pettynyt maku jäi sairaalasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turhaa valitusta.

MAito yleensäkin lämmitetään hanan alla.

Yleensäkin haet itse ruuan, jos olet ihan asiallisessa kunnossa.

Hyvä, jos selvittiin ilman puudutuksia, sehän on erinomainen asia.

Tissiä joutuu joskus vähän nykimään/puristamaan, jos näytetään, miten vauva saa hyvän otteen.

Totta, mutta senkin voi tehdä niin monella tapaa.
Ei se paljon kannusta kun tissiä revitään selvästi tympääntyneenä ja valitetaan että kun ei itse ees yritetä. Mitähän esim. mäkin muuta siellä tein ku parhaani mukaan yritin opetella.

Monesta asiasto mäkin oon sitä mieltä että turhaa valitusta..

Perhehuoneita ei saa ihan vaan pyytämällä, se ei ole henkilökunnan vika. Jokainenhan sen halusi.
Tottakai se ruoka haetaan kun se tulee, eihän sitä voi tuntikausia seisottaa, sairaalalla on aikataulut ja henkilökunta niiden mukaan töissä.
Jos puudutuksia ei ehdi antaa niin ei ehdi, tuskin niitä ilkeyttään jätetään antamatta..
Jos muut äidit ei sulle puhunut niin puhuitko sinä heille?
Ja eihän voi olettaa että kätilö jää vaikka seuraavaksi päiväksi töihin ihan vaan siksi että saisi puida sun synnytyksen, varsinkin jos hänellä on kesäloma! Ihmisiä ne kätilötkin on, ja lomansa ansainneet. Mukana oli varmasti muita joiden kanssa sen olisi voinut käydä läpi.

Kätilöopistolla

-Lisämaito lämmitetään veden alla
-Emme mekään saaneet perhehuonetta (täyttä )
-Minulle valitettiin kun pistin vauvalle kotoa tuodun myssyn (ois pitäny käyttää sairaalan... hei, eiks se vauva ole mun?????)
-Sanottiin esikoisen kanssa mulle siellä, että "Sä olet just niitä kenellä tuttelipurkki aukee kun kotiin pääsee" (Imetin 10kk).
-Koskaan ei ole kätilö tullut synnytyksestä juttelee.

No, ihan positiiviset mielikuvat mulla silti.

Hotelliinko luulit meneväsi? Ihan normaalilta tuosta suurin osa kuulostaa. Perhehuoneisiin ei kaikki vaan mahdu, maitopulloa lämmitetään vesihanan alla ja ruoka pitää hakea ajoissa itse, koska ne kärryt viedään takas keittiöön. Ei siellä voi hygieniasyistä koko päivää ruokaa seisottaa, johan se ehtii mennä pilalle!

Ja kätilöillä tosiaan on oikeus lomaan ja vapaa-aikaan, ei heidän tarvitse tulla sinne omalla ajalla synnyttäjää paapomaan. Eikö ollut kuitenkin hyvä juttu, että sama kätilö hoiti synnytyksen loppuun saakka vaikka meni ylitöiksi? Olisi ollut aika kurja tlanne vaihtaa loppumetreillä toiseen kätilöön...

Minäkin vastaan, että kaikissa asioissa vika ei ollut yksinomaan sairaalan tai henkilökunnankaan...

Maito lämmitetään useissa paikoissa kuuman, juoksevan veden alla. Mikroon ei äidinmaitoa kannata laittaa, ja noin pienillä vauvoilla määrätkin on vielä niin pieniä, että maito lämpiää nopeasti kyllä kuumalla vedellä. Ja varmasti myös äiti itse voi sen lämmittää, vaikkapa juuri omassa huoneessaan.

Perhehuoneita on tosiaan rajoitetusti, jos ne ovat täynnä, niin ne ovat täynnä, ei sille ikävä kyllä mitään voi.

Synnytyksen jälkeen on tosiaankin tärkeää, että syö sitä ruokaa, useille ei heti maistu, mutta se ei ainakaan edistä toipumista, että jättää ruoan syömättä. Ja kun äideillä kerran molemmat kädet ja jalat yleensä toimivat, niin itsehän se on haettava.
'
Se, että kätilö jää synnytyksesi jälkeen lomalle, on valitettavaa, mutta sellaista se on. Monella äidillä varmasti kätilö jää synnytyksen jälkeen lomalle tai vapaalle eikä ehdi käymään synnytystä läpi. Aina voi pyytää, että synnytyksen käy läpi joku muu kätilö tai hoitaja sairaalasta.

Itsestänikin tuntui ekan synnytyksen jälkeen, ettei kukaan juttele minulle, mutta tokan synnytyksen jälkeen huomasin hyvinkin saavani seuraa, kun olin itse ystävällinen ja aktiivinen, otin muihin kontaktia. Tuskin kukaan on sinulle ap tahallaan ollut epäystävällinen ja tympeä.

Turhaa valitusta minunkin mielestä. Aivan normaaleilta käytännöiltä kuulostivat. Ei se tosiaan ole henkilökunnan vika jos ei perhehuoneeseen mahdu ja kyllä kätilöilläkin on kai oikeus lomaansa. Olisit pyytänyt jotain toista käymään synnytystä läpi jos kerran vaivasi mieltäsi.

Enimmäkseen turhaa ruikutusta, sanon minä.

Se on sairaala, ei täyden palvelun hotelli...eli on ihan normaalia, että perhehuoneet ovat varattuja, kätilöt noudattavat työaikojaan/loma-aikojaan, maito lämmitetään vesihanan alla ja äiti tekee sen itse, lisämaitoa ei ihan heti anneta koska suurin osa ei sitä tarvitse, yms.

Minun korviini kuulostaa aivan normaaleilta käytännöiltä nuo mainitsemasi asiat. Älä suotta jää murehtimaan vaan nauti vauvastasi; hän on ihana palkinto vaikka kaikki ei olisi sairaalassa nappiin mennytkään. Jos jokin synnytyksessä on jäänyt kuitenkin painamaan mieltäsi, pääset luultavasti halutessasi myöhemminkin keskustelemaan kätilön kanssa, kun hän on palannut lomalta.

Yhteistyössä