja bakteerejakin. En mä silti niitä arvosta.
Sinunkaltaisia aivopieruja päästelevän ihmisen puolesta hävettää. Masturboitko myös päälläsi vai joudutko likaamaan kätesi?
 
vierailija
Ei amis tosiaan ole automaattisesti mitään ruumiillista työtä, menkääpä tutustumaan vaikka merkonomien, datanomien, kuva-artesaanien, matkailuvirkailijoiden tai media-assistenttien opintoihin. Ja amiksen jälkeen on halutessaan ihan hyvät mahdollisuudet jatkaa opiskelua AMK:ssa. Yliopistoon on jo vaikeampi päästä, mutta ei sekään mikään mahdottomuus ole, varsinkin jos käy AMK:n siinä välissä.
 
vierailija
Ei amis tosiaan ole automaattisesti mitään ruumiillista työtä, menkääpä tutustumaan vaikka merkonomien, datanomien, kuva-artesaanien, matkailuvirkailijoiden tai media-assistenttien opintoihin.
Noista juuri kenellekään ei ole työmarkkinoilla mainittavasti töitä tarjolla, merkonomit poislukien. Tosin merkonomeillakin voi olla esim. kaupassa aika paljon hyllyttämistä, varastotöitä, siivoamista ym.
 

Yhteistyössä