Minäkin vastaan, että kaikissa asioissa vika ei ollut yksinomaan sairaalan tai henkilökunnankaan...
Maito lämmitetään useissa paikoissa kuuman, juoksevan veden alla. Mikroon ei äidinmaitoa kannata laittaa, ja noin pienillä vauvoilla määrätkin on vielä niin pieniä, että maito lämpiää nopeasti kyllä kuumalla vedellä. Ja varmasti myös äiti itse voi sen lämmittää, vaikkapa juuri omassa huoneessaan.
Perhehuoneita on tosiaan rajoitetusti, jos ne ovat täynnä, niin ne ovat täynnä, ei sille ikävä kyllä mitään voi.
Synnytyksen jälkeen on tosiaankin tärkeää, että syö sitä ruokaa, useille ei heti maistu, mutta se ei ainakaan edistä toipumista, että jättää ruoan syömättä. Ja kun äideillä kerran molemmat kädet ja jalat yleensä toimivat, niin itsehän se on haettava.
'
Se, että kätilö jää synnytyksesi jälkeen lomalle, on valitettavaa, mutta sellaista se on. Monella äidillä varmasti kätilö jää synnytyksen jälkeen lomalle tai vapaalle eikä ehdi käymään synnytystä läpi. Aina voi pyytää, että synnytyksen käy läpi joku muu kätilö tai hoitaja sairaalasta.
Itsestänikin tuntui ekan synnytyksen jälkeen, ettei kukaan juttele minulle, mutta tokan synnytyksen jälkeen huomasin hyvinkin saavani seuraa, kun olin itse ystävällinen ja aktiivinen, otin muihin kontaktia. Tuskin kukaan on sinulle ap tahallaan ollut epäystävällinen ja tympeä.