Pettäjä-exään yhteydenpito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niclas-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niclas-

Vieras
Hei,

ajatusten pyöriessä päässä tunsin, että nyt on pakko päästä purkamaan tuntojaan ja kuulemaan ihmisten mielipiteitä :)

Olen seurustellut nykyisen tyttöystäväni kanssa vajaan vuoden päivät, välillä hieman onnellisemmin, välillä taas hieman onnettomammin. Suhteemme arki on se, joka tuntuu toimivan kaikkein parhaiten, mutta puutteita löytyy sitten fyysisestä läheisyydestä. Itselläni ei ole sen puolen kanssa ongelmia, ei antavana, eikä ottavana osapuolena, mutta tyttöystvälläni sen sijaan toisinaan senkin edestä. Suurin ongema hänelle tuntuu olevan etten ole missään tilanteessa suhteemme aikana vienyt häneltä jalkoja alta ja tuonut niitä perhosia vatsanpohjaan... mutta tyttöystäväni kertoman mukaan hänen exänsä siihen taas pystyi, vaikka epäonnistuikin sitten lähes kaikessa muussa. Eli meillä toimii kaikki paitsi seksi/fyysisyys, exän kanssa toimi vain seksi/fyysisyys. Tämä taas tuntuu tuovan hänelle jatkuvaa epävarmuutta suhteen tulevaisuudesta.

Koko seurustelumme ajan hän on ollut yhteydessä entiseen mieheensä, jonka kanssa suhde loppui melkein kaksi vuotta sitten miehen pettämiseen. Tämä on ollut tyttöystävälleni ilmeisen kova paikka ja sen osaan ymmärtää, koska itsekin olen sellaisen elämänvaiheen läpi käynyt, jossa tunsin olevani kovasti rakastunut ja kaikki päättyi kun kuulin, että minua on petetty. Minulle tuossa tilanteessa oli kuitenkin päivän selvää, että vaikka se kuinka pahalta tuntuikin niin minun tuli pysyä erossa entisestäni, koska se olisi ottanut liian koville. Tyttöystäväni on töissä palvelualalla ja mies viarilee hänen luonaan noin kerran kuukaudessa ja he pitävät muutenkin yhteyttä kerran pari kuukaudessa ja vaihtavat kuulumisia. Ei siis kai mitään vaarallista tai pahaa siinä.

Mutta miksi tyttöystäväni näkee syyn pitää yhteyttä mieheen, joka häntä on pettänyt... eikö päällimmäisen tunteen pitäisi olla viha? Hän vihaa miehiä, jotka roikkuvat, mutta tekee vielä pari vuotta eron jälkeen itse aivan samalla tavalla. Voin arvata, että tässä vaiheessa lukija miettii, että minähän se tässä vain asiasta ongelman teen ja exän kanssa voi tietenkin olla kavereita... tottakai voi jos asian kanssa on sinut, mutta tiedän ettei tyttöystäväni sitä ole. Hän sanoo ettei halua exäänsä takaisin, mutta haluaisi miehen tajuamaan millaisen virheen hän on tehnyt ja menee koko ajan eteenpäin exänsä poistamisesta elämästään. Mutta hän ei siis vielä kahden vuoden jälkeenkään ole täysin yli tuosta miehestä, vaikka siihen ei pitäisi olla mitään syytä. Minun mielestäni hänen pitäisi tietoisesti lopettaa yhteydenpito exäänsä täysin ja joskus myöhemmin, jos ja kun hän on asiasta yli päässyt, aloittaa yhteydenpito jos siltä tuntuu. En vaan voi ymmärtää miksi hänen pitää raahata exäänsä mukanaan!

Loppuun voinen vain sanoa, että tiedän kyllä, että helpoin ratkaisu olisi lopettaa meidän suhde, koska tähän ilmiselvästi kuuluu vielä jollakin tasolla kolmaskin pyörä. Tätä en kuitenkaan haluaisi tehdä vain sen takia, että tyttöystävälläni on menneisyys, josta ei syystä tai toisesta ole voinut laskea irti. Kyse on lähinnä vain periaatteesta, haluan olla hänelle se tärkeämpi ihminen. Haluaisin vain tietää syyn miksi hän niin tiukkaan pitää menneisyydestään edelleen kiinni, vaikka tuo menneisyys satuttaa minua ja ei ilmiselvästi tee hänellekään mitään hyvää.

Itse en pettävään eksääni pidä mitään yhteyttä, enkä muutenkaan eksiini. En koe siihen mitään tarvetta, sillä elämä jatkuu, ja minulla on uudet kuviot.
Ilmeisesti tuo muijasi ei ole tuosta eksästään päässyt irti, ja koittaa jonkun sortin kaveruuden varjolla pitää tämän miehen elämässään.

Oletko kysynyt naiseltasi, että haikaileeko hän vielä tämän eksänsä perään? En ymmärrä myöskään, että jos mies petti, niin miksi tämä nainen haluaa olla sellaisen ihmisen kanssa niinkin hyvää pataa, että tapaillaan välillä jne.

Jutelkaa asiasta, ja kerro hänelle miltä sinusta tuntuu kun tämä eksä on mukana kuvioissa. Kerro että et pidä siitä laisinkaan, ja millaisia tunteita se sinussa herättää.

Toisaalta teidänkään suhteessanne ei ole kaikki hyvin, jos nainen on sanonut, ettet ole missään vaiheessa vienyt jalkoja alta, tai saanut perhosia hänen mahaansa. Voisi vetää sen johtopäätöksen, että hän on sinun kanssasi vain siksi, koska ei tahdo olla yksin, tai että odottaa että eksä ottaa hänet takaisin.

Anteeksi vain, mutta itseni on vaikea kuvitella, että seurustelisin miehen kanssa, joka ei saa mahassani perhosparvea pörräämään tai muutenkaan vie jalkoja alta.

Ehkä sinun todellakin tulee harkita sitä, että haluatko jatkaa kyseisen ihmisen kanssa, jos teidän suhteenne jatkuu samanlaisena.

Asiasta on puhuttu moneen kertaan, mutta asiaa ei helpota, ettei hän oikein ole puhujatyyppiä. Hän myös ilmiselvästi ahdistuu kun asiasta tulee puhe. Vika on osittain minussa, koska monesti tuo puhuminen menee hieman yli, mutta keskustelun aikaansaaminen hänen kanssa on ylipäätään vaikeaa jos kyseessä on hänelle jotenkin vaikeat asiat. Hän myös sanoo, ettei tuon asian pitäisi minulle kuulua ja se on hänen päässään oleva ongelma, joka hänellä no exänsä kanssa.

Hän on ollut minulle kaikessa aina rehellinen joten minulle ei ole syytä epäillä hänen valehtelevan. Hän ei sano haluavansa exäänsä takaisin, koska suhde ei toiminut muuten kuin seksissä... hän myöskään osaa kuvitella, enää harrastavansa seksiä exänsä kanssa, vaikka heidän eronsa jälkeen niin on pari kertaa käynytkin. Tänä tosin tapahtui n. 4kk sisään heidän erostaan, joten siitäkin on jo aikaa.

Minun ongelmani nimenomaan on se, että miksi ihmeessä hän haluaa pitää pettäjäänsä yhteyttä? Hän ei tunne olevansa miehen kanssa hyvä kaveri tai muutenkaan, mutta silti kyselee häneltä kuulumisia. Olen kertonut etten pidä heidän yhteydepidostaa, koska se vaikuttaa tyttöystävääni negatiivisella tavalla. En kuitenkaan voi enkä halua alkaa sitä häneltä kieltämään, mutta toki tuntuu pahalta kun hän niin tekee vaikka tietää minun ajatukseni. Hänen mielestään asia ei kuitenkaan sinällään kuulu minulle.

En myöskään tunne, että hän on minun kanssani vain koska haluaa olla jonkun kanssa. Hän on enemmänkin minun kanssa ongelmista huolimatta sen takia, koska tietää minun olevan paras mies hänen elämässään ja pelkää tekevänsä virheen jos eroaa minusta sen takia, että seksi exän kanssa oli parempaa ja vatsanpohjassa ei ole perhosia. Hän ei vain osaa lopettaa itsensä epäilyä ja sitä mikä on oikein ja mikä väärin.

Kysymys on varmaan siitä, että vaikkei hän haluakaan eksäänsä takaisin, niin jotain perhosiahan tämä eksä hänen vatsanpohjaansa vielä kaikkien vuosien jälkeen tuo. Eli jos teillä ei seksi toimi, niin hän selvästi kaihoilee eksän seksin perään. Ei ehkä tietoisesti, mutta kuitenkin... Ei siis varmaankaan missään pettämismielessä ole eksäänsä yhteydessä, mutta jokuhan siinä kuitenkin vieläkin koukuttaa.

Ja jos teillä ei seksi toimi, niin hän varmasti hakeutuu sellaisen ihmisen seuraan, jonka kanssa seksi toimii. Tajuaa kuitenkin itsekin, ettei seksi ole kaikki kaikessa ja varmastikin järkevänä ymmärtää hyvin tämän. Hyvän miehen löytäminen on lottovoitto. Mutta tosiasia kummiskin on, että parisuhteessa seksi ON tärkeää, joten sillä saralla teidän varmasti kandeisi keskustella ja yrittää parantaa asiaa.

nim. kokemusta on

Jotain tällaista on itsellänikin mielessä, ettei hän ole pettämismielessä liikenteessä ja nimenomaan tämä yhteydenpito jotenkin alitajuisesti liittyy noihin perhosiin vatsassa joita minä en hänelle pysty tuottamaan. Ärsyttää vain ettei hän pysty pitämään noita tunteita kurissa ja miettimään, että kyllä, seksi hänen kanssaan oli mahtavaa ja siinä se. Tarvitseeko hänen ottaa yhteyttä siihen mieheen ja ruokkia vain tuota tilannetta!

Faktahan kuitenkin on se, että jos suhteeessa ei kaikki ole hyvin, niin on paljon helpompaa perustella itselleen miksi jää suhteeseen jossa on intohimoista rakkautaa, mutta paska mies, kuin siihen suhteeseen jossa tunne intohimo ei ole niin suurta, mutta arkiset asiat toimivat, mies on sellainen jonka kanssa perheen voi joskus perustaa.

Sanot, että nimimerkillä kokemusta on... mielelläni työpäivän kuluksi luen kokemuksiasi :)

Mielestäni tyttöystäväsi keikkuu teinirakkauden ja aikuisen rakkauden välimaastossa, jalka kummallakin puolella, osaamatta vielä ihan päättää kummalle puolelle astuu.

Sinä edustat aikuista rakkautta. Sellaista, joka perustuu luottamukselle, tahdolle ja halulle rakastaa, silloinkin kun ei ole perhosia vatsanpohjassa.

Tämä ex taas edustaa teinirakkautta, jotain saavuttamatonta nuoruuden unelmaa, sellaista mistä rakkauslauluissa kerrotaan.

Tyttöystäväsi kipuilee aikuiseksi kasvamista. Miten kauan sinä jaksat sitä aikuiseksi kasvamista odottaa, on sinun päätettävissäsi. Jos tuntuu siltä että tytteli on pahemman kerran jämähtänyt nuoruuden idealistisiin haaveisiin täydellisestä intohimoisesta rakkaudesta (jota ihan oikeasti ei ole olemassakaan muualla kuin lauluissa ja elokuvissa!) voisit ehkä harkita vaihtamista vähän henkisesti kypsempään kumppaniin.

Tällaisia ajatuksia minulla heräsi.

Ainokainen sai kyllä hymyn kasvoille... likipitäen samaa esimerkkiä tuosta askeleen ottamisesta ja erilaisen rakkauden erosta olen käyttänyt hänelle :)

Itse olen sikäli samalla kannalla, ettei sellaista intohimoista rakkautta ole kuin elokuvissa ja teinirakkauksissa ja pidemmän päälle sellainen sokea rakastaminen ei ole hyväksi kenenkään kannalta. Toki sitä on vaikeaa sanoa, että milloin sitä intohimoa sitten on tarpeeksi tai liian vähän.

Välillä saattaa mennä viikkoja, että hän on enemmän tuon aikuisen rakkauden puolella, mutta sitten hän taas tekee jotain joka osoittaa hänen kaipuunsa teinirakkauteen ja se loukkaa minua. Haluaisin hänen tiedostavan ja tekevän asialle jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Niclas-:
Mutta miksi tyttöystäväni näkee syyn pitää yhteyttä mieheen, joka häntä on pettänyt... eikö päällimmäisen tunteen pitäisi olla viha?

Päällimmäisen tunteen pitäisi olla ei mitään tunteita, mielestäni siis. Jos asiasta on päässyt yli - niin kuin syytä olisi, kun on uuteen suhteeseen ryhtynyt - ei exän pitäisi herättää enää mitään tunteita puoleen eikä toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei mielestäni:
Mutta miksi tyttöystäväni näkee syyn pitää yhteyttä mieheen, joka häntä on pettänyt... eikö päällimmäisen tunteen pitäisi olla viha?

Päällimmäisen tunteen pitäisi olla ei mitään tunteita, mielestäni siis. Jos asiasta on päässyt yli - niin kuin syytä olisi, kun on uuteen suhteeseen ryhtynyt - ei exän pitäisi herättää enää mitään tunteita puoleen eikä toiseen.

Tässä tilanteessa minä olen oman exäni kanssa, mutta minun ja exän yhdessäolosta onkin jo aikaa 5 vuotta. Sitä vaan valitettavan usein ihmisillä on jonkinlaisia muistoja, jotka herättävät tunteita puolesta tai vastaan, vaikka uutta suhdetta jo aloitteleekin.

Tyttöystävälläni ei tunnu olevan halua saada exää takaisin, tai tarvetta saada häneltä seksiä, mutta hänen kertomaan mukaan hänestä tuntuu pahalta ajatus siitä, että se mies on nyt sen tytön kanssa, jonka kanssa häntä petettiin. Mutta siinäpä se tuleekin, että miksi hän ei vain voi antaa exänsä olla vaan haluaa jotenkin pitää hänet lähellään... ei olla hänelle tyly, ei liian kylmäkään, mutta pitää häneen jonkinlaisen yhteyden. Jos mies pitää häneen yhteyttä niin minkäs sille voi, mutta miksi tyttöystäväni pitää ottaa hänen omaehtoisesti yhteyttä on jotain mitä en ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei mielestäni:

Olen samaa mieltä, että ei pitäisi tuntua miltään. Viha ja rakkaus on aika lähellä toisiaan, voimakkaita tunteita kumpikin ja muuttuvat äkkiä toiseksi.

Itsellä takana tosi pitkä liitto ja pari lastakin, mutta ex-mies on täydellisen yhdentekevä henkilö, vähän kuin joku entinen työkaveri tms. Kuuntelen muiden kertomia juttuja hänestä, mutta ei tulisi mieleenkään soitella.

Nainenkin on seksuaalinen olento ja luulen niiden perhosten yms. tarkoittavan vain himoa. Onhan tälläisia suhteita kai kaikilla aikuisilla, joku ihminen saa jostain kumman syystä halut heräämään. Liian usein tuo pelkkä fyysinen himo sekoitetaan johonkin oikeaan ja pysyvämpään tunteeseen, vaikka tiedetään hyvin mikä on homman nimi. Jos vain kehtaisi, niin tyydytyksen jälkeen voisi kaveri painua hevonkuuseen, ei kiinnosta pätkääkään. Tytöllesi on jäänyt "veto päälle".

Seksi on tärkeää suhteessa , mutta yhtä tärkeää on arjensieto. Seksiä voi opetella hoitamaan niin, että se on kummastakin tyydyttävää.

Edellisen kanssa samoilla linjoilla, viha on tunne siinä missä rakkauskin ja vihallakin voi olla kiinni exässään joten tunteen pitäisi olla välinpitämättömyys jos tyttöystäväsi ei välitä exästään.

Muuta en sano kuin, että sinulla on oikeus olla loukkaantunut kun tyttöystäväsi pitää yhteyttä exäänsä, sellainen ei kuulu suhteeseen varsinkaan jos se aiheuttaa särön suhteeseenne.

Millä tämä tyttiksesi on puolustellut tai selittänyt sitä, että miksi hän roikkuu tässä eksässä? Mikä on hänellä niin pätevä syy pitää tämä mies elämässään, että jos otat siihen kantaa, niin hän kiukustuu ja sanoo että asia ei kuulu sinulle?

En vaan tajua.
Ja vaikka tyttiksesi sanoo, että ei tästä miehestä enää hekumoi, niin voi se olla silti pienoinen valkoinen valhe..

Alkuperäinen kirjoittaja peesaaja:
Seksi on tärkeää suhteessa , mutta yhtä tärkeää on arjensieto. Seksiä voi opetella hoitamaan niin, että se on kummastakin tyydyttävää.

Mutta voiko fyysistä vetovoimaa toista kohtaan opetella, ei se ainakaan ole niin helppoa kuin pelkän seksin hoitaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja siis...:
Millä tämä tyttiksesi on puolustellut tai selittänyt sitä, että miksi hän roikkuu tässä eksässä? Mikä on hänellä niin pätevä syy pitää tämä mies elämässään, että jos otat siihen kantaa, niin hän kiukustuu ja sanoo että asia ei kuulu sinulle?

En vaan tajua.
Ja vaikka tyttiksesi sanoo, että ei tästä miehestä enää hekumoi, niin voi se olla silti pienoinen valkoinen valhe..

Muutama kuukausi sitten tuosta asiasta puhuttiin ja hän omaehtoisesti kertoi, miten oli miettinyt seksiä exän kanssa ja todennut ettei hän siihen enää pystyisi eikä sitä haluaisi. Kuka tietää mikä totuus milläkin hetkellä on, mutta tällä tiedolla mennään. En itsekään usko, että tyttöystäväni voisi exänsä kanssa enää olla yhdessä, mutta jokin mystinen suhde heillä edelleen on, joka pitää tyttöytäväni häneen yhteydessä.

Hän sanoo odottavansa sen välinpitämättömyyden tunteen tulemista, joka sitten lopettaisi yhteydenpidon. Että siihen asti jos hänestä siltä tuntuu, niin hän voi kysyä kuulumiset ja olla yhteydessä exäänsä Itse olen sanonut, että ei se noin vain tule, että helpommin ja nopeammin selviät kun tietoiseti katkaiset yhteydet exään, ainakin joksikin aikaa. Tiedän, että häneen sattuu edelleen se, että mies petti ja hän oli niin rakastunut. Hän on samalla tyytymätön seksiin minun kanssa ja muistaa miten se toimi exän kanssa, mutta myös ahdistunut siitä miten exä häntä kohteli ja miten mies puhuu samat asiat naiselle, jonka kanssa pettäminen tapahtui.

Mutta voiko fyysistä vetovoimaa toista kohtaan opetella, ei se ainakaan ole niin helppoa kuin pelkän seksin hoitaminen.

Fyysistä vetoa voi tuntea hetkellisesti vahvana ihan tuntematontakin ihmistä kohtaan, mutta se menee ohi. Suhdetta ei voi rakentaa sille. Intohimo ei kestä, ikinä.

Naisille yleensä henkinen läheisyys on tärkeintä ja sitä myöten pysyy yllä myös se fyysinen mielenkiinto. Fyysisen vetovoiman tuntemista toista kohtaan voi siis "opetella" sillä, että opettelee henkistä läheisyyttä, päästää toisen lähelleen ja antaa itsestään suhteelle. Se on valinta.

Alkuperäinen kirjoittaja ainokainen:

Fyysistä vetoa voi tuntea hetkellisesti vahvana ihan tuntematontakin ihmistä kohtaan, mutta se menee ohi. Suhdetta ei voi rakentaa sille. Intohimo ei kestä, ikinä.

Naisille yleensä henkinen läheisyys on tärkeintä ja sitä myöten pysyy yllä myös se fyysinen mielenkiinto. Fyysisen vetovoiman tuntemista toista kohtaan voi siis "opetella" sillä, että opettelee henkistä läheisyyttä, päästää toisen lähelleen ja antaa itsestään suhteelle. Se on valinta.

Anteeksi jos olen töykeä, mutta olet uskossa? :)

Luulenpa, että tyttöystävästi motiivi pitää exään yhteyttä on (tiedostamaton/ääneen lausumaton) halu nähdä, että exä jonain päivänä alkaisi katua pettämistään ja haluaisikin palata tyttöystäväsi kanssa yhteen. Eli tyttöystäväsi odottaa exän "tulevan järkiinsä", pyytelevän anteeksi, katuvan ja vievän häneltä jalat uudelleen alta. Mitään muuta syytä en yhteydenpidossa petturiin keksi.

Tyttöystäväsi ei ehkä kestä ajatusta, että on menettänyt teinirakkautensa iäksi, ja siksi roikkuu/roikottaa exää vieläkin jollain tasolla mukana. Eli vaikka hän ei ehkä haluaisikaan exän kanssa palata yhteen, hän haluaisi kokea sen voitonhetken, kun exä oma-aloitteisesti ehdottaisi yhteen paluuta (palaisivatpa he sitten yhteen tai eivät).

Kysymys kuuluukin: mitä sellaista teidän suhteessa on, miksi sitä kannattaa yrittää jatkaa? Kerrot, ettei fyysinen puoli/seksi oikein toimi. No ei varmasti toimi jos tytöllä on epärealistinen haavekuva exästään sumentamassa toimintaa sinun kanssasi. Hän ei aidosti voi/halua tutustua ja tottua sinuun ja seksiin kanssasi, koska ex kuitenkin roikkuu taustalla ainakin mielikuvatasolla. Kauanko jaksat odotella? En kehota heti eroamaan, mutta kannattaa ihan kunnolla miettiä, että jos tyttö ei nyt pysty tuon parempaan, tuleeko tilanne oikeasti muuttumaan?

Kauanko hän ja ex olivat yhdessä? Jonkun teorian mukaan erosta toipuminen kestää puolet suhteen kestosta ja se voi hyvinkin olla aika lähellä totuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja siis...:

En vaan tajua.

Muutama kuukausi sitten tuosta asiasta puhuttiin ja hän omaehtoisesti kertoi, miten oli miettinyt seksiä exän kanssa ja todennut ettei hän siihen enää pystyisi eikä sitä haluaisi. Kuka tietää mikä totuus milläkin hetkellä on, mutta tällä tiedolla mennään. En itsekään usko, että tyttöystäväni voisi exänsä kanssa enää olla yhdessä, mutta jokin mystinen suhde heillä edelleen on, joka pitää tyttöytäväni häneen yhteydessä.

Hän sanoo odottavansa sen välinpitämättömyyden tunteen tulemista, joka sitten lopettaisi yhteydenpidon. Että siihen asti jos hänestä siltä tuntuu, niin hän voi kysyä kuulumiset ja olla yhteydessä exäänsä Itse olen sanonut, että ei se noin vain tule, että helpommin ja nopeammin selviät kun tietoiseti katkaiset yhteydet exään, ainakin joksikin aikaa. Tiedän, että häneen sattuu edelleen se, että mies petti ja hän oli niin rakastunut. Hän on samalla tyytymätön seksiin minun kanssa ja muistaa miten se toimi exän kanssa, mutta myös ahdistunut siitä miten exä häntä kohteli ja miten mies puhuu samat asiat naiselle, jonka kanssa pettäminen tapahtui.

Luulisi vain, että jos mies on pettänyt, ja nainen on särkenyt sydämensä ja kokenut tuskaa, niin silloin ei enää sellaisen miehen kanssa tahtoisi olla missään väleissä. Vielä kun on ahdistunut siitä miten eksä kohteli, niin eikö siinä ole jo tarpeeksi syytä että ei olisi sen eksän kanssa tekemisissä laisinkaan.
Tyttösi puhuu asioita, jotka sotivat kuitenkin hänen toimintaansa vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mezmerize:
Luulenpa, että tyttöystävästi motiivi pitää exään yhteyttä on (tiedostamaton/ääneen lausumaton) halu nähdä, että exä jonain päivänä alkaisi katua pettämistään ja haluaisikin palata tyttöystäväsi kanssa yhteen. Eli tyttöystäväsi odottaa exän "tulevan järkiinsä", pyytelevän anteeksi, katuvan ja vievän häneltä jalat uudelleen alta. Mitään muuta syytä en yhteydenpidossa petturiin keksi.

Tyttöystäväsi ei ehkä kestä ajatusta, että on menettänyt teinirakkautensa iäksi, ja siksi roikkuu/roikottaa exää vieläkin jollain tasolla mukana. Eli vaikka hän ei ehkä haluaisikaan exän kanssa palata yhteen, hän haluaisi kokea sen voitonhetken, kun exä oma-aloitteisesti ehdottaisi yhteen paluuta (palaisivatpa he sitten yhteen tai eivät).

Kysymys kuuluukin: mitä sellaista teidän suhteessa on, miksi sitä kannattaa yrittää jatkaa? Kerrot, ettei fyysinen puoli/seksi oikein toimi. No ei varmasti toimi jos tytöllä on epärealistinen haavekuva exästään sumentamassa toimintaa sinun kanssasi. Hän ei aidosti voi/halua tutustua ja tottua sinuun ja seksiin kanssasi, koska ex kuitenkin roikkuu taustalla ainakin mielikuvatasolla. Kauanko jaksat odotella? En kehota heti eroamaan, mutta kannattaa ihan kunnolla miettiä, että jos tyttö ei nyt pysty tuon parempaan, tuleeko tilanne oikeasti muuttumaan?

Kauanko hän ja ex olivat yhdessä? Jonkun teorian mukaan erosta toipuminen kestää puolet suhteen kestosta ja se voi hyvinkin olla aika lähellä totuutta.

Näinhän hän on tietyllä tapaa sanonut, että haluaa pitää exän lähellä, koska hän haluaa joskus tuntea, että exä haluaisi hänet takaisin ja voisi sanoa, että ei. Tiedän itse käyneeni aikanaan samat ajatukset läpi, mutta nyt ne tuntuvat jotenki naurettavilta. Varsinkin kun heidän erostaan on jo menny melkein kaksi vuotta. Seurustella he ehtivät 1,5v. Tuosta ajasta suunantonta rakkautta puoli vuotta, taantumista puoli vuotta ja loppu eron alkua.

Seksi toimii sinänsä minun puoleltani, mutta hänen mukaan hän ei tunne niitä perhosia vatsanphojassa minua kohtaan, eikä halua seksiä, tai tee siihen aloitetta. Fyysinen vetovoima minua kohtaan on siis se ongelma. Minulla ei sinänsä ole siis ongelmaa hänen suhteensa :)

Yhteistyössä