Pettäminen ja taudit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saastakasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja en usko:
Alkuperäinen kirjoittaja aina laittanut:
Kaksi kondomia päällekkäin ja jättänyt naimatta. Näin vältät sinäkin taudit 100% varmuudella.

Yess!

:) ja kortsuhan voi hinkkautua puhki kitkan takia jos pitää kahta päällekkäin, itse en suosittele ollenkaan. 1 kondomi per kerta riittää aivan mahtavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys:
Minkähän alan oma lääkäri olikaan kyseessä? Jo yksi kondomi ei paljoa auta jos se rullaa
vieraassa koko ajan sivuun eteen ja taakse. Eli taudit tarttuu ja ihan takuulla..

Ei se rullaa mihinkään, kun muna on tapeeksi iso. Se pysyy hyvin paikoillaan, on aina pysynyt.

Kondomikin voi mennä rikki. Ehkäisysuoja silloin raskautta tai sukupuolitautia vastaan ei toimi. Miesten osalta ihmettelen, että onko sekään mukavaa, jos elatusapua vaativia naisia alkaa olla ovella useita. Jos mies on varakas, niin nainen saattaa käyttää tilannetta hyväkseen, hankkiutua raskaaksi ja rahastaa sillä tavalla miestä. Iso elatusapu elättää naisen siinä vauvan ohessa.

Alkuperäinen kirjoittaja mikään ei 100 %:sta:
Kondomikaan ei suojaa sataprosenttisesti sukupuolitaudeilta. Kondomi ei myöskään suojaa esim. satiaisilta eikä kondomi anna suojaa jos esim. suuseksiä annetaan ilman kondomia. Esimerkiksi huuliherpes voi tarttua suuseksissä alapäähän.

Mieli tekisi välillä pettää, mutta aina olen saanut sen tunteen taltutettua. Onneksi netissä olevista seksikaupoista voi tilata kaikkea kivaa viihdykettä, jos kaipaa "vierasta". Lisäksi pettämisen tunne liittyy usein tylsäksi käyneeseen parisuhdeseksiin, joten sen vuoksi kannattaa aina välillä kokeilla jotain uutta.

Entä jos sen vanhan siipan kanssa ei kiinnosta kokeilla mitään uutta?

Alkuperäinen kirjoittaja Petturson:
Tässä vähän lääkäriltä kuultua faktaa: yleisesti puhutaan että sukup. taudit tarttuvat herkästi, mutta tämä ei pidä paikkaansa eikä eteenkään HIV:n kanssa. Miehellä on vielä pienempi riski saada se naiselta kuin toisinpäin. Leviäminen vaatii käytännössä verta, vaikka eritteissäkin on todettu kyseistä virusta. Omasta fyysisestä kunnosta ja hygieniasta huolehtimalla pystyy vähentämään tartuntariskiä kaikkien sukup. tautien kohdalla. Tietenkin jos huono tuuri käy, niin tauti voi tarttua herkästi, mutta suuseksi, jos antavalla osapuolella ei ole ientulehdusta tai haavoja suussa, riski on käytännössä 0. Käyttämällä kondomia yhdynnässä riski on 0.

Ihania nussimisia kaikille, tämä poika painaa taas tänään vierasta...

Sun täytyy alkaa käydä vaikka yläasteilla ja ripareilla luennoimassa noita suuria viisauksiasi. Minkähän alan erikoislääkäri olet?

voi voi mä huh pettänyt niin paljon ja esittänyt kilttiä siis miettisin tos noi ykx pv ketä en ois käyny läpiä, ja mul vaa teke niin paljon mieli ja joku ihme pakko pettäminen tila ollu pääl, mut nyh rauhoittunu ku ei jaksa hhh mut onha mul sukupuolitautikin mut ei se mua haittaa koska en muutenka arvosta itseäni siitä päivästä lähtien kun annoin pesää, mut olen erittäin kaunis ja miehet haluaa mua, mut lopetin seksin jo vuos sit, en enää harrasta enkä puhu toisen sukupuolen kanssa.. koska se oli kohtaloni ja pisti mut miettimään asioita, ja ihan hyvä vaikka on kaunis ja ura niin ei tarvitse olla jakorasia sain maistaa oma lääkkeeni :)

"Sukuelinten alueella esiintyy kahta virustyyppiä; tyyppiä 2, jota pidetään perinteisesti sukuelinherpesviruksena ja virustyyppiä 1, jota aiemmin pidettiin vain huuliherpeksen aiheuttajana. Käytännössä kumpaakin virustyyppiä voi esiintyä kummassakin paikassa."

"Herpesvirustartunta voi levitä myös herpesrakkuloiden sisältämän nesteen välityksellä, esim. niin, että itse siirtää sormillaan herpeksen omasta alapäästä silmään."

Ja myös tietenkin toisin päin.

Lähde: YTHS - Tiedot

Yhteistyössä