Pesupähkinät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miili

Aktiivinen jäsen
05.09.2004
6 745
0
36
Käytätkö pesupähkinöitä pyykin pesussa?
Jos käytät niin käytätkö ainoastaan niitä, vai välillä tavallista jauhetta tai nestemäistä ainetta? Millaiselle pyykille käytät pähkinöitä? Onko pesutulos yhtä hyvä kuin esim jauheella? Ekologisempaa kai ainakin on. Onko niitä eri merkkisiä ja onko merkkien välillä jotain eroa?

Siinä mun viidennen kyselykauden tuotos ;). Mutta kerro siis kokemuksa pesupähkinöistä.

vaan hankalia, ja voin olla niidenkin pähkinälle allerginen.mutta atoopikot käyttää.kuluttaakohän ne vähemmän vaatteita?voi myös pestä vain joka toinen kerta niillä

Aluksi ne toimi tosi hyvin, jotain 5-7 pesua. Sen jälkeen annosteluista riippumatta pyykkeihin alkoi tulla sellainen oksettava likaisten hiusten haju. Toki vika voi olla myös meidän pesukoneessa.. mutta edelleenkin käytän aina yhden paketin jotain ekopesutabletteja, ja sitten paketillisen pesupähkinöitä, ja taas tabletteja, niin ollaan oltu tyytyväisiä tähän.

Pesupähkinöiden kanssa voi myös käyttää eteerisiä öljyjä ns. huuhteluaineena hajustamaan, niitä saa luontaistuotekaupoista. En tiedä estäiskö se sitten sitä "hippihajua" :D

Kuulun minäkin entisiin käyttäjiin.
Niillä jää pyykkiin jotenkin tympee haju pitemmän päälle ja tahranpoisto ei oikein toimi.
Kokeilin etikkaa huuhteluaineena, mutta vaikka kuin moni väittää että kuivuttuaan se etikka ei haise, niin kyllä mun nenään haisi :x

Mulla on vieläkin hakusessa tehokas, toimiva mutta atoopikko ystävällinen pyykinpesuaine.

Olen käyttänyt jo vuosia ja ollut tyytyväinen. Yhtä hyvin tulee puhdasta kuin millä tahansa aineella, eikä pyykki haise millekään, puhtaalle lähinnä mielestäni. Olisikohan niin että aiemmat olisivat käyttäneet liikaa pähkinöitä per kone? Niitähän ei tarvitse kuin muutama (3-4) puolikas koneelliseen ja samalla satsilla voi pestä kolmekin koneellista pyykkiä. Irtomyynnistä ostan pähkinät Ekolosta. Nehän ovat luonnontuote joten en usko että eri merkeillä on eroa. Suosittelen kyllä lämpimästi. :)