Pettäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuori neitonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nuori neitonen

Vieras
Kirjoitin tämän viestin Ihmissuhteet-osion ketjuun, mutta täällä se tulee paremmin esille:

Menin kännissä harrastamaan seksiä naisen kanssa. Olen lisäksi ollut seurustelusuhteen ajan kirjeenvaihdossa erään entisen miesjutun kanssa. Miesystäväni tietää nyt näistä kummastakin tapauksesta.

Lopetin naisjutun jälkeen juomisen. Se oli hyvä päätös eikä tuottanut ongelmaa pysyä siinä. Miesystäväni oli jo valmiiksi riekaleina naisjutusta ja epäili, että tuohon kännisekoiluun liittyisi joku mieskin. Se ei ollut totta, koska en ollut miehen kanssa enkä ole edes humalassa kiinnostunut toisen miehen kanssa makaamisesta. Nainen oli "eri asia", mutta minun olisi pitänyt juoda vähemmän käyttääkseni harkintakykyäni. En ajatellut tekoani miesystäväni kannalta.

Kirjeenvaihtoni entisen miesjutun kanssa oli vakavampi juttu kun se selvisi. Miesystäväni tuntee itsensä arvottomaksi nyt kun on selvinnyt, että kävin suhteen alkuaikoina intiimiä kirjeenvaihtoa tämän miehen kanssa. Tämä toinen mies asuu kaukana enkä oikeasti edes haluaisi häntä vaikka voisin saada. Olen flirttaillut miehelle viesteissä, mutta en ole ollut asioiden suhteen vakavissani.

Tiedän toimineeni väärin. Kadun tekojani kun nyt näen miten miesystävääni sattuu. Hän on vihainen siitä, että olen pettänyt häntä, valehdellut ja pimittänyt tietoa...käynyt kirjeenvaihtoa selän takana. En itsekään ymmärrä miksi olen tehnyt tällaista kun vain haluaisin olla hänen kanssaan. Olen kai hakenut sillä huomiota.

Minulla on negatiivinen minäkuva ja olen vuosia tuntenut itsesääliä ja -inhoa. Elättelen itsestäni haavekuvia kuten parisuhteesta, menestyksestä ja ystävyydestä. Tähän haluaisin muutosta. Haluaisin oppia todella rakastamaan toista, olemaan tämän arvoinen ja lopettaa tällaisen pelleilyn.

Miesystävä antaa anteeksi tekoni ja haluaa jatkaa kanssani. Näen hänen silmistään, että jokin välillämme on mennyt rikki enkä tiedä saako asioita korjattua. Haluan tehdä hänet vielä onnelliseksi. Haluan, että hänellä on hyvä olla kanssani enkä halua tuottaa hänelle tuskaa. Tiedän että meillä on kaikki mahdollisuudet onnistua jos nyt opettelen ensin rakastamaan ja arvostamaan itseäni.

...

Mitä mieltä olette? Onko meillä mahdollisuutta onnistua? Tunnen pahaa oloa ja katumusta nähdessäni miten huonon olon olen toiselle tuottanut. Mitään mauttomia rienaavia vastauksia en tähän kaipaa, joten olethan asiallinen tai jätät vastaamatta.

Kirjoitin tämän viestin Ihmissuhteet-osion ketjuun, mutta täällä se tulee paremmin esille:

Menin kännissä harrastamaan seksiä naisen kanssa. Olen lisäksi ollut seurustelusuhteen ajan kirjeenvaihdossa erään entisen miesjutun kanssa. Miesystäväni tietää nyt näistä kummastakin tapauksesta.

Lopetin naisjutun jälkeen juomisen. Se oli hyvä päätös eikä tuottanut ongelmaa pysyä siinä. Miesystäväni oli jo valmiiksi riekaleina naisjutusta ja epäili, että tuohon kännisekoiluun liittyisi joku mieskin. Se ei ollut totta, koska en ollut miehen kanssa enkä ole edes humalassa kiinnostunut toisen miehen kanssa makaamisesta. Nainen oli "eri asia", mutta minun olisi pitänyt juoda vähemmän käyttääkseni harkintakykyäni. En ajatellut tekoani miesystäväni kannalta.

Kirjeenvaihtoni entisen miesjutun kanssa oli vakavampi juttu kun se selvisi. Miesystäväni tuntee itsensä arvottomaksi nyt kun on selvinnyt, että kävin suhteen alkuaikoina intiimiä kirjeenvaihtoa tämän miehen kanssa. Tämä toinen mies asuu kaukana enkä oikeasti edes haluaisi häntä vaikka voisin saada. Olen flirttaillut miehelle viesteissä, mutta en ole ollut asioiden suhteen vakavissani.

Tiedän toimineeni väärin. Kadun tekojani kun nyt näen miten miesystävääni sattuu. Hän on vihainen siitä, että olen pettänyt häntä, valehdellut ja pimittänyt tietoa...käynyt kirjeenvaihtoa selän takana. En itsekään ymmärrä miksi olen tehnyt tällaista kun vain haluaisin olla hänen kanssaan. Olen kai hakenut sillä huomiota.

Minulla on negatiivinen minäkuva ja olen vuosia tuntenut itsesääliä ja -inhoa. Elättelen itsestäni haavekuvia kuten parisuhteesta, menestyksestä ja ystävyydestä. Tähän haluaisin muutosta. Haluaisin oppia todella rakastamaan toista, olemaan tämän arvoinen ja lopettaa tällaisen pelleilyn.

Miesystävä antaa anteeksi tekoni ja haluaa jatkaa kanssani. Näen hänen silmistään, että jokin välillämme on mennyt rikki enkä tiedä saako asioita korjattua. Haluan tehdä hänet vielä onnelliseksi. Haluan, että hänellä on hyvä olla kanssani enkä halua tuottaa hänelle tuskaa. Tiedän että meillä on kaikki mahdollisuudet onnistua jos nyt opettelen ensin rakastamaan ja arvostamaan itseäni.

...

Mitä mieltä olette? Onko meillä mahdollisuutta onnistua? Tunnen pahaa oloa ja katumusta nähdessäni miten huonon olon olen toiselle tuottanut. Mitään mauttomia rienaavia vastauksia en tähän kaipaa, joten olethan asiallinen tai jätät vastaamatta.

Siis saat olla paskamainen ihmiselle joka rakastaa sinua . Sinua ei vaan saa siitä soimata.??

Mitä niin kuin haet täältä . Syytä miksi lopullisesti erota. Vai mitä?
Jos nyt vähänkään on päässä järkeä enää kannattaa miettiä tätä. Olenko hänelle tarpeeksi hyvä ? Etsit jotenkin vielä itseäsi joten onko niin että et vain halua olla yksin ja siksi roikut tässä suhteessa.

Flirtti on helppoa txt viesteinä chatissa. kirjeinä. Oikeessa elämässä välttämättä vastapuolesi tuo saisin hänet kyllä mies ei välttämättä lähdekään mukaasi juttuun teet tälle suhteelle sitten mitä teet.

Vastaus löytyy omasta halustasi sitoutua tähän ihmiseen jonka tunteita olet loukannut. Pystytkö siihen. Jos et on sekin rakkautta että eroaa ihmisestä jolle tuottaa vain tuskaa.

Onko tämä "miesjuttu" myös tämmöinen yhden illan kännijuttu ?

Viimeksi muokattu:
Siis saat olla paskamainen ihmiselle joka rakastaa sinua . Sinua ei vaan saa siitä soimata.??

Mitä niin kuin haet täältä . Syytä miksi lopullisesti erota. Vai mitä?
Jos nyt vähänkään on päässä järkeä enää kannattaa miettiä tätä. Olenko hänelle tarpeeksi hyvä ? Etsit jotenkin vielä itseäsi joten onko niin että et vain halua olla yksin ja siksi roikut tässä suhteessa.

Flirtti on helppoa txt viesteinä chatissa. kirjeinä. Oikeessa elämässä välttämättä vastapuolesi tuo saisin hänet kyllä mies ei välttämättä lähdekään mukaasi juttuun teet tälle suhteelle sitten mitä teet.

Vastaus löytyy omasta halustasi sitoutua tähän ihmiseen jonka tunteita olet loukannut. Pystytkö siihen. Jos et on sekin rakkautta että eroaa ihmisestä jolle tuottaa vain tuskaa.

Onko tämä "miesjuttu" myös tämmöinen yhden illan kännijuttu ?

Ei, ei, en halua erota. Tiedän myös, että en saa olla paskamainen hänelle! Tiedän myös että nyt minun tulee tehdä kaikkeni suhteen ja luottamuksen palautumisen eteen. Tiedostan sen miten ajattelematon ja tyhmä olen ollut.

Olet oikeassa siinä, että etsin itseäni. Kumpikin juttu kumpuaa siitä, itsensä etsimisestä. Tuo mies on nettiystävänä minulle tärkeä, mutta oma mies menee kaiken edelle. Hän ei tietenkään näe asiaa näin. En itsekään näkisi hänen sijassaan. "Miesjuttu" ei ole kännijuttu vaan lomaromanssi.

Koska kumpikin haluamme yrittää niin yritämme. Olen pahoillani hänelle siitä mitä olen tehnyt.
Olen valmis taistelemaan suhteen eteen. Itsevihassani olen pilannut menneet ihmissuhteet ja mikään ei muutu jos en itse muutu. En vain tiedä mistä lähtisin liikkeelle asian kanssa.

Viimeksi muokattu:
Ei, ei, en halua erota. Tiedän myös, että en saa olla paskamainen hänelle! Tiedän myös että nyt minun tulee tehdä kaikkeni suhteen ja luottamuksen palautumisen eteen. Tiedostan sen miten ajattelematon ja tyhmä olen ollut.

Olet oikeassa siinä, että etsin itseäni. Kumpikin juttu kumpuaa siitä, itsensä etsimisestä. Tuo mies on nettiystävänä minulle tärkeä, mutta oma mies menee kaiken edelle. Hän ei tietenkään näe asiaa näin. En itsekään näkisi hänen sijassaan. "Miesjuttu" ei ole kännijuttu vaan lomaromanssi.

Koska kumpikin haluamme yrittää niin yritämme. Olen pahoillani hänelle siitä mitä olen tehnyt.
Olen valmis taistelemaan suhteen eteen. Itsevihassani olen pilannut menneet ihmissuhteet ja mikään ei muutu jos en itse muutu. En vain tiedä mistä lähtisin liikkeelle asian kanssa.

Minusta tuntuisi luontevalta että hakeudut jonnekin psygologin luo juttelemaan tuosta itsevihastasi, mistä se juontuu. Onko sinua käytettyhyväksi lapsena vai mikä sen takana on?

Edelleen avaimet parisuhteeseenne löydätte kuitenkin toisiltanne, jos mies on siihen halukas. Usein vaan näiden lomaromanssien jälkeen vaan käy niin että suhde kestää jonkin aikaa sitten jossain vaiheessa tulee nyky miehellesikin tarve kuitata tekemäsi vääryys.
Ehkä hän ottaa moottoripyörän ja tekee oman lomaromanssinsa jonkun tietämäsi tytön kanssa, miten siihen sitten sinä suhtautuisit ?? Kestätkö sen että hänkin kuittaa nk. samalle viivalle suhteenne ?

Meinaan kyse on siitä että harva pystyy antamaan anteeksi ellei jotain vasta tekoa tee . Ihminen kun on kuitenkin aika mustasukkainen ja ylpeä loppupelissä.
Olet mässäillyt miesystäväsi miehisellä alueella loukkaamalla (rakastelu naisen kanssa ) ja ( nettisuhde ex hoidon kanssa ) . Huomaa että nettisuhde loukkaa ihan samanlailla kuin todellinen livepettäminen kun virtuaalisesti voi vaikka reali seksiä harrastaa ton koneen välillä. Moni pari joka on kk toisessa maassa tietää tämän. Siinä mielessä ymmärrän että mies suhteesi loukkasi 130 prossaa enemmän kuin sekoilu naisen kanssa.

Minä en kyllä miehenä jatkaisi kanssasi enää, jos et mene muutamaksi kk kasvamaan ja keskustelemaan tekojesi seurauksista ihan ammatti auttajan kanssa. Mutta valinta on tietysti teillä .

Viimeksi muokattu:
kun olet vielä nuori ja etsit itseäsi. Et voi saada kaikkea; turvallista läheistä ja rakastavaa ihmissuhdetta sekä mahdollisuutta tutustua itseesi oikeasti. Kumpikin elämän alue on vielä sinulla tosi tosi hakusessa.

Päästä em. kaveriparka tuskistaan eli menemään pois elämästäsi. Jos hän on samoja ikäluokkia kuin sinäkin niin hän kuittailee takaisin jossain vaiheessa kun suhteenne vakiintuu ja alkaa pitkästyttää. Sitten ollaan "Minä petin kun sinä petit ja sinä et sitten olisi saanut pettää kostoksi lisää" jne. jne. Tulee vielä aika jolloin ei parisuhteessa tule tarvetta mokomiin kännihairahduksiin ja flirtteihin.

kun olet vielä nuori ja etsit itseäsi. Et voi saada kaikkea; turvallista läheistä ja rakastavaa ihmissuhdetta sekä mahdollisuutta tutustua itseesi oikeasti. Kumpikin elämän alue on vielä sinulla tosi tosi hakusessa.

Päästä em. kaveriparka tuskistaan eli menemään pois elämästäsi. Jos hän on samoja ikäluokkia kuin sinäkin niin hän kuittailee takaisin jossain vaiheessa kun suhteenne vakiintuu ja alkaa pitkästyttää. Sitten ollaan "Minä petin kun sinä petit ja sinä et sitten olisi saanut pettää kostoksi lisää" jne. jne. Tulee vielä aika jolloin ei parisuhteessa tule tarvetta mokomiin kännihairahduksiin ja flirtteihin.

Olemme päätyneet siihen ratkaisuun, että jatkamme yhdessä. On mahdollista, että tästä ei tule mitään ja on mahdollista, että tulee. Hän haluaa olla kanssani ja minä hänen. Aion tästä lähtien olla raadollisen rehellinen itselleni ja hänelle tässä suhteessa. Olen varma, että "löytääkseni itseni" ero ei ole pakollinen. Vai kuinka moni teistä kirjoittajista on todella löytäneet itsenne, tulleet itseksenne? Kuinka moni teistä on saavuttanut tietoisuuden ja havahtunut todellisuuteen? Se on se mitä etsin. Olen tuhlannut energiaa pahantekoon ja unohtanut tämän päämäärän.

Kun ensimmäisessä viestissä kerroin, että minulla on ollut entisen lomaromanssin kanssa intiimiä kirjeenvaihtoa en tarkoittanut suhdetta. "Intiimiys" kertoo tässä pitkistä keskusteluista tämän osapuolen kanssa. Poikaystävä tunsi itsensä petetyksi, koska "haikailen toisen perään". Mielestäni tässä ei ollut haikailun aineksia. Olen samalla tavalla käynyt kirjeenvaihtoa kaikenikäisten ihmisten kanssa ympäri maailmaa. Tarvitsen ihmisiä, joiden kanssa jutella syntyjä syviä.

Tuo pohjimmainen itseviha tulee vuosikausien koulukiusaamis- ja kotiongelmista. Nämä ongelmat tuntuvat pahentuneen aikuisiällä kun tilanteista on jo kauan ja saan elää rauhassa. En silti tunne sisäistä rauhaa. Se johtuu huonoista ajattelumalleista, jotka olen omaksunut. Jos totta puhutaan minussa on sisällä järkyttävä määrä vihaa, jolle en ole kyennyt tekemään mitään. Olen hyvin ankara itseäni kohtaan ja rankaisen kovimman kautta jokaisen pienenkin epäonnistumisen. Tämä kasvattaa turhautumista ja itseinhoa, sillä tunnen epäonnistuneeni usein. Siitä seuraa turhautuminen ja tunne siitä, että en ole tarpeeksi hyvä miehelleni. En osaa sanoa missä vaiheessa naisen kanssa oleminen astuu kuvaan. Halusin häneltä ehkä huomiota, kokeilla, olla haluttu. Sitä huomiota pitäisi hyvässä ihmissuhteessa hakea kumppanilta ja tarjota tälle. Humalassa estot vielä menivät, joten vääryys tuli tehtyä. Kuten sanoin, lopetin tästä syystä juomisen.

Tällä hetkellä kalvaa poikaystävälle aiheutettu tuska. Se on hyvä asia, sillä tiedostan ainakin tehneeni väärin ja olen ansainnutkin rangaistuksen väärästä teosta.

Jotain mielen myllerrystä tässä on ollut pitkään meneillään ja kaikki nyt purkautui tämän kriisin kautta.

Viimeksi muokattu:
Onpa sinulla kasvukipuja.
Kirjoitit todella rohkean rehellisesti ja avoimesti, pisteet siitä.
Kuulostaa siltä, että olet kasvamassa aikuiseksi ja ottamassa vastuuta itsestäsi ja toisesta. Se on hyvä, jatka samaa!

Yhteistyössä