pettämisen jäljet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla

Vieras
Voi itkujen itku, onko teillä kanssasisaret neuvoa miten pääsee yli petetyksi tulemisesta?
Meillä mies jäi kiinni työkaveriin sekaantumisesta jo kohta vuosi sitten minun raskausaikanani ja nyt asia on taas alkanut vaivaamaan minua.

Hirvittävästi on mies asiaa katunut ja kaikin tavoin yrittänyt hyvittää tekoaan. Vakuuttelut tehneensä elämänsä kamalimman virheen ja edelleen viikoittain pyytää tekoaan anteeksi, vaikka en millään tavalla edes häntä syyttele. Näen että hän katuu kovasti ja olen antanut anteeksi ja ymmärränkin jollain tavalla häntä, mutta miksi ihmeessä tämä asia taas vaivaa jatkuvalla syötöllä minua.

Joskus olen niin käsittämättömän surullinen menetetystä luottamuksesta, en vain kykene enää niin sinisilmäisen luottavaisesti uskomaan mihinkään miehen sanomaan vaikka kuinka olisi totta. Ennen en ikinä epäillyt miehen sanomisia enkä tekemisiä, en lukenut kännykkää, ei tullut edes mieleeni, että mies voisi valehdella. Nyt jokainen ylimääräinen työtunti aiheuttaa minulle epäilyksen, jokainen tekstiviesti ja soitto puhelimeen, jokainen huono päivä miehellä on minulle heti petoksen merkki.

Itkettää niin hitosti kun en enää kykene luottamaan, suututtaakin niin samperisti että mies meni pilaamaan ihanan suhteen. En haluasi heittää muuten järjettömän ihanaa parisuhdetta metsään yhden virheen takia, mutta miten ihmeessä saan takaisin luottamuksen ja siinä samalla kadotetun itsetuntoni?

Itse en päässyt pettämisestä yli, en ensimmäisessä liitossani enkä toisessa...vielä kamalammalta se toinen kerta tuntui. Tarvitset terapiaa, pariterapiaan mars molemmat ja sinulle vielä omia kertoja päälle. Miehesi pitää tsempata, sinulla on oikeus tunteisiisi ja hänen velvollisuutensa on osoittaa luotettavuutensa. Toivon rohkeutta ja voimia työstää tuo asia.

Yhteistyössä