Phuket

  • Viestiketjun aloittaja Ritti
  • Ensimmäinen viesti
Me oltiin vuos sitten joulukuussa. Karonillle menette? Hotelli kuulostaa tutulle vaikka itse ei sielä oltukaan. Meillä neiti oli kans 5 1/2v. Lihapullia ja perunamuussia tarjottiin monessa paikassa -- lapsi ei kuollut nälkään :) Itsellä oli mukana puuropusseja .. ja koin ne hyväksi. Täyttää mukavasti mahaa, jos iskee päivällä kova nälkä. Sieltä saa kaikkea mitä nyt ikinä tarviikin... ainakin jos lähtee patong beachille. Tuc-tuc on aikas hauska menopeli.

Nyt olisin viisaampi ja kävisin ostaa sen uv suoja puvun lapselle. Paidan ainakin. Aurinko on niin polttava vaikka ei siltä tunnu ... vaikka kuinka rasvaa ja käytti tavallista t-paitaa niin silti pääsi olkapäät palamaan. Toki oltiin rannalla monta tuntia ja neiti vedessä kokoajan.

Otin mukaan kevyet pelastusliivit ... niitä ei juurikaan tarvittu.. koska tyttö osaa uida tosi hyvin ikäisekseen... mutta aallot ovat aikast isoja ja saa vapaamin leikkiä . Snorklauksessa liivi oli hyvä.

Mukavaa matkaa varmasti ikimuistoinen reissu tiedossa.. ihmiset on ihania ja paikat siistejä ja turvallista - paitsi liikenne on aika vilkasta.
 
Me oltiin viime talvena kolmivuotiaan kanssa Phuketissa. Kivasti meni reissu. Tärkeimpänä vinkkinä sanoisin että ottakaa suomesta mukaan aurinkosuojavoiteet, suosittelen ehdottomasti apteekin tuotetta: Eucherin 50+ kids.(pumppupullo) Meillä ei tytön iho edes punoittanut missään vaiheessa vaikka rannalla paljon oltiinkin. Aamulla kunnollinen rasvaus hotellissa ja sit rannalla lisää tarpeen mukaan. Tuo Eucherinin hyvä puoli on myös se että se on todella hyvä levittää iholle.

Jotain muuta vinkkiä: Hyvälaatuisia lastenvaatteita (ja aikuistenkin) löytyy Robinson tavarataloista, toinen on Patongilla ja toinen (isompi) Phuket townin keskustassa.

Meidän tyttö söi monta annosta spaghettia ja jauhelihakastiketta. Ravintolassa lähes aina toivat annoksen lapselle ensin, ja muutoinkin lapsen kanssa on helppo matkailla Thaimaassa kun thaimaalaiset ovat niin lapsirakkaita. Jalkahoitolassakin minä olin jalkahoidossa ja kaksi muuta henkilökuntaan kuuluvaa viihdyttivät lastani :) Hauskaa matkaa Teille!
 
Suosittelen kanssa eucerinin 50 aurinkovoidetta. meilläkin on toiminut hyvin. käytän itse eucerinen lasten 30 kertoimista voidetta ja toimii hyvin mullakin. Yleensä palan aina, mutta sillä pystyy olla auringossa.
 

Yhteistyössä