petin..:( :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se, mitä ei tiedä ei satuta. Mitä hyödyt kertomisella, saat purettua omatuntoasi ja toiselle huonon mielen? Pida juttu onceinthelifetime-kokemuksena ja omana tietonasi?

siis millä hiton oikeudella SÄ päättäisit toisen ihmisen elämästä ?????
kertomatta jättämisellä päättää suhteen jatkumisesta toisen puolesta. Siihen ei sentään kenelläkään ole oikeutta.

Järkyttävän tyhmä neuvo.

No mitähän väärää tuossa on jos toinen ei hyväksy pettämistä?? Kyllä mä oon ainaki miehelleni sanonu että jättää ensin ja lähtee sitten muiden matkaan tai kerran narahtaa niin se on siinä. Ei tuollaista tarvi katsella läpi sormien..kerran pettää,aina pettää!
[/quote]

Eli jos miehesi on exäänsä jossain vaiheessa pettänyt, tulee pettämään myös sinua? on myös ihmisiä, jotka oppivat virheistään

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Maaria -76:
Alkuperäinen kirjoittaja kkkl:
kyllä se loppua merkitsee. itse heittäisin akan pihalle samantien jos tollasta kertoisi!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja tavarat perässä!
No my ass. Just tätä kyseistä esitelmää oli pitämässä parisuhdeterapeutti jolla oli KYMMENIEN vuosien kokemus pariterapiasta. Ehkäpä se tietää vähän paremmin.

Ja sun asenteellasi ei taida onnistua kestävä parisuhde ilman pettämisiäkään.

No mitähän väärää tuossa on jos toinen ei hyväksy pettämistä?? Kyllä mä oon ainaki miehelleni sanonu että jättää ensin ja lähtee sitten muiden matkaan tai kerran narahtaa niin se on siinä. Ei tuollaista tarvi katsella läpi sormien..kerran pettää,aina pettää!
Oma näkemys on oma näkemys, mutta esimerkiksi tuo "kerran pettää, aina pettää" on ihan huuhaata. On valtavasti esimerkkejä suhteista jotka ovat jatkuneet onnellisina ja parempina pettämisen jälkeen, kun on voitu selvittää taustalla olevat syyt ja puhua puolin ja toisin tarpeista ja tunteista. Ja se pettäminen on jäänyt siihen yhteen kertaan tai yhteen suhteeseen.

Jatkuva pettäminen, esimerkiksi seksiaddiktiosta johtuva, on hankalampi juttu. Pettämistä on erilaista, samoin syitä pettämisen takana.

Alkuperäinen kirjoittaja sitä väärää:
Että sinäkö yhden virheen vuoksi uhraat kaiken, mitä teillä on? Kodin, perheen, parisuhteen, vuodet jne.

Ihmiset voivat muuttua ja muuttuvatkin. Kerran pettävä ei petä sen todennäköisemmin uudestaan kuin nolla kertaa pettänyt ensimmäisen kerran.

Oletko kuullut sellaista sanaa kuin anteeksianto?

Olen kuullut! mut unohtaa en pystyis ikinä...ja tämän olen joskus kokenutkin. Ja mä en siinä uhrais mitään, vaan toinen osapuoli jolla tuli palava halu pettää toista...sori, mut tää on mun mielipide ja mä en voi sille mitään että en pysty hyväksymään minkäänlaista pettämistä...

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:

Eli jos miehesi on exäänsä jossain vaiheessa pettänyt, tulee pettämään myös sinua? on myös ihmisiä, jotka oppivat virheistään[/quote]

Ei. Vaan jos se on kerran pystynyt mua pettämään ja saanut sen anteeksi on sen helppo tehdä se uudestaan. Näin mä ajattelen.

Monenlaisia mielipiteitä kyllä, osalla näköjään omakohtaisia kokemuksiakin. Mut nyt on vaakalaudalla perhe ja avioliitto, joten jos mies haluaa yrittää, niin teemme kaikkemme. Haukkumiset ja huorittelut on varmaanki turhia, tiedän et tein väärin, ilman kenenkään haukkumistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:

Eli jos miehesi on exäänsä jossain vaiheessa pettänyt, tulee pettämään myös sinua? on myös ihmisiä, jotka oppivat virheistään

Ei. Vaan jos se on kerran pystynyt mua pettämään ja saanut sen anteeksi on sen helppo tehdä se uudestaan. Näin mä ajattelen.
Ei se luulo ole tiedon väärti. Anteeksiantaminen tosin harvoin riittää - lähes poikkeuksetta tarvitaan terapiaa ja syvällistä suhteen läpikäyntiä. Pettäminen on aina oire jostain syvemmästä ongelmasta!

Minä uskon (ja tästä en tiedä mitään tilastoja, vain pari esimerkkiä tuttavapiiristä) että pettämisen kertomatta ja läpikäymättä jättäminen altistaa uusille pettämisille. Kun ei tarvitse kohdata puolison tuskaa ja niitä todellisia tunteita ja aiheuttamiaan kipuja, on helpompi tehdä sama juttu uudelleen.

Mut oikeasti... haittaako teitä muita baareissa varatut, jotka yrittää iskeä muita? Sehän on niin yleistä, et oikein kurjalta tuntuu :( Varsinki, jos toinen lähtee baariin yksin, takuulla on jossain vaihdeessa iltaa joku iskemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja sitä väärää:
Että sinäkö yhden virheen vuoksi uhraat kaiken, mitä teillä on? Kodin, perheen, parisuhteen, vuodet jne.

se pettäjähän ne uhraa menemällä pettämään...
Vain jos jättää petetyn. Silloin kuin petetty heittää toisen kyselemättä ulos uhraa MYÖS itse.

Yhteistyössä