Petin miestäni ja nyt olen umpikujassa! (vinkkejä kaivataan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettäjä

Vieras
Eli kävipä niin, miten en koskaan uskonut käyvän, petin miestäni ja vieläpä miehen kaverin kanssa. Suhteessamme on ollut vaikeaa, mutta en olisi halunnut näin käyvän! Nyt olen umpikujassa, sillä en haluaisi luovuttaa nykyisen mieheni suhteen, mutta toisaalta toinen mies alkanut kiehtomaan liikaa, ajattelen häntä jatkuvasti ja pidetään yhteyttä.. Enkä enään tiedä, mitä haluan!?

Löytyisikö vinkkejä, kuinka saan selville mitä haluan jotta tästä voisi jatkaa eteenpäin?

Mitä jos lähtisit miehes kanssa pariks päiväks johonkin kylpylään tms ihan kaksin viettämään laatuaikaa? Saattaisit huomata mitä hänessä rakastat ja uus mies saattais unohtua? Ehdottomasti välit viileeks uuteen mieheen jos yhtään haluat nykysen ukkos kanssa olla.

Töiden vuoksi ei voida mennä minnekkään.. Siis miehen töiden. Itse olen lomalla, mikä pahentaa tilannetta kun olen yksin päivisin ja aikaa vatvoa asioita on liikaa..

Toisen miehen kanssa soiteltu ja kerran tavattu yhteisen yön jälkeen ja miltei jäätiin kiinni. Sovittiin että soitan taas, en tiedä miksi. Hän haluaisi kuulemma olla kanssani, ja nyt jo pyysi mukaan pippaloihin. Koskaan ennen tätä ei olla oltu tekemisissä muuten kuin mieheni kautta..

Pahinta on, kun tämä on miehen kaveri ja asuu miltei naapuritalossa, ja tultaisiin varmasti näkemään vaikka viilentäisin välit... omalle miehelleni en aio kertoa, joten kuinka estäisin häntä tapaamasta kaveriaan saati olemaan pyytämättä tätä meille?!

:(

Kiitos kaikille vastanneille!!

Miehelle jos kerron, tiedän että jäljelle jää vain tämä toinen mies- vaihtoehto. Ja kun umpikuja tulee siitä, että en tiedä haluanko jatkaa mieheni kanssa valmiissa mutta ei niin täydellisessä suhteessa, vai repäsenkö ja hyppään tuntemattomaan koittamaan onneani, silläkin riskillä että jään lopulta kokonaan yksin.. Raja on kerran jo ylitetty, ja sängyssä oltu vieraan kanssa. : /

Alkuperäinen kirjoittaja pettäjä;26747271:
Kiitos kaikille vastanneille!!

Miehelle jos kerron, tiedän että jäljelle jää vain tämä toinen mies- vaihtoehto. Ja kun umpikuja tulee siitä, että en tiedä haluanko jatkaa mieheni kanssa valmiissa mutta ei niin täydellisessä suhteessa, vai repäsenkö ja hyppään tuntemattomaan koittamaan onneani, silläkin riskillä että jään lopulta kokonaan yksin.. Raja on kerran jo ylitetty, ja sängyssä oltu vieraan kanssa. : /

On kolmaskin vaihtoehto, kuten jo sanoin. Rupeat elämään muutenkin kuin miesten kautta.

Et tule tietämäänkään niin kauan kuin on minkäänlaista peliä vieraan kanssa ( siis kun sanoit että et tiedä haluatko jatkaa oman miehen kanssa ).
Parisuhdeongelmia ei vaan ratkota sillä että hypätään vieraan kelkkaan, niin sanotusti.

Joku ehdotti että rupeaisit elämään muutenkin kuin miesten kautta, minun mielestä hyvä ajatus. Ei tietenkään tarkoita sitä etteikö voisi olla parisuhteessa tai haluta miestä. Voi vaan olla niin että helpommin "ajautuu" noihin tilanteisiin kun miehet on pääasia elämässä..

[QUOTE="vieras";26747302]
Joku ehdotti että rupeaisit elämään muutenkin kuin miesten kautta, minun mielestä hyvä ajatus. Ei tietenkään tarkoita sitä etteikö voisi olla parisuhteessa tai haluta miestä. Voi vaan olla niin että helpommin "ajautuu" noihin tilanteisiin kun miehet on pääasia elämässä..[/QUOTE]

Empä ole koskaan ajatellut asiaa näin..

Tietenkin helpommin sanottu kuin tehty. Mitä sitten kun olen päättäny järjellä? miksi vaikka kuinka yritän, kun ollaan tän toisen kanssa kahden, en vaan voi sanoa ettenkö haluaisi hänen kanssaan olla.. yrittänyt siis toki, mutta siinä hänen kanssaan on vain niin hyvä olla..

tottakai tunnet nyt sen uuden miehen kanssa alkuhuumaa ja kaikkea sellaista mutta mitä sitten kun arki astuu kuvaan? otat taas uuden miehen alkuhuuman ajaksi? taidat olla ihastunut ihastumiseen?

Mun mielestä sun pitää päättää ( helpommin sanottu kuin tehty ) että haluatko yrittää enää miehesi kanssa ja jotta voit sen päätöksen tehdä sun pitää sen aikaa pysytellä kokonaan erossa tuosta toisesta miehestä.
Ja siihen että pysyt erossa siitä vieraasta ei auta muu kuin se että et missään tilanteessa hakeudu hänen lähelle tai jää hänen kanssaan kahden, et pidä yhteyttä ja vaikka mies onkin naapuri ja oman ukon kaveri niin yksinkertaisesti vain vältät kaikin tavoin miehen seuraa. Ja jos mies sinusta yhtään välittää, hän ymmärtää tämän ja kunnioittaa toivettasi.
Jos vieras mies ei tuota käsitä ja ei voi antaa tilaa niin ei hän minusta ole silloin edes kaiken tuon hämmennyksen arvoinen.

Niin kauan kuin olet yhteydessä tähän vieraaseen mieheen ja varsinkin jos vietätte aikaa kaksin vaikka edes pieniä hetkiä, se täyttää sun pään kokonaan, alkuihastus ja himo ovat vaan niin voimakkaita tunteita.

Ohje 1) älä tunnusta mitään IKINÄ miehellesi. Sovi miehen kaverin kanssa, että unohdatte jutun ja sano ettei homma toimi, haluat yrittää omasi kanssa (tosin tilanne voi harhauttaa syyllisyydellään sua luulemaan, että homma toimisi).

Pettäminen on oire pahoista ongelmista.

Samaa mieltä monen muun kanssa - pettäminen on merkki ongelmista. Ei ole reilua miestäsikään kohtaan, että haikailet toisen perään. Itse olen tuolla petetyn puolella ja pettäminen tuli täytenä yllätyksenä vahingossa ilmi. Tuntuu todella loukkaavalta, että mies on nauttinut ihastuksensa kanssa suhteen alkuhuumasta samalla kun itse olen pyörittänyt tätä miehen mielestä tylsää arkea. Tällainen järjestely varmaan sopii toiselle osapuolelle, itseäni se vain loukkaa. Jos tavallinen arki ei enää tyydytä, niin kaikille parasta on lähteä eri teille, vaikka rankka ratkaisuhan se on eikä onnellisesta lopusta ole takuita sille pettäjällekään. Tyytymättömyys nykytilanteeseen heijastuu varmasti jollain tavalla ilmapiiriin ja tulee jossain vaiheessa julki. Se on joko tai-tilanne - välimaastossa kelluminen ei pidemmän päälle onnistu, näin uskon.

Sano sille toiselle miehelle, että et halua mitään rinnakkaissuhdetta, vaan haluat jatkaa elämääsi miehesi kanssa. Jos siis olet sitä mieltä. Ja lakkaat kaiken yhteydenpidon. Tietty kaikki huomio imartelee ja tekee hyvää. Sano sille omalle miehellesi toiveistasi, että tarvit huomiota enemmän ja yhteistä aikaa. Ala myös itse antamaan huomiota sille omalle miehellesi. Ja tiedostakaa, että jollei yhteistä aikaa mihinkään yhteiseen ihanaan jää, niin se alkaa olla sen parisuhteen loppu.

kerro miehellesi, hänellä on oikeus tietää (vaikka sitten sen kaverin nimeä mainitsematta jos et halua häntä käräyttää - vaikka reiluahan sekin olisi). Mietitte sitten yhdessä haluatteko tuossa tilanteessa jatkaa suhdetta. Jos oot valmis salaamaan asian mieheltäsi niin se jo kertoo siitä, ettei suhteen tulevaisuus ole kovin lupaava. Onko lapsia?

Jos teillä on yhteinen tulevaisuus niin se täytyy olla rakennettu rehelliselle pohjalle. Ei se toinen mies unohdu noin vain. Kerran pettäjä - aina pettäjä, kuten naiset sanovat.

• Tykkää
Reactions: Nanna85
No hyi..!!!

Et kyllä ole miestäs rakastanut jos kerran pystyt pettää miestäs..!!

Että sinuna pakkaisin nyt kamppet ja kertoisit et lähet nyt iäks sillä olet pettänyt toisen luottamuksen kun oot tollanen pettäjä.

ja turhaa tänne on mun mielest tulla parkuu et jos on omaa miestään pettän. Moraalitonta suorastaan.. ja erittäin halveksuttavaa toimintaa..!

ja kaks plussan sääntöjen mukaan jos kysees olis toisin päi ni sanottaisiin MIKÄ SIKA JÄTÄ SE!!! nyt vaa tää osuu toisinpäi sen äijän pitäis jättää SUT!!

• Tykkää
Reactions: Naspula
[QUOTE="jäämies";26748857]Jos teillä on yhteinen tulevaisuus niin se täytyy olla rakennettu rehelliselle pohjalle. Ei se toinen mies unohdu noin vain. Kerran pettäjä - aina pettäjä, kuten naiset sanovat.[/QUOTE]

Tähän en usko, että ihminen jotenkin jatkaisi loputtomasti tällä uralla. Pettäminen voi olla myös pettäjälle mielettömän iso henkilökohtainen trauma ja pettymys, häpeä, josta on vaikea päästä yli, ja jonka ei halua koskaan toistuvan.

Itse petin edellisessä suhteessani ja häpeä siitä oli niin suuri, että itse en voinut jatkaa liittoa vaikka ex olisi sitä halunnut. Missään nimessä en enää koskaan siihen tilanteeseen halua enkä aio joutua. Löysin itsestäni rohkeuden ja halun puhua asioista, panostaa hyvään ihmissuhteeseen ja tiedän, minkä sisäisen myrskyn pettäminen voi aiheuttaa myös pettäjälle itselleen, jopa viedä mielenterveyden herkältä ihmiseltä.

Ohje 1) älä tunnusta mitään IKINÄ miehellesi. Sovi miehen kaverin kanssa, että unohdatte jutun ja sano ettei homma toimi, haluat yrittää omasi kanssa (tosin tilanne voi harhauttaa syyllisyydellään sua luulemaan, että homma toimisi).

Kuuntele oikeasti tätä neuvoa.

Yritä tosissasi saada nykyinen suhteesi toimimaan. Ottamalla mukaan siihen kolmannen osapuolen, suhteesi pelastaminen ei onnistu. Vasta kun olet tehnyt kaiken voitavasi nykyisen suhteesi eteen, voit luovuttaa ja suunnata katseesi uusille vesille. Älä suuntaa sitä ennen ajatuksiasi muihin miehiin.

Suurin osa syrjähyppysuhteista päättyy ennen pitkää, varsinkin, kun tämä tyyppi on miehesi kaveri. Miehet ovat lojaalimpia toisilleen. Tulet varmasti katumaan päätöstäsi, jos nyt hyppäät toisen miehen matkaan. Pian huomaat jääneesi yksin lehdelle soittelemaan.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.

Hmm.. Pettäminen on oire ongelmista, mutta korjataanko parisuhteen ongelmat yksin?

Jatkan vähän lisää oivia neuvoja:

2) Jos meinaat jäädä kiinni niin muista syyllistää miestä ja itse tekeydyt marttyyriksi. Suutut aivan silmittömästi syytöksistä, mökötät ja et anna ainakaan kuukauteen. (vrt. viime viikon ketju palstalla)

3) Jos mies loukkaa, tekee väärin tai on ngelmia niin aina voit käydä pettämässä lisää.

Uppoaako? :D

Miten kauan sitä pystyy valehtelemaan, teeskentelemään toiselle? Miten kauan pystyt valehtelemaan itsellesi? Oletko sujut itsesi kanssa? Mitä jos miehesi pettäisi parhaan kaverisi kanssa, miten kauan tuollainen pysyisi salaisuutena?

Yhteistyössä