Pettäjä ystävänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ria-rosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hehhehheeeee... juu kun nainen käy vieraissa niin joko se on täys h*ora, sairas, hullujenhuoneelle joutais tai jotain tolta väliltä.
jos mies tekee sen saman niin johan on kunkkujen kunkku, tosi kova panomies, aivan täyttä rautaa. just just.

Kiitos jälleen vastauksista. Ne auttavat jäsentämään paremmin omia ajatuksia asiasta. Syy siihen siis miksi kirjoitinkin alun perinkin.

En usko, että ystäväni on varsinaisesti sairas, hullu tai huorakaan (huorintekijä ehkä, mutta se on taas eri asia) :) Narsistisia luonteenpiirteitä kyllä on eli empatiakyky ja läheisistä välittäminen on aika olematonta. Sekä ystävien että perheenjäsenten osalta se on nähty ja kuultu ystäväni käyttäytymisestä ja jutuista (ei pelkästään tähän pettämiseen liittyen).

Mutta ystäväni on kaunis nainen (keskivertoa kauniimpi) ja mukava (narsismista huolimatta ;) ) ja varmasti sekin on osaltaan johtanut tällaiseen käytökseen. Tarjontaa siis riittää ja jos on yhtään altis sille tielle, niin ymmärrän miten helppoa tavallaan on "langeta". Korostaisin myös sitä, että tietenkään kukaan ei tiedä toisten parisuhteen tilaa jne, mutta ystäväni yleensä puhuu miehestään kauniisti ja rakastavasti ja mm. seksiä saa kuulemma kotoa ihan kylliksi (kun siihenkin ketjussa on viitattu...). Mutta ehkä kyse onkin jännityksestä, pienestä "tuhmuudesta" tms. Miksi "onnellisissa parisuhteissa" elävät ihmiset nyt sitten pettävätkään... Syitä on varmasti monenlaisia.

Sivusta seuraajana on välillä helpompaa, välillä vaikeampaa. Lähinnä ne omat ajatukset hätkähdyttävät esim. kun hän meidän ystäviensä aikana "naksutteli" aviovuoteessaan toista miestä, niin kyllä mielessäni kävi monenlaista vähemmän mairittelevaa adjektiivia... (Hänen miehensä siis oli työmatkalla tuolloin). Ja tavallaanhan me kaikki, jotka tiedämme asiasta olemme mukana pettämisessä, vaikka se ei meidän arkeemme suoranaisesti vaikutakaan. Usein vaan esim. pariskuntaillat ovat hetkittäin vaivaannuttavia tästä syystä...

Ja joku oli kai huolissaan siitä, että ystäväni asioita täällä "levittelen", niin ällös huoli. Hän ei tästä itseään tunnista, saati kukaan muukaan. Tai ainakaan ei voi olla varma asiasta. Hänen kaltaisiaan kun on tässä maassa muitakin. Jopa itse tunnen useampia, mutta koska hän on läheinen ystäväni, asia koskettaa minua eri tasolla kuin esim. työkaverin, tuttavan tai tutun tutun kuviot, joista niistäkin tiedän liiankin yksityiskohtaisia ja ällöttäviä detaljeja :P

Tuollainen nainen tai mies ei paljon ajattele kenen kanssa sänkyyn hyppää, onko käynyt mielessä, että myös miehesi on voinut olla tämän naisen kanssa "naksuttelemassa".

Ei ole käynyt mielessä. Eikä käy ennen kuin on aihetta. En ole tyyppiä, joka epäilee ja jaksaa spekuloida oman kumppanin touhuja muuten kuin sitten, kun hän antaa siihen syyn. Eli uskon ja luotan, kunnes toisin todistetaan tai käy ilmi ja reagoin vasta sitten, miten katson järkeväksi.

Olen aika hyvä lukemaan ihmisiä ja yleensä huomaan mm. ns. mikroilmeet ja ruumiinkielen, jos mulle vaikka valehdellaan tms. Erityisesti läheisten ihmisten kohdalla vaistot ja sensorit toimivat vähän liiankin hyvin. Mutta se onkin jo toinen juttu tuo... :) Aiheeseen liittyen, kyllä huomasin ja epäilin ystäväni toiminnan jo ennen kuin asia itse asiassa paljastui myöhemmin. Ruumiinkieli eri asioista puhuttaessa ja asiat mitä hän jätti kertomatta paljastivat, mitä oli käynnissä.

Alkuperäinen kirjoittaja naispetturi2:
Niimpä! Ihmisten pitäisi huomata että maailma ei ole mustavalkoinen. Ja koskaan ei pitäisi sanoa "ei koskaan". Eihän sitä kukaan tiedä mitä voi sattua omalle kohdalle. Vaikka miten tuomitsisi toisen ns moraalittoman käytöksen niin kohta voi olla itse samassa tilanteessa. Monet minunkin ystävättäristäni jotka tietävät satunnaisista pettämisistäni ovat sanoneet minulle että voisivat tehdä saman jos olisi varmaa etteivät jäisi kiinni. Minäkin olen saanut heiltä usein alibin ja antaisin alibin heillekin jos he joskus tarvitsisivat. Naisten kuuluu pitää yhtä. Pitäväthän miehetkin.

"Naisten kuuluu pitää yhtä. Pitäväthän miehetkin." Autuaita ovat yksinkertaiset, sillä he pysyvät yksinkertaisina.

Ex-naisystävälläni oli tuollainen kaveripiiri. Koostui suhteensa pilalle pettäneistä bilettäjistä, jotka olivat silti kovin julkisivustaan tarkkoja. Kaikki naimisissa tms ja kuitenkin heistä joka-ikisellä sivusuhteita ja ravintola-illan irtonumeroita. se mikä tuossa "ystävyydessä" oli merkillepantavaa, oli se että kukaan ei oikeasti luottanut kehenkään - "ystävyyden mitta" turvan kiinnipitäminen ja alibina olo. Ja joskus joku aina puhui sivu suunsa (tahallaan) , yleensä päästäkseen kiinni toisen mieheen ;-) Sellainen oli epäluotettava ystävä jolle ei enää voinut omist aseikkailuista kertoa.

Sanoisin että siinä oli lauma sitoutumiskyvyttömiä vosuja jotka kuitenkin jollain konstilla saivat ihan kunnon miehiä puolisoikseen (vaikea sanoa kuinka pitkäksi aikaa, mutta ei ne miehet mitään luusereita olleet, päinvastoin menestyviä ja järkeviä miehiä). Siinä ns. voideltiin leivästä molemmat puolet.

Ex-naisystäväni oli samanlainen pettäjä, sain asiat selville ja hän jäi vihaisena kyselemään "kuka sulle on tollaista kertonut, X vai?".

Minusta on sääli että maailmassa on pettäviä paskoja, olivat sitten miehiä tai naisia. Sellainen käytös on heikon ihmisen käytöstä ja väärin, johtui mistä tahansa, ja sen voi sanoa olematta tuomari. Joskus on vaikeaa tehdä oikein, kuten erota silloin kun pitäisi. Mutta ei se muuta sitä että tuskan lieventäminen pettämällä olisi oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmisiä_ne_siatkin_vaan_on:
"Naisten kuuluu pitää yhtä. Pitäväthän miehetkin." Autuaita ovat yksinkertaiset, sillä he pysyvät yksinkertaisina.

Ex-naisystäväni oli samanlainen pettäjä, sain asiat selville ja hän jäi vihaisena kyselemään "kuka sulle on tollaista kertonut, X vai?".

Jos miehillä on omia "hyväveli" piirejään joissa säilytetään yhteisiä salaisuuksia niin miksei naisillakin voisi olla? Tasapuolisuuden nimissä.
Jos miesten salaisuudet ovat luokkaa: mistä päästä tämän päivän menoissa sytytetään kynttilä ja kuka sanoo taikasanat, niin naisten salaisuudet voivat liikkua todellisemmilla alueilla...

Ei ole samat kujeet :P Jos ois, niin ois varmaan helpompi itsellä hyväksyä tilanne ja jatkaa ystävyyttä normaalisti. Nyt etäännyn hänestä ja kuten sanoin, mulla on vaikeaa edes jutella normaalisti hänen kanssaan saati kulkea yhdessä missään. Ystävyyden hiipuminen on mielestäni surullista, mutta jokaisella tulee rajat sietokyvyssä vastaan jossakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ria-rosa:
Ei ole samat kujeet :P Jos ois, niin ois varmaan helpompi itsellä hyväksyä tilanne ja jatkaa ystävyyttä normaalisti. Nyt etäännyn hänestä ja kuten sanoin, mulla on vaikeaa edes jutella normaalisti hänen kanssaan saati kulkea yhdessä missään. Ystävyyden hiipuminen on mielestäni surullista, mutta jokaisella tulee rajat sietokyvyssä vastaan jossakin.

Näinhän se asia on. Ole vain ylpeä moraalistasi. Sama tilanne olisi jos ystävä varastaisi, olisi varmasti kamalaa mennä hänen kanssaan kauppaan.

Mutta hyväksyntä on tosiaan mielenkiintoista. On naisporukoita, jotka viihteelle mennessään tietävät, että siellä tapahtuu. Antavat alibin ja keskustelevat "kokemuksesta".
Silloin on kysymys hyväksymisestä, eikä asia tuota lainkaan päänvaivaa, päinvastoin. Moraali on hyvin liukuva käsite, vaihtelee varmaan kuulijan mukaan:)

"Mutta ystäväni on kaunis nainen (keskivertoa kauniimpi) ja mukava (narsismista huolimatta ;) ) ja varmasti sekin on osaltaan johtanut tällaiseen käytökseen. Tarjontaa siis riittää ja jos on yhtään altis sille tielle, niin ymmärrän miten helppoa tavallaan on "langeta". Korostaisin myös sitä, että tietenkään kukaan ei tiedä toisten parisuhteen tilaa jne, mutta ystäväni yleensä puhuu miehestään kauniisti ja rakastavasti ja mm. seksiä saa kuulemma kotoa ihan kylliksi (kun siihenkin ketjussa on viitattu...). Mutta ehkä kyse onkin jännityksestä, pienestä "tuhmuudesta" tms. Miksi "onnellisissa parisuhteissa" elävät ihmiset nyt sitten pettävätkään... Syitä on varmasti monenlaisia."

Mikä tekee ystävästäsi niin kovin mukavan? Et ole kuvaillut hänestä vielä yhtään luonteenpiirrettä meille muille joista olisimme päätelleet että siinäpä mukava vaikkakin varsin huorahtava nainen.

Maailma on täynnä ihmisiä joille riittää tarjontaa, varsinkin kun maine varmasti kiirii jo esim ystäväsi edellä että siinä helppo nakki. Mutta laadun ja moraalin erottaa siitä etteivät kaikki naiset ja miehet joille olisi vaikka kuinka ylimääräistä tarjontaa lähde silti ketä hyvänsä vierasta höyläämään. Useimmat välittävät oikeasti partnereistaan eivätkä ikimaailmassa tekisi mitään tuollaista koska eivät suin surminkaan haluaisi loukata rakastamaansa ihmistä ja pilata suhdettaan. Niin kauan kuin ystäväsi - anteeksi vaan suorat sanat - huoraa ympäri kaupunkia vieraiden miesten kanssa, hänen herttaiset sanansa miehestään ovat tyhjää sananhelinää jolla ei ole minkäänlaista arvoa. Naisen itsekkäät teot puhuvat paljon enemmän kuin sanat.

Taidat olla itsekin itsekkään ja omaan napaan tuijottavan narsun pauloissa etkä tajua mitä tyhjyyttä tämä ihminen ympärilleen kylvää. Aika ottaa hiukan etäisyyttä, jospa asiat asettuisivat sitten sinullekin oikeisiin mittasuhteisiin.

Olen itse aikanaan joutunut olemaan tämmöisen mukavan huora työkaverini alibina. Mitä sainkaan, maineen vähäksi aikaa että minultakin irtoaa, ei muuten irronnut.

Mutta paljon sotkua se ihmis suhde minun elämääni ainakin aiheutti. Ihan kaunis nainen mutta ei kaikki naiset silti levitä aata ja naksuttele omalla parivuoteella.

Kaverisi on tyypillinen narsu joka puhuu kauniita kun teot on niin normaali moraalille kauheita.Tuolla kauniisti puhumalla sinuakin sumutetaan hyväksymään asia. Kun heillä kuitenkin menee hyvin niin mitä jos kertoisit miehelle ?
Minä ainakin opin tuon jälkeen että pettävät mieskaveritkin jos niitä tapaan niin en hyväksy.
Ihmiset kuitenkin aika paljon olettavat
Ehkä miehesikin voi vähitellen alkaa ajattelemaan että mikä ettei kun tuo ei omaa naista tunnu haittaavan.

Laitapa jostain tuntemattomasta numerosta tämän naisen aviomiehelle viesti kännykkään, että seuraapa vaimosi touhuja, ei hyvältä näytä. Siinäpä on sitten pariskunnalla keskustelun paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja heipsk:
Laitapa jostain tuntemattomasta numerosta tämän naisen aviomiehelle viesti kännykkään, että seuraapa vaimosi touhuja, ei hyvältä näytä. Siinäpä on sitten pariskunnalla keskustelun paikka.

Miks? Pitääkö sitä sekaantua nimettömästi toisten asioihin, jos ei ole pokkaa naamatusten sekaantua? Eiköhän se ole ihan sen arin oma asia mitä tekevät.

Alkuperäinen kirjoittaja justjoopajoo:
Alkuperäinen kirjoittaja heipsk:

Miks? Pitääkö sitä sekaantua nimettömästi toisten asioihin, jos ei ole pokkaa naamatusten sekaantua? Eiköhän se ole ihan sen arin oma asia mitä tekevät.

No tietenkin on. Tuohan on juuri sen Suomen Pettäjien Yhdistyksen ensimmäinen sääntö: Turvat tukkoon, petetylle ei sitten kukaan kerro mitään! Sehän olis hirveätä porukanpetturuutta, jos petturit jäiskin yhtäkkiä kiinni.

En todellakaan aio kannella ystävästäni tämän miehelle. Olen kantapään kautta oppinut, että viestintuoja ammutaan ensimmäisenä. Nimettömänäkin ilmoittamisella on liian iso riski jäädä kiinni. Uskon siihen, että ennemmin tai myöhemmin tilanne laukeaa suuntaan tai toiseen heillä kotona.

Aika näyttää miten tämän ystävyytemme käy. Voi olla, ettei kovin pitkä tulevaisuus tätä menoa ole tiedossa. Oma sivustaseuraajan sietokykyni alkaa olla äärirajoilla. Suun kiinni pitäminen ei ole helppoa, mutta on se helpompaa kuin keskelle sotatannerta tunkeminen.

tapasin eroni jälkeen miestä luulin jopa seurustelevani hra henklön kanssa. Hämpä vaan tapasi myös ria-rosan kuvaamaa (hyvin erikoisen kaunista ) parisuhteessa olevaa naista.
Minulla ainakin meni mieli ja luottamus hyviinkin miehiin koska tämä herra totesi kiinni jäätyään, että kaikki tuttava piirimme ukkomiehet on maistaneet tämän narsun palveluja- ja siksi ei tietenkään miehelle polteta häntä.
Minä laskin että minun sängyssäni on liian paljon eri miehiä ja naisia tämän herran kautta..siksi erosin.
Pahoillani en ole päivääkään..

Alkuperäinen kirjoittaja Jatkaa vielä:
Ja mikä vaivaa kaverisi miestä, täydellinen munan puuttuminen?

Ymmärsit väärin ei ystäväni mies ole homo. näin ainakin uskoisin, kyllähän tuolla korvakoru on ja joskus vähän kajaalia mutta uskoisin kuitenkin että hän on seksuaalisesti kuta kuinkin terve.

Toi edellinen tän päivän viesti (klo 13.39) ei ole ap:n kirjoittama (kuten varmaan helposti tajuaakin). En enää kommentoi tähän ketjuun yhtään enempää, kun ilmestyi trollaaja. Eli jos jotain tällä nimmarilla tässä ketjussa joku kirjoittelee, niin se en ole minä (aloittaja), vaikka muuta se joku väittäisikin.

Kiitos kaikille vastaajille tähän asti. Voitte toki vastailla edelleen, jos haluatte. Lueskelen kyllä ketjua, jos siihen lisäkommentteja tulee :)

Olen saanut paljon mietittävää vastauksistanne ja myös omia ajatuksiani hieman järjestykseen. Otan jatkossakin etäisyyttä tähän ystävääni - ikävä kyllä se on tehtävä. En halua alkaa kenenkään moraalinvartijaksi (omani riittäkööt) enkä halua alkaa riitelemään. Eiköhän tuo pariskunta löydä nämä sekoilut vielä jonain päivänä edestään. Kaksoiselämää kun yleensä kestää vaan sen tietyn aikaa ja jossain vaiheessa kulissit kulahtaa. Seurailen kuitenkin samalla, miten muut tämän ystäväpiirin naiset/miehet asiaan ajan myötä reagoivat...