PETTYMYS kirpparikaupoissa: mitä tehdä?

JFA
Myin erään netin kirpparipalstan kautta hyväkuntoisen Travallen Remu-toppahaalarin hintaan 20e, laitoin siitä 4kpl valokuvia ja kuvauksen kunnosta.





Haalari oli tahraton ja täysin ehjä, yhden talven käytetty. Kaupat sovittiin postitse, postikuluja sain 8e.

Nyt ostaja reklamoi minulle, että haalarin takapuolessa on pieni reikä, ja hän haluaa että palautan minulle maksetun summan hänen tililleen, ja saan puvun takaisin postitse.


Olen täysin varma, että puku oli ehjä, sitä käytettiin viime kevääseen asti, pestiin käytöstä poistamisen jälkeen, ja ennen myyntiin laittoa kokeilin haalarin vielä pitävän joka paikasta vettä. Mitään reikää VARMASTI ei ollut haalarissa, kun sen myin ja postitin.


Tiedän, ettei minun ole mikään pakko yksityishenkilönä palauttaa rahoja eikä ottaa haalaria takaisin! Lupasin kuitenkin toimia niin hyvää hyvyyttäni, ja nyt kaduttaa, koska olen varma että haalari on mennyt rikki ostajan kotona, esim. pakettia avatessa tms.
Mitä muut tekisivät tässä tilanteessa? Paketti on kai jo matkalla takaisin!
 
minä
Tarkastat puvun, jos reikä on tullut toisen käyttäjän käytössä, lähetät puvun takaisin samassa paketissa ja samoilla postikuluilla. Kirjoitat vaan paketin päälle "PALAUTETAAN LÄHETTÄJÄLLE" ja heität postiin.

Nih! Tsemii
 
JFA
Miksi idioottina lupasin edes ottaa sen takasin! Voinko vaan jättää paketin hakematta postista, että se palautuu takaisin ostajalle? En ole palauttanut rahoja vielä vaan ostaja laittaa tilitiedot paketin mukaan. Jos toimin näin niin ei kai siitä mitään sanktioita voi seurata? :ashamed:
 
tytteli
Jaa..enpä ottais takaisin. Hän on sen ostanut kuvien perusteella ja voi sen korjauttaa ihan omin keinoin nyt,jos siitä on kerran löytänyt reiän. Ei vain tainnu pitää edes koko puvusta,kun piti keksimällä keksiä jotain perustetta palauttaa puku. Oletko saanut kuvia siitä reiästä nyt, ennen kuin otat puvun vastaan?
 
desert
Alkuperäinen kirjoittaja JFA:
Miksi idioottina lupasin edes ottaa sen takasin! Voinko vaan jättää paketin hakematta postista, että se palautuu takaisin ostajalle? En ole palauttanut rahoja vielä vaan ostaja laittaa tilitiedot paketin mukaan. Jos toimin näin niin ei kai siitä mitään sanktioita voi seurata? :ashamed:
Älä jätä lunastamatta sitä. Lähettäjähän joutuu maksamaan sitten kahdet ylimääräiset postikulut.
Tarkistat puvun ja sen perusteella sitten teet päätösen palautatko puvun ostajalle vai rahat.
 
desert
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Jaa..enpä ottais takaisin. Hän on sen ostanut kuvien perusteella ja voi sen korjauttaa ihan omin keinoin nyt,jos siitä on kerran löytänyt reiän. Ei vain tainnu pitää edes koko puvusta,kun piti keksimällä keksiä jotain perustetta palauttaa puku. Oletko saanut kuvia siitä reiästä nyt, ennen kuin otat puvun vastaan?
On muuten hyvä pyytää tosiaan kuva "viasta" ennen palautusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JFA:
Miksi idioottina lupasin edes ottaa sen takasin! Voinko vaan jättää paketin hakematta postista, että se palautuu takaisin ostajalle? En ole palauttanut rahoja vielä vaan ostaja laittaa tilitiedot paketin mukaan. Jos toimin näin niin ei kai siitä mitään sanktioita voi seurata? :ashamed:
No silloinhan itsekin syyllistyt törkeään käytökseen :eek:

Ostaja kun kuitenkin on jo sen 8,50? posteja maksanut siitä että puvun on sullepäin takaisin laittanut...eli sitten se puku on tullut maksamaan hälle jo 20? + 8 ? posteja + 8,50? posteja.

Mä olen ehkä turhan sinisilmäinen, mutta mun vaan on vaikea uskoa että ostaja olisi tahallaan valehdellut...eli jos siihen pukuun on reikä tullut, niin josko se on tullut postissa (posti vahingoittanut lähetystä) tai tosiaan pakettia avatessa siten ettei hän ole siinä kohtaa asiaa omaksi mokakseen huomannut tjtn?
 
Alkuperäinen kirjoittaja desert:
Alkuperäinen kirjoittaja JFA:
Miksi idioottina lupasin edes ottaa sen takasin! Voinko vaan jättää paketin hakematta postista, että se palautuu takaisin ostajalle? En ole palauttanut rahoja vielä vaan ostaja laittaa tilitiedot paketin mukaan. Jos toimin näin niin ei kai siitä mitään sanktioita voi seurata? :ashamed:
Älä jätä lunastamatta sitä. Lähettäjähän joutuu maksamaan sitten kahdet ylimääräiset postikulut.
Tarkistat puvun ja sen perusteella sitten teet päätösen palautatko puvun ostajalle vai rahat.
No et voi pettää lupaustasi vaikka kuinka harmittais.

Tarkistat puvun ja vertaat kuviin.

Kakkaa saat ostajalta niskaan jokatapauksessa. Valitettavasti.
 
27v.
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja JFA:
Miksi idioottina lupasin edes ottaa sen takasin! Voinko vaan jättää paketin hakematta postista, että se palautuu takaisin ostajalle? En ole palauttanut rahoja vielä vaan ostaja laittaa tilitiedot paketin mukaan. Jos toimin näin niin ei kai siitä mitään sanktioita voi seurata? :ashamed:
No silloinhan itsekin syyllistyt törkeään käytökseen :eek:

Ostaja kun kuitenkin on jo sen 8,50? posteja maksanut siitä että puvun on sullepäin takaisin laittanut...eli sitten se puku on tullut maksamaan hälle jo 20? + 8 ? posteja + 8,50? posteja.

Mä olen ehkä turhan sinisilmäinen, mutta mun vaan on vaikea uskoa että ostaja olisi tahallaan valehdellut...eli jos siihen pukuun on reikä tullut, niin josko se on tullut postissa (posti vahingoittanut lähetystä) tai tosiaan pakettia avatessa siten ettei hän ole siinä kohtaa asiaa omaksi mokakseen huomannut tjtn?
Ja kaiken lisäksi ostajalle tulisi vielä 8,5? maksettavaksi kun joutuu taas lunastamaan haalarin postista. Ei hyvä!
 
vieras
Itse vähättelen mieluummin vaatteen kunnon kuin ylistän nettikaupoissa. Yhden kerran olen saanut oudon palautuksen. Ilmoitti vain laittaneensa vaatteen takaisin minulle ja tilinumero tuli mukana. Toki olisin voinut olla hankala, mutta enpä viitsinyt. Tuo ostaja oli tehnyt noin kolme kauppaa ennen mua, joten aloittelijana kai kuvitteli, että vaatteet on palautettavissa. Toki mun kauppa oli pienempi kuin ap:n. Harmitti silti. Yleensä kaupat ovat sujuneet täysin ongelmitta.
 
JFA
Taidan tehdä niin, että palautan puvusta saamani myyntihinnan, 20e, koska en älynnyt etukäteen pyytää niitä kuvia ja puku on jo kuulemma postissa tulossa. Postarit menisi ostajan piikkiin, koska nyt vaan näyttää siltä että puku vahingoittui siellä päässä. Miltä kuulostaa? Kiitos avusta.....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JFA:
Taidan tehdä niin, että palautan puvusta saamani myyntihinnan, 20e, koska en älynnyt etukäteen pyytää niitä kuvia ja puku on jo kuulemma postissa tulossa. Postarit menisi ostajan piikkiin, koska nyt vaan näyttää siltä että puku vahingoittui siellä päässä. Miltä kuulostaa? Kiitos avusta.....
Tuo kuulostaa ihan hyvältä ratkaisulta.

Mä olen "joutunut" maksamaan postikulut yhdestä palauttamastani paidasta. Tosin paidan postarit on paljon pienemmät kuin haalarin, mutta musta se on ihan ok, että ostaja maksaa palautuksen postarit.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja JFA:
Sanokaa nyt vielä, kuulostaako ok, jos palautan tuon 20e. Ollaan sillä sujut?
Jos kerta ostaja on rikkonut sun haalarin, niin ei sun kuulu maksaa siitä samaa summaa takaisin.
Niinpä ota puku takaisin ja ilmoita ostajalle, että puku ollut kunnoss akun sen olet lähettänyt ja saa puvun takaisin tai puku jää sinulle, mutta et palauta rahoja.
 

Yhteistyössä