Pesupähkinät!

  • Viestiketjun aloittaja pirla
  • Ensimmäinen viesti
pirla
Tilaamani pesupähkinät tulivat postissa ja niistä oli unohtunut (?) käyttöohje. Eli olisiko jollain antaa käyttöohjetta??? Kyse siis niistä intialaisista (?) pähkinöistä joilla pestään pyykkiä... Pähkinät kai laitetaan pesupussiin, mutta kuinka paljon per koneellinen?? Mulla 7kg kone. Ja onko eroa mitä pyykkiä pesee? Esim onko ohje vaippapyykille tai muulle pyykille?? Ja kuinka monta koneellista yhdellä satsilla voi pestä??

Kiitos jos apuja joltain löyityisi!
 
Kun niitä ostin kesällä, niin kaupassa opasti, että noin 5pähkinää koneelliseen ja ne laitetaan pesupussiin ne pähkinät. Samoilla pähkinöillä myyjä sanoi pesseensä pari-kolme koneellista ja sitten uudet tilalle. Ja kaiken pyykin hän sanoi pesevänsä näin ja puhdasta tulevan. Itsellä ei oo tullu nyt kuitenkaan noita pähkinöitä käytettyä(tuolla hyllyllä vain ovat), vaikka kyllä niillä puhasta tuli sen muutaman koneellisen minkä niillä pesin :)
 
4-6 pesupähkinän puolikasta ja niillä voi pestä useemman kerran. Sit mä aina lisään sinne pari kuorta muutaman pesun jälkeen. Oon tehny sellasen pienen puuvillapussukan, joka on hyvin narulla kiinni ettei leviä pähkinät koneeseen.

Huuhteluaineeksi oon laittanut etikkaa vaippapyykkiin ja miehen vaatteita pestessäni nestemäistä huuhteluainetta että lähtee hien haju :ashamed:
 
Annostelu

* Normaalilikaiselle pyykille, pehmeän veden alueella 3-5 kilon koneelle: 4-5 kuoren puolikasta.
* Erittäin likaiselle pyykille, kovan veden alueella tai isommalle koneelle (7kg): 6-8 kuoren puolikasta.
 
pirla ap
Kiitos!!! laitoin just koneen pyörimään. Toivottavasti tulee puhdasta... :) Ainakin tulee halvemmaksi kuin tavalliset pesuaineet.. Mulle tosin tärkeämpiä noi vihreät arvot. :)
 

Yhteistyössä