Petin miestäni, mahdollinen abortti ja suhdesotkuja

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 16:16 PahaSilmä kirjoitti:
Ei aborttia. Sun pitäs olla entisen miehesi kanssa, mutta jos se ei ota vauvaa nimiinsä, niin omapa on menetyksensä. olet sitten sen toisen miehen kanssa atai vauvan kanssa kahdestaan. Vauvaa et saa satuttaa, vaan sun täytyy kantaa vastuu. Kyse ei oo susta tai sun miehestä, vaan siitä, että vauva on tulossa. Ala valmistella asioita vauvaa varten.
Kyllä nyt kyse on aloittajasta ja hänen miehestään eikä vain vauvasta. Ensin aloittajan asiat selviksi ja sitten vasta päätös pitääkö vauva vai ei.
Jos elämä on muutenkin sekaisin, ei siihen ihan ensimmäiseksi kannata vauvaa ottaa mukaan. Sori vaan. Kyllä saa ja pitääkin olla jollain tasolla itsekäs.
 
Älä tee aborttia ainakaan!!! Koskaan ei ikinä ole lapsi vastuussa meidän tekemisistä. Kyllä asiat järjestyy. Et tule katumaan että pidät lapsen, mutta kadut aina kun teet aortin. uskon näin.

Ota aikalisää. Jos miehesi sanoo että voi antaa anteeksi, voi pitää paikkansa että aika parantaa haavat. Sitä on vaikea sanoa miten voisitte elää asian kans että on toisen miehen lapsi jonka kanssa pettänyt. Se riippuu miten elämää ja asiaa katsoo. Elämä on niin kummallista. Kaikkea voi tapahtua, ja on armollista myös antaa itselleen anteeksi. Aina elämä jatkuu ja eihän sulla ole vakavaa sairautta tms. Suhteellista asioita myös.

Mutta anna elämälle mahdollisuus. Lastasi rakastat aina. Usko se. Se on erilaista rakkautta kuin mieheen.

Voimia ja hali.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2007 klo 05:13 aikuinen kirjoitti:
Voi luoja, miksi tuollaiselle ihmiselle annetaan lapsia?
Aikuisena varmaan tiedät, että lapsia ei ikinä anneta (paitsi adoptiossa vähintään 2 vuoden odotuksen jälkeen) vaan lapset tulevat, jos ovat tullakseen.

Olisi mukava kuulla alkuperäisen kirjoittajan kommentteja, että onko tehnyt päätöksiä ja mihin suuntaan.
 
ai aikuinen
Itselläkin kalskahti korvaan tuo aikuisen (?) kommentti, että miksi ihmeessä tuollainen ihminen saa lapsia. Haloo, ei lapsi ole mikään palkinto joka ojennetaan hienosti suoritetusta elämästä!!

Lapsi on toki lahja, mutta missään ei ole sanottu, että vaimo/mies, joka on pettänyt puolisoaan olisi automaattisesti huono äiti/isä. Lapsen saanti myös ihan oikeasti kasvattaa ihmisiä sukupuoleen katsomatta.
 
Nikitön mamma
Onpa aika raskas ja vaativa tilanne sulla - voimia! Mielestäni sinun pitää nyt kuunnella sydämesi ääntä ja pohtia sitä, mitä itse haluat. Kukaan ulkopuolinen ei voi sinua auttaa. Itsekin olisin helposti kallistumassa sille kannalle, että pidä lapsi ja kasvata hänet yksin, ainakin aluksi! Mutta toisaalta, kun en tunne sen enempää elämäntilannettasi, on vaikea sanoa sitäkään. Pienen vauvan hoitaminen ja ylipäänsä lapsen kasvattaminen yksin on todella rankkaa ja vaativaa puuhaa.
Keskustele miehesi kanssa ja hae tarvittaessa muutakin keskusteluapua esim. perheneuvolasta tai äitiysneuvolan kautta. Puolueettoman terapeutin kanssa saat selvitellä ajatuksiasi ja sitä, mitä eri vaihtoehdot saattavat käytännössä tarkoittaa. Voithan viime kädessä antaa lapsen vaikka adoptioon. Suomessa on monia lapsettomia perheitä, jotka mielellään adoptoisivat lapsesi. Itse toivoisin eniten, että lapsesi ainakin saisi elää... Jaksamista ja voimia isoihin päätöksiin :flower:
 
Vieras minäkin
Moi vain!

Olet kyllä itsesi ja kaikki osapuolet ikävään tilanteeseen saattanut. Jos ajattelisin tilannetta omalle kohdalleni, niin valitsisin varmasti oman mieheni ja tekisin abortin. Ikävää se varmasti olisi, mutta näin ajattelen. Toki en tiedä tilannettasi täysin enkä pysty kuvittelemaan olotilaasi, joten en osaa kyllä sinua neuvoa mitenkään. Yritän vain kuvitella tilanteen omalle kohdalleni. Mitä tahansa tuletkin päättämään, niin varmasti ratkaisusi on oikea, vaikka se ei nyt siltä tunnukaan.

Voimia! :hug:

 
Peesi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 18:07 Kunnon mies kirjoitti:
Potkut persauksille ansaitsisit molemmilta miehiltä. Täytyy sanoo et oot just niitä naisia, kehen ei ikinä toivoisi kenenkää kunnon jätkän sotkeutuvan.

Selvästi se kuka sut pukkas paksuksi ei oo mikään kunnon mies, kun kaverin muijaa vetää, ja sinä sitten...huhuh, Toivottavasti se alkuperäinen miehesi löytää jonkun paljon paremman, koska hän sellaisen myös ansaitsee.. Aika sika temppu..
Peesi


Kuka kunnon tyyppi oikeesti menee vetään kaverinsa vaimoa.... Ja kuinka sydämentön vaimo voi tehdä jotain tollaista miehen kaverin kanssa. Olisit edes vähän toisin valinnu... Taitaa olla miehellesi parempi, että päästää sut menemään. Hän ei ole ehkä valmis luopumaan mutta varmaan myöhemmin löytäisi suuremman onnen ja huomaisi, että niin oli paras. Kaksi petturia ansaitkoon toisensa. AIka monesti niissä suhteissa käy tosin lopulta huonosti niin, että taidat päätyä lopulta omillesi.
 
samaa mieltä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 10:20 Mies kirjoitti:
Kannattaiskohan kysyä siltä isältä haluaako se sitä lasta enenkuin tekee mitään päätöksiä. Ei voi kukaaan nainen olla niin narsisti, että ei kysy miehen mielipidettä, varsinkin kun raskaus on vasta tässä vaiheessa.

Vähän poikee alkuperäisestä, käsittääkseni kuitenkin tää uuspa..no haluaa pitää sen lapsen.. Mut mun mielestä isän sanoessa ei niin silloin pitäis ehdottomasti lailla kieltää elatusapuvelvollisuus, koska vahinkohan se oli molemmilta alunperinkin.

Miks siitä pitäs yleisesti kundien kärsiä ja vielä maksaa, vaikka eivät lasta edes halunneet?? Tuntuu vaan että raha kelpaa monille naisille eikä järjen sana, kiva tuoda ns. isätön lapsi maailmaan, Todella ajattelematonta joiltakin.

Mut hei, jos meette naimisiin sen uuden kaa, niin muista yks juttu: Mies joka duunaa kaverin vaimoa/tyttöystävää tulee pettämään sua aina jokapaikassa missä vaan on mahdollisuus :attn: Että semmonen juttu.
:/ :/ :/ :/
:/ :/ Hyvä huomio. Tyyppi, jolla on näin alahainen moraali, tuskin jaksaa pitää sinuakaan kovin pitkää arvossa, kun kerta kaverilleenkin kehtas sellaisen tempun tehdä.
 
surullista lukea vastauksia kun ap ei selkeästi kaivannut moraalisaarnaa vaan paikan johon purkaa tunteitaan. Kukaan ei hänen elämästään voi päättää.

Itselläni myös "maailman kultaisin mies" eli hyvä lapsille, ei tee pahaa ym. En vaan enää rakasta häntä kuin ennen ja ajauduin kerran pettämään viime kesänä. en tullut raskaaksi mutta päivittäin mietin jättääkö vai ei. Eikä mies joka kerran pettää välttämättä tee sitä uudelleen. itse tiedän että pettäisin vain tämän yhden eri miehen kanssa,koska on nuoruudenheilani ja oltiin joskus "suunnattoman rakastuneita" kouluiässä. eikä hän ole pettänyt vaimoaan kun minun kanssa ja tiedän ettei petäkään. Eli oman miehen tilalle voi saada hyvän tai paremman miehen vaikka suhde alkaisikin pettämisestä.


Toiseksi tuttavani tuli muutama vuosi sitten raskaaksi, teki abortin kun ei ollut valmis vauvaan ja nyt kun haluaisi joutuu lapsettomuushoitoihin kun ei enää olekaan onnistunut tulemaan raskaaksi. Joten, jos tiedät haluavasi joskus lapsen, se ei välttämättä onnistukaan ja silloin abortin muistaminen todella satuttaa.

tiedän että teetpä päätöksen miten päin vaan niin mietit aina toista vaihtoehtoa. kukaan ei tiedä mikä on paras vaihtoehto eikä sitä saa koskaan tietääkään. Vain yksi elämä ja suuria päätöksiä. Voimia sinulle :hug:
 
ihan varmasti
kirjoitat....eikä hän ole pettänyt vaimoaan kun minun kanssa ja tiedän ettei petäkään.....


Salli mun nauraa...uskotko itsekään tuota lausettasi... :LOL: Juu juu uskottavalta kuulostaa " en mää muitten kans petä, sun kans vaan .." :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
mie
Hankala tilanne tosiaan.
Itse olen sitä mieltä, että lapsi tarvitsee isän! Voisiko nykyinen miehesi toimia isänä toisen lapselle, epäilen tuota. Toki sinun pitää nyt tässä vaiheessa selvittää ajatuksesi itsenäisesti, mutta sen jälkeen sitoutua valitsemaasi mieheen. Olisiko helpompaa oikean isän kanssa? Kaverin vauvaa voi olla vaikeampi hyväksyä. onneksi sinulla ei ole lapsia nykyisen miehen kanssa, eli siinä mielessä helpompaa erota, mahdollisesti...
 
kokemus
Hankala tilanne. Mutta raskauden keskeytyksen kokeneena sanoisin, että monet muut ratkaisut ovat "peruttavissa" kuin se. Sen jälkeen mikään ei palaa ennalleen. Et ole enää itsekään entisesi. Tuo on oma mielipiteeni, tuskalla eletty. Joku muu on varmaan kokenut toisin. Pelkään, että raskauden keskeytyksellä vaihdat vain ongelmasi toisiin...ehkä vielä vaikeampiin.
Voimia!
 
aikuinen
Minusta aikuinen sitoutunut ihminen ei hyppää sänkyyn miehensä kaverin (vai miten se nyt meni) kanssa. En näe uskottomuutta ihailtavana vastuullisena aikuisen käyttäytymisenä. Sitten huomataan että on sattunut vahinko ja mietitään annetaanko sen syntymättömän lapsen elää ja kumpi näistä miehistä nyt sitten valittaisiin.
 
Ihan kuten ed...peesi

Ja vaikka kuinka koittaa yrittää ymmärtää, että "sitä joskus vaan ajautuu tilanteisiin",,,niin ei tod aikuinen moraali hyväksy edes pienessä pöhnässä tuollaista, saatikka harkitusti ja pidemmällä suhteella. Kyllä ensin pitää miettiä, minkä miehen valitsee ja sitten jatko sekä hoitaa asiat siinä suhteessa kuntoon.
Mieti itsesi miehesi "housuihin": ottaisitko puolisosi lapsen joka toisaalta on parhaan ystäväsi lapsi ns. omaksesi? Jaksaisitko rakastaa ja kasvattaa ystäväsi (??) lasta kuin omaasi?
Huh huh

Moraalisaarna ei enää auta - tiedän. Mutta mietitään myös millainen vastuullinen kasvattaja tuolta pohjalta on äiti lapselleen? Miten jaksaa lapsen kanssa pahoina hetkinä kun mieleen tulee, että tämä ihana suloinen päivänsäde "tuhosi muun elämäni"...

Ohjeeksi sanoisin: ota nyt vihdoinkin järki käyttöön ja hoida asiasi järjestykseen ja lakkaa pohtimasta KUMMAN MIEHEN VALITSET. :headwall:
 
LAPSI ENSIN
Ikävä tilanne. Mutta olet jo virheen tehnyt, NYT ON AIKA OLLA AIKUINEN JA KANTAA VASTUU TEOISTAAN ELI SAADA LAPSI, JONKA ON ALULLE SAATTANUT. Ehkä supermiehesi ei olekaan niin ihana kuin ajattelit, vaikka hyvä ystävä onkin. Mies joka pettää kaveriaan tapailemalla tämän vaimoa ei ainakaan ole kenenkään unelmamies. Mutta lapsi on kuitenkin aito ja totta. Ehkä voisit jättää lapsesi isän ja jatkaa ystävänä jonkin aikaa miehesi kanssa. Voisitte aloittaa alusta kun olette eläneet ystävinä tämän(kin) ikävän episodin läpi. Ehkä olisitte oppineet toisistanne ja suhteestanne jotain uutta. Mutta luulen, että jos taivut niin isoon ratkaisuun kuin aborttiin miehesi takia, myös ystävyys on vaakalaudalla. MUISTA: Moni on katunut tehtyä aborttia, harva tekemättä jätettyä saatuaan vauvan syliinsä.

En muuten ehkä töissä paljon huutelisi kuka vauvan isä on-miehesi tunteiden vuoksi.
 
Päädyin siihen että en pidä vauvaa. Se oli varmasti elämäni suurin ja vaikein päätös. En vain olisi kestänyt sitä. Yritän vielä nykyisen mieheni kanssa ja katson mitä elämä tuo tullessaan. Vaikeaa tämä on minulle, miehelleni ja tälle lapsen isälle joka niin kovasti toivoi että pitäisin vauvan.

Kiitos teille myötätunnosta ja avustanne. Toivon että jonain päivänä tulen olemaan täällä onnellisten odottavien äitien seassa iloitsemassa raskaudestani. Ja ehkä joskus voin auttaa jotain toista ihmistä, kun hänellä on vaikeaa.

Olen varannut ajan mielenterveystoimistoon lääkärille, jonka kanssa toivottavasti pystyn purkamaan tätä tilannetta, elämääni ja tätä pahaa oloa.

Ehkä minusta tulee nyt hieman vahvempi ihminen, joka tapauksessa tämä on kasvattanut minua.
 
PahaSilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 21:50 Milla kirjoitti:
Päädyin siihen että en pidä vauvaa. Se oli varmasti elämäni suurin ja vaikein päätös. En vain olisi kestänyt sitä. Yritän vielä nykyisen mieheni kanssa ja katson mitä elämä tuo tullessaan. Vaikeaa tämä on minulle, miehelleni ja tälle lapsen isälle joka niin kovasti toivoi että pitäisin vauvan.

Kiitos teille myötätunnosta ja avustanne. Toivon että jonain päivänä tulen olemaan täällä onnellisten odottavien äitien seassa iloitsemassa raskaudestani. Ja ehkä joskus voin auttaa jotain toista ihmistä, kun hänellä on vaikeaa.

Olen varannut ajan mielenterveystoimistoon lääkärille, jonka kanssa toivottavasti pystyn purkamaan tätä tilannetta, elämääni ja tätä pahaa oloa.

Ehkä minusta tulee nyt hieman vahvempi ihminen, joka tapauksessa tämä on kasvattanut minua.
No etpä saa mun myötätuntoa enää. Toivottavasti et edes enää tule raskaaksi. :headwall:

Mitäs vaikeaa sinulla muka tuossa oli? olihan alusta asti selvää, että mietit vain, kumpaa miestä aiot jatkossa p.anna, vähät vauvasta. Pistää vihaksi.
 
Joskus me kaikki teemme virheitä ja myöskin opimme yleensä niistä. Mun mielestä kaikki on oikeutettuja saanaan toisen mahdollisuuden jos vain sitä he itse haluavat.On toki myös sellaisia ihmisiä, jotka eivät sitten juuri opi koskaan, jotka ovat liian täynnä itseään. En toki ajattele susta niin. Yritä jaksaa ja vointeja =)
 
Oli varmasti erittäin raskas päätös. Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi jatkossa ja voimia! Rakastatte varmasti toisianne syvästi kun vielä haluatte jatkaa yhdessä. Ehkä tämän kriisin läpikäytyänne olette molemmat vahvempia, samoin parisuhteenne.
 
PahaSilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 10:34 äityli kirjoitti:
Oli varmasti erittäin raskas päätös. Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi jatkossa ja voimia! Rakastatte varmasti toisianne syvästi kun vielä haluatte jatkaa yhdessä. Ehkä tämän kriisin läpikäytyänne olette molemmat vahvempia, samoin parisuhteenne.
Parisuhdettahan aina tunnetusti voidaan vahvistaa repimällä naisen kohdusta ulos syntymätön sikiö. Varmasti teidän elämästä nyt tulee tosi ihanaa!!!! :kieh:
 
joopa joo
Mitenkäs se mies tähän YLLÄTYSVAUVAAN suhtautuu?

Mihin tämä maailma on menossa. Ilmeisesti siihen että naiset
tekee mitä huvittaa ja vaatii aina miehet mAksamaan.

Omalta mieheltä vaaditaan kodit, autot, ym rahat pois ja
loppupeleissä hauskat kekkerit pidetää erimiesten kanssa.

Tässä kävi kyllä niin että hauskasta huvista taisi
myös kaveri saada hyvän laskun.

Opetus on se, että
Naiseen ei kannata rahojaan pistää VAIKKA OLISI KUINKA asiallinen.

Älkää hyvät miehet antako naisten kusettaa itseänne!!!!!!

Ja mitä tulee siihen lapsen isään, niin olen 100% varma että
pistää muitakin naisia jos vain pääsee.
Tosin nyt saattaa tulla pientä jarrua siihen hommaan.

Lasku perään ja uutta putkeen - kyllä yhteiskunta auttaa ja hoivaa.

 

Yhteistyössä