Petetyksi tulleet: Halusitteko tietää kuka se toinen on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Otsikossahan se asia tulikon. Jos olette joskus tulleet petetyksi, halusitteko/ olisitteko halunneet tietää kuka on tämä toinen nainen/mies, ja jos niin miksi?

Minua aikoinaan petettiin vuosia sitten, suhde päättyi siihen, en koskaan saanut tietää kuka se toinen oli enkä olisi sillä tiedolla mitään tehnytkään. Nyt juttelin kaverini kanssa jolle valitettavasti on käynyt samalla tavalla, ja jotenkin pisti korvaan kun hänelle tärkein asia koko tilanteen käsittelyssä tuntui olla saada tietää mahdollisimman paljon siitä kuka tämä toinen on. Ehkä se on vaan tapa käsitellä asiaa, mutta minusta tuntuu että hänen itsensä kannalta ei todellakaan kannata keskittyä stolkkaamaan tätä toista naista ja hänen elämäänsä, vaan keskittyä omaan ja lastensa hyvinvointiin ennen kaikkea. Minusta tuntuu ettei tuo ole asiassa ylipääsemisen kannalta edes hyväksi koko ajan miettiä asian kannalta täysin samantekevää (noin kärjistäen) ihmistä. Minulle aikanaan oli ihan samantekevää kuka se nainen on, miehen syy, ja aivan sama missä se toinen nainen asuu tai miltä näyttää tai mitä tekee työkseen, se ei olisi minun oloani helpottanut sitten yhtään. Mulle oli tärkeää läpikäydä se asia miehen kanssa. Mutta tietysti yksilöllisiä juttuja.

Miten teillä muilla oli?

Mut mistä tiiät että se oli nainen jonka kanssa miehes petti? Mistä tiiät, oliko täysi-ikäinen, entä oliko se joku sun tuttus, oliko se tavisnainen vai prostituoitu?

Eikä näillä asioilla ole mitään merkitystä?

Halusin tietää, ajatuksena oli et mitä siinä toisessa oli mitä minussa ei ole.
Sain tietää ainakin jotain, eikä se sit kyllä auttanut mitään. Mies vaan halusi pettää aina uudelleen, ei niissä muissa ollut mitään sen kummallisempaa, kivoja ja nättejä tyttösiä/naisia.
Siinä vaiheessa kun kuvioon tuli prostituoidut, tai kun itse siis sain kuulla noista, oli se hyöty et osasin varautua menemällä sp-tauti testeihin. Ja ero ei sit ollu ihan niin pahan tuntuinen kun mietti mitä se toinen oli tehnyt.. Ja siis aika monta kertaa olin antanut anteeksi kun toinen "ei koskaan enää" ja olin nuori ja todella hyväuskoinen.
Ymmärrän et jollekin se voi olla iso asia saada tietää, jokainen käsittelee asiaa omalla laillaan. Mut jos se mene pakkomielteiseksi toisen naisen stokkeroinniksi, niin sit ehkä kannattaa suositella kaverille avun hakemista!

Joo kyllä mä vaan haluaisin tietää ja puristaisin sen tiedon miehestä ja kaikki muutkin tiedot, missä ja miten näin kävi ja miksi. Vaikka ei se hyväksi ois mulle tietääkkään, parempi itsetunto auttais asiaa. Tai siis syyttäisin varmaan tavallaan itseäni ja ajattelisin että mussa on vikaa. Mutta en kuitenkaan jäis asiaa murehtimaan kun sen saa selvitettyä itselleen, jatkaisin elämää ja keskittyisin lapsiin.

Mut mistä tiiät että se oli nainen jonka kanssa miehes petti? Mistä tiiät, oliko täysi-ikäinen, entä oliko se joku sun tuttus, oliko se tavisnainen vai prostituoitu?

Eikä näillä asioilla ole mitään merkitystä?

No ei sillä ole kyllä minulle merkitystä oisko nainen ollu täysi-ikäinen vai ei. Tai olisiko edes ollut nainen (no tämän tiedän koska mies kertoi toisesta naisesta eikä toisesta miehestä). Pettäminen on pettämistä, tapahtui se sitten seitsemäntoistavuotiaan tai kaksivitosen kanssa, minusta kumpikaan ikä ei tee asiasta parempaa tai pahempaa. Meillä oli yhteisymmärrys siitä että suhteessa ei mennä kenenkään muun kanssa sänkyyn, ei siitä että ei mennä kenenkään muun 18-40 vuotiaan vieraan naisen.

Ei nyt vedetä tähän mitään lapsiinsekaantumisia tai raiskauksia, toki se olisi täysin eri asia jos "pettäminen" olisi tapahtunut siten että mies olisi raiskannut jonkun, se olisi totta kai pahempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;27717384:
No ei sillä ole kyllä minulle merkitystä oisko nainen ollu täysi-ikäinen vai ei. Tai olisiko edes ollut nainen (no tämän tiedän koska mies kertoi toisesta naisesta eikä toisesta miehestä). Pettäminen on pettämistä, tapahtui se sitten seitsemäntoistavuotiaan tai kaksivitosen kanssa, minusta kumpikaan ikä ei tee asiasta parempaa tai pahempaa. Meillä oli yhteisymmärrys siitä että suhteessa ei mennä kenenkään muun kanssa sänkyyn, ei siitä että ei mennä kenenkään muun 18-40 vuotiaan vieraan naisen.

Ei nyt vedetä tähän mitään lapsiinsekaantumisia tai raiskauksia, toki se olisi täysin eri asia jos "pettäminen" olisi tapahtunut siten että mies olisi raiskannut jonkun, se olisi totta kai pahempaa.

No jotain outoahan tuo sinustakin kertoo, ettet ajattele sillä olevan mitään merkitystä, jos sinua olisi petetty alaikäisen kanssa.

Kyllä minä haluaisin tietää. Vähän samalla tavalla kuin jos ex jaksoi koko ajan motkottaa ulkonäöstä/painosta, niin on kiva nähdä minkänäköinen hänen uusi tyttis on. Jos selviää ettei se ollutkaan mikään miss universum-tyylinen supernainen vaan samanlainen tavis kuin itsekin, niin voi huokaista helpotuksesta ja jatkaa elämää.

Jos en saisi selville kuka se kolmas pyörä on, niin varmaan tulisin todella epäluuloiseksi ja kuvittelisin et se on joku yhteinen ystävä tai vastaavaa :D

haluaisin tietää mikäli kyseessä olisi ystäväni/kaverini, mies tai alaikäinen. Näitä en antais anteeksi, muuten kertahoidon sais anteeksi. Eli itselleni asialla olis merkitystä.

No jotain outoahan tuo sinustakin kertoo, ettet ajattele sillä olevan mitään merkitystä, jos sinua olisi petetty alaikäisen kanssa.

Jotain outoahan sinusta kertoo se, että sinusta alaikäisen kanssa pettäminen on niin pöyristyttävän kamala asia, ettei sen asian järkyttävyyttä helpota edes tieto siitä minkä ikäinen se pettäjä mahtoi tuolloin olla ja oliko edes itse täysi-ikäinen? :) Kuten sanoin, minua petettiin vuosia sitten, olin itse 18 ja mies vuotta vanhempi, joten en nyt tiedä mitä väliä sillä olisi olisiko se toinen ollut 17 vai 18 vaiko peräti parikymppinen?

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;27717553:
Jotain outoahan sinusta kertoo se, että sinusta alaikäisen kanssa pettäminen on niin pöyristyttävän kamala asia, ettei sen asian järkyttävyyttä helpota edes tieto siitä minkä ikäinen se pettäjä mahtoi tuolloin olla ja oliko edes itse täysi-ikäinen? :) Kuten sanoin, minua petettiin vuosia sitten, olin itse 18 ja mies vuotta vanhempi, joten en nyt tiedä mitä väliä sillä olisi olisiko se toinen ollut 17 vai 18 vaiko peräti parikymppinen?

Eikä vissiin silläkään ole väliä, vaikka olisi ollut 60 vuotias tai vaikka sun paras kaveri.

On tyhmää antaa anteeksi liian helposti ja olla liian sinisilmäinen.

No sulla on kyllä outo mieli... Perusoletus nyt varmaan on että homma on hoidettu ihan normaalisti pettämällä naisen tai sitten miehen kanssa.

Mielenkiintoista, että sulle tuli alaikäiset mieleen...

[QUOTE="peyote";27717567]Eikä vissiin silläkään ole väliä, vaikka olisi ollut 60 vuotias tai vaikka sun paras kaveri.

On tyhmää antaa anteeksi liian helposti ja olla liian sinisilmäinen.[/QUOTE]

Oikeasti nyt on kyllä todella vaikea ymmärtää sun asennetta. Kai minä nyt itse tiedän minkä ikäinen olin silloin, miksi minun olisi silloin pitänyt pumpata miehestä toisen osapuolen ikä koska "siis mieti jos mä olisin kuuskymmentä niin ois ihan kamalaa jos se toinen ois alaikäinen!!!!!". En ollut kuusikymmentä. Mies ei ollut kuusikymmentä. Jos mies olisi ollut kuuskymmentä, ei mulla silti olis mitään syytä olettaa että nimenomaan alaikäisistä kysymys (niin varmaan joo alaikäiset ovat todennäköisin vaihtoehto kuusikymppisen ukkomiehen rakastajattariksi). Ja kun mies oli hetero, en kyllä ymmärrä minkä maailman logiikalla mun olisi ehdottomasti pitänyt erikseen vaatimalla vaatia selvityksiä siitä että panithan sitten ihan varmasti naista etkä miestä? Ja jos kyseessä olisi toinen mies ollutkin niin senkö ois jotenkin pitänyt helpottaa mun oloa?

Ja miten ihmeessä, oi kerro, miten ihmeessä voit olla sitä mieltä että olin liian sinisilmäinen ja annoin liian helposti anteeksi, kun erosin pettämisesn takia kuten ensimmäisessä viestissä kerroin? Vai meinaatko että menetin mahdollisesti tilaisuuden olla vielä suuttuneempi ja pöyristyneempi, jos olisin ottanut selville kaiken siitä toisesta naisesta olisin voinut suuttua vielä enemmän? Mitä ihmettä? MIKSI minun olisi pitänyt koittaa saada selville enemmän asioita jotka loukkaavat? Miksi? Mitä ihmettä olisin siitä hyötynyt?

Hakuisin tietää. Varsinkin, jos ajatuksissa olisi edes yrittää antaa anteeksi. En ikinä voisi antaa anteeksi, jos joutuisin miettimään aina kuka tämä henkilö mahtoi olla.

Mua ei tietääkseni ole petetty, mutta kyllä mä haluaisin tietää. Siis jos se olisi ollut joku muu kuin joku tuntematon jostain baarireissulta. Tuo tieto vaikuttaisi mun kohdallani jopa ratkaisevasti siihen, saisiko mies mahdollisesti anteeksi vai suoraan potkun takamuksiin.

no siis joitain tietoja halusin saada kuten että mitä tapahtui ja mistä homma sai alkunsa siis koko pettäminen. Mutta en nimiä tai henkilötietoja sen tarkemmin välittänytkään tietää. Ja syyt tietysti miksi halusin tietää tiettyjä asioita oli alkuun esim se että voi arvioida sukupuolitautiriskiä. Aika jännä muuten kun tuosta petetyksi tulemisesta alkaa olla aikaa jo kymmenisen vuotta, niin en edes muista kauhean tarkasti miten asiat oli menny, tais olla ekalla kerralla joku pusupettäminen (siis tapasi netissä ja livenä deittailumielessä, tietysti kertomatta naiselle että on naimisissa) ja toinen oli jos en väärin muista jostain seksinhakupalstalta tai maksullinen nainen..
Huh onneksi pääsin kyseisestä miehestä eroon.

Mua ei tietääkseni ole petetty, mutta kyllä mä haluaisin tietää. Siis jos se olisi ollut joku muu kuin joku tuntematon jostain baarireissulta. Tuo tieto vaikuttaisi mun kohdallani jopa ratkaisevasti siihen, saisiko mies mahdollisesti anteeksi vai suoraan potkun takamuksiin.

Jos kyseessä on joku muu kuin tuntematon baarireissulta, eli siis jollain tapaa tuttu jotakin kautta, niin mitkä tiedot asiassa vaikuttaisivat siihen että saa anteeksi? Ikä, ulkonäkö, mikä? Saisiko anteeksi jos olisi:

a) nuorempi ihan nätti työkaveri
b) samanikäinen tavallisen näköinen luokkakaveri
c) vähän vanhempi ruma naapuri

Ymmärrän että jos kyseessä olisi vaikka oma kaveri, niin olisi vihainen myös sille kaverille. Mutta sitä en ihan tarkkaan ymmärrä miksi sen vastapuolen henkilöllisyydellä olisi väliä, jollei se ole joku jonka olettaisi jo minun ja hänen välisen ystävyyden/sukulaisuuden tms. takia olevan koskematta mun mieheen.

Te jotka haluaisitte tietää, millä tarkkuudella haluaisitte? Siis tyyliin riittäisikö "yks Pirjo jonka tapasin baarissa", vai haluaisitteko tietää miltä Pirjo näyttää, onko Pirjolla lapsia, missä Pirjo asuu, mikä on Pirjon ammatti, onko Pirjo sinkku vai ei... Minkälaisia asioita haluaisitte tietää ja miksi?

Minä tiedän mitä tapahtui, missä ja koska ja miksi, mutten tiedä kuka se toinen nainen oli. Riitti silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;27717628:
Oikeasti nyt on kyllä todella vaikea ymmärtää sun asennetta. Kai minä nyt itse tiedän minkä ikäinen olin silloin, miksi minun olisi silloin pitänyt pumpata miehestä toisen osapuolen ikä koska "siis mieti jos mä olisin kuuskymmentä niin ois ihan kamalaa jos se toinen ois alaikäinen!!!!!". En ollut kuusikymmentä. Mies ei ollut kuusikymmentä. Jos mies olisi ollut kuuskymmentä, ei mulla silti olis mitään syytä olettaa että nimenomaan alaikäisistä kysymys (niin varmaan joo alaikäiset ovat todennäköisin vaihtoehto kuusikymppisen ukkomiehen rakastajattariksi). Ja kun mies oli hetero, en kyllä ymmärrä minkä maailman logiikalla mun olisi ehdottomasti pitänyt erikseen vaatimalla vaatia selvityksiä siitä että panithan sitten ihan varmasti naista etkä miestä? Ja jos kyseessä olisi toinen mies ollutkin niin senkö ois jotenkin pitänyt helpottaa mun oloa?

Ja miten ihmeessä, oi kerro, miten ihmeessä voit olla sitä mieltä että olin liian sinisilmäinen ja annoin liian helposti anteeksi, kun erosin pettämisesn takia kuten ensimmäisessä viestissä kerroin? Vai meinaatko että menetin mahdollisesti tilaisuuden olla vielä suuttuneempi ja pöyristyneempi, jos olisin ottanut selville kaiken siitä toisesta naisesta olisin voinut suuttua vielä enemmän? Mitä ihmettä? MIKSI minun olisi pitänyt koittaa saada selville enemmän asioita jotka loukkaavat? Miksi? Mitä ihmettä olisin siitä hyötynyt?

Niin siis tarkoitin, että onhan se pettämisen toinen osapuoli voinut olla myös joku tosi vanha, tai joku tuttu. Mä ainakin haluaisin tietää. Haluaisin oikeuden olla vielä enemmän suuttunut. Ymmärrän sen, miksi joku haluaa tietää.

Niin ja lisäksi mä haluaisin yrittää antaa anteeksi, se olis tietysti lähtökohta. Siksi haluaisin tietää kaiken mahdollisen, että tietäisin, onko järkeä antaa anteeksi.

[QUOTE="peyote";27717733]Niin siis tarkoitin, että onhan se pettämisen toinen osapuoli voinut olla myös joku tosi vanha, tai joku tuttu. Mä ainakin haluaisin tietää. Haluaisin oikeuden olla vielä enemmän suuttunut. Ymmärrän sen, miksi joku haluaa tietää.[/QUOTE]

Minkä ihmeen takia olisin ollut vielä enemmän suuttunut jos toinen osapuoli olisi ollut joku tosi vanha? Miksi maailmassa?

Ja miksi maailmassa haluaisin oikeuden olla vielä enemmän suuttunut. Herranjumala, minua petettiin, minulla oli oikeus olla ihan tasan niin suuttunut kun huvitti!

Mulla ei ollut mitään syytä epäillä tuttujani mun luottamuksen pettämisestä tuolloin. Tietty jos jotenkin olosuhteet olisi antaneet ymmärtää että kyse vois vaikka olla mun kaverista, toki olisin kysynyt asiaa kaveriltanikin. Nyt ei ollut mitään syytä ajatella näin. Jos taas kyseessä ois joku puolituttu tai joku jonka tiedän jostakin, niin asialla ei olis vaikutusta siihen kuinka suuttunut olen.

Haluaisin tietää, jotta voisin kieriskellä itsesäälissä ja murheessani mahdollisimman raskaasti. Sen jälkeen nenä kohti uusia tuulia! Olen kai luonteeltani masokisti, mutta tarvitsisin kaikki mahdolliset asiaan liittyvät tiedot, jotta pystyisin jatkamaan eteenpäin. (Yksin, pettämistä en antaisi ikinä anteeksi.)

No mulle ei kans ole mitään merkitystä. Paitsi ehkä silloin olisi ollut, jos miesystävä olisi touhunnut äitini kanssa (näin meinasi käydä).
Mutta muuten, se on samantekevää, mies se syyllinen on, eikä mua ole kiinnostanut kaivella millaisia nämä naiset ovat. Ja joo, mulla oli mies joka juoksi ihan jokaisen naisen perässä.

Mä oon "kriisitilanteissa" sellainen että haluan tietää jokaikisen pienen yksityiskohdan. Se auttaa mua prosessoimaan sitä tilannetta. Joten joo haluaisin tietää kuka, mikä, millon, missä, miksi, miten monta kertaa ja miten päin.

Yhteistyössä