Pettäminen Ok vai not?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b.j
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

b.j

Vieras
Parisuhde vai parisuhdetta?

Miksi pettäminen on kiellettyä? Ketä petetään?

Seksi on kuitenkin aina sallittua, kun on kyse aikuisista ihmisistä, jotka ovat asialla vapaa-ehtoisesti. Kaikilla on oikeus omaan kehoonsa.

Miksi naiset yleensä ylläpitävät pettäminen/mustasukkaisuus ongelmaa, jonka merkittävin ongelma on siinä että ihminen itsessään esineellistetään ja alistetaan?

sopimus rike
suullinen sopimus on yhtä sitova kuin kirjallinen ;)
jos jompi kumpi osapuolista rikkoo sopimuksen voidaan sopimus purkaa päättymään välittömästi

Alkuperäinen kirjoittaja b.j:

Seksi on kuitenkin aina sallittua, kun on kyse aikuisista ihmisistä, jotka ovat asialla vapaa-ehtoisesti. Kaikilla on oikeus omaan kehoonsa.

Miksi naiset yleensä ylläpitävät pettäminen/mustasukkaisuus ongelmaa, jonka merkittävin ongelma on siinä että ihminen itsessään esineellistetään ja alistetaan?

En oikein nielaise tuota ajatusta, jos sillä perusteltaisiin, miksi parisuhteessa oleva saisi pettää.

Miksi pettäminen on kiellettyä?

Kulttuurit joissa parinmuodostus on vahva ja puolisot keskittyvät pentueen kasvattamiseen näyttää pärjäävän paremmin. Väestönkasvu on hallittu, ja sekä henkinen että fyysinen hyvinvointi on parempi, mikä luo paremmat edellytykset yhteiskunnan kehitykselle.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
En oikein nielaise tuota ajatusta, jos sillä perusteltaisiin, miksi parisuhteessa oleva saisi pettää.

Mielestäni parisuhteessa elävä saa päättää omasta seksielämästään. En näe siinä mitään moraalisesti väärää.

Mielestäni parisuhteessa elävä saa päättää omasta seksielämästään. En näe siinä mitään moraalisesti väärää.

Kyllä lasten kannalta olisi paras, että isällä ja äidillä olisi mieluiten se yhteinen romanssi, eikä molemmat huitelisi tahoillaan.

Jos ollaan parisuhteessa, se on minun mielestä jonkinlainen tae siitä ettei muita hässitä.

Eri asia jos on oltu avioliitossa 20-40 vuotta ja sovitaan keskenään että sallitaan poikaystävät ja tyttöystävät..
mutta sitä en ymmärrä että tuoreessa suhteessa pitäs pettää, ja salaa. Yhtä hyvin voi erota.

Okei, miellän asian eritavalla, miellän niin että parisuhteessa elävä tahtoo rajoittaa seksuaalisen kanssakäymisen siihen omaan parisuhteeseen. Eri asia, jos on sovittu toisin, mutta periaatteessa parisuhde tarkoittaa seksuaalistakin uskollisuutta.

En näe siinä mitään moraalisesti väärää.

Yhteiskunnan moraalisäännöt eivät ole täysin hatusta vedettyjä, vaan palvelevat yhteiskunnan etuja. Sinun poikkeavat moraalikäsitykset aiheuttavat vuorostaan luonnollisen hylkäämisreaktion..

Okei, miellän asian eritavalla, miellän niin että parisuhteessa elävä tahtoo rajoittaa seksuaalisen kanssakäymisen siihen omaan parisuhteeseen. Eri asia, jos on sovittu toisin, mutta periaatteessa parisuhde tarkoittaa seksuaalistakin uskollisuutta.

Minä itse tahdon myöskin toimia näin. Kuitenkaan minulla ei ole oikeutta toiseen ihmiseen enkä voi siten vaatia toista käyttätymään samoin.

Minä itse tahdon myöskin toimia näin. Kuitenkaan minulla ei ole oikeutta toiseen ihmiseen enkä voi siten vaatia toista käyttätymään samoin.

Olen samaa mieltä jollain tasolla, mutta parisuhteeseen alkaessa on kai vaan sovittava mitkä on ne pelisäännöt, ei kai voi olla ekana hulluna toisiinsa eikä yhtään kiinnostunut muista ja sitten toinen päättääkin, että nyt mua kiinnostaakin tuo aidantakunen enemmän? Eli omasta puolestaan kumpikin päättää sitoutua :)

Mielestäni sitoutuminen on jotain paljon seksiä suurempaa. Jaan sisälläni olevat tunteeni, taiteeni ja mieleni. Ajatukseni.

Yhden ännän puuttuminen sotkee viestin.
Ämmän puuttuminen sotkisi koko elämän.

peesi. Jos tahtoo ylläpitää monia suhteita, niin sitten ei ole valmis perhe-elämään. Ellei sit löydä kumppania joka kannattaa avoimia suhteita myös. Mutta jos menee "uskollisen tyypin" kanssa naimisiin ja pettää, koska kokee olevansa oikeutettu siihen, tekee enemmän vahinkoa muille kuin hyvää itselleen. Elämä on täynnä valintoja, se, onko suhteessa vai suhteissa, on yksi niistä

Eli omasta puolestaan kumpikin päättää sitoutua :)

Mielestäni sitoutuminen on jotain paljon seksiä suurempaa. Jaa sisälläni olevat tunteeni, taiteeni ja mieleni. Ajatukseni.

Niin minustakin, mutta se pitää mielestäni sisällään seksinkin. =)

samaa mieltä

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Kyllä lasten kannalta olisi paras, että isällä ja äidillä olisi mieluiten se yhteinen romanssi, eikä molemmat huitelisi tahoillaan.
Mä en välttämättä näe, että lasten kannalta toinenkaan tapa olisi sen huonompi. Kahta aikuistahan se koskee, nussivatko yhdessä vai erikseen vai molempia. Kunhan ovat tilanteeseensa tyytyväisiä, lapset eivät välttämättä asiasta kärsi. Eriasia sitten on se, kannattaako sitä lapsille mainostaa ylipäätään, vaikka olisi itse tyytyväinenkin tilanteeseensa.

No mutt, mä kyllä olen sitä mieltä että mun mieheni saa toki käydä muita paneskelemassakin jos tykkää, mutta sen jälkeen ei ole kotio tulemista. :heart: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja No jos:
Wots thö point?

Ihmisarvo.

Toista ei voi omistaa.

Toista pitää kunnioittaa.

Ja mites ne nyt tähän pettämiseen niinkö nivoutuu? Eiks toisen kunnioittamista ole se, ettei petä. Ja on se kyl itsensäkki kunnioitusta.

Omistaa? Mä oon ihan mielelläni mun mieheni oma :).

Wots thö point?

Ihmisarvo.

Toista ei voi omistaa.

Toista pitää kunnioittaa.

Ja mites ne nyt tähän pettämiseen niinkö nivoutuu? Eiks toisen kunnioittamista ole se, ettei petä. Ja on se kyl itsensäkki kunnioitusta.

Omistaa? Mä oon ihan mielelläni mun mieheni oma :).

Ehdottomasti peesi tälle! Ehkä omistaminen kuulostaa jonkun korvaan siltä kun koira tai orja omistetaan, mutta kyllä ihan samoin kuin laulun voi omistaa faneilleen, niin sydämensä ja elämänsä voi omistaa rakkaalleen :heart:

Yhteistyössä