Phil&Teds sport vs. vibe

Hei!
Meille on syntymässä elokuussa pikku kakkonen ja esikoinen on nyt vuoden ikäinen. Olisin kiinnostunut käyttäjien kokemuksista Phil&Teds sport ja vibe malleista. Miten vibessä pystyy ottamaan tavaraa mukaan kävelyreissulle kun siihen ei saa niitä sivulaukkkuja? Selkäreppua en ole ajatellu ruveta käyttämään. Meillä on jo Emmaljungan vaunut nukutukseen mutta nää olis käytössä muuten. Yritin vähän katsella hintoja USAsta kun siellä asuis sukulainen joka pystyis toimittamaan ne tänne. En löytänyt varsinaisesti mitään sivua jolla olis näitä myynnissä. Onko kukaan löytänyt sieltä edullisemmin näitä kärryjä? Ja mistä sivulta? Kävin vähän työntelemässä molempia malleja Pikkuhurmurissa vähän aikaa sitten ja vibe tuntuu ehdotttomasti jämäkämmältä etenkin jos ajattelee talvikelejä. Miten sport on toiminut talvella? Asutaan etelä Suomessa ja nytkin on ihan kivasti lunta. Kiitos jo etukäteen kommenteista, ne tulee tosi tarpeeseen. On hyvä tietää jo tässä vaiheessa että rupeanko katselemaan muita merkkejä =)
 
Hei.
Minulla on Vibet olleet hetken käytössä, pojat 1v6kk ja 3kk. Tavaraa saa ainakin vielä mukaan, kun tavarakori on käytössä, sitten kun molemmat lapset istuvat niin en usko, että hirveästi mahtuu mukaan.
Vibe on kyllä aika suojaton talvikeleillä, tuuli käy rattaisiin melkoisesti. Tuota sadesuojaa en ole vielä edes kokeillut.
Minulla on myös Emmaljungan twin ceroxit ja niitä ajattelin käyttää talvikelit. Vibe mielestäni "vääntää" lumessa, kun tuo etupyörä jää lukituksesta huolimatta hieman kääntyväksi.
Ruotsista saa rattaat hieman halvemmalla. Tukholman Barnbutiken myi äskettäin Vibeä noin 650e, sisaristuin 70e, cocoon kantokassi 80e, sadesuoja, tupla n.20e.
 
Sportin osalta vastaan...liikkuvat hyvin lumessa ja auraamatttomalla tiellä täällä etelä-Suomessa. Toki ei nyt umpihankeen sovellu, mutta eipä taida sellaisia rattaita/vaunuja löytyä jotka vaivatta menevät maastossa kuin maastossa.
 
Täällä myös yksi, jota kiinnostaa Viben ja Sportin erot. Meillä kuten ap:lläkin kakkosen la elokuussa ja esikko vuoden. Kävin tänään vilkaisemassa Sporteja ja ihan ok peleiltä vaikuttivat, mutta en päässyt vertaamaan, kun Vibejä ei täällä myydä. En ajatellut sitä P&T:n omaa kantokassia hankkia, kun se on niin lyhyt, mutta kokeiltiin liikkeessä Sporteihin Brion ja Carenan kantokasseja ja molemmat käyvät hyvin. Kassi nousee hieman jalkopäästä, mutta ei mun mielestä niin, että haittaa. Carenassa ei vaan ole reikiä turvavöille, vaikka lämpöpussiksi muuntuukin, outo juttu tuokin.

Lähinnä tosiaan kiinnostaa, miksi esim. kanattaisi hankkia mielummin Sportit, kuin Vibet (paitsi hinta :) ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Eikös tuota kantokassia ole kahta eri kokoa ?
On juu, myös 70 cm P&T kantokassi on saatavissa, mutta hintaa on taas enempi, joten siksi itse olen suunnitellut jotain halvempa vaihtoehtoa eli kyttäillä tarjouksesta/käytettynä esim. Brioa ja Carenaa tai Emmaa saa n. 50 eurolla ihan norm. hintaisenakin.
 

Yhteistyössä