Pesukoneen pesuainelokeroon jää jauhetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian täynnä vai mikä vika?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liian täynnä vai mikä vika?

Vieras
Pesin tuossa illalla ison peiton ja kone tuli ihan täyteen, sitten kun laitoin sen peiton narulle niin ihmettelin että miksi se tuntui jotenkin hieman limaiselta. Katsoin sitten pesukoneen (päältä täytettävä) pesuainelokeroa ja siellä oli ihan hirveästi sitä pesuainetta reunoilla, muuttunut sellaiseksi hieman liisterimäiseksi mömmöksi. Joskus harvoin aiemmin olen sinne katsellut eikä silloin ollu juuri mitään, joten nyt en sitten tiedä että onko nuo kaikki jääneet tältä pesukerralta vai useammalta. Yleensä pyykit tuoksuu aika voimakkaasti kun Bio Luvililla pesee, mutta tuo peitto ei nyt tuoksukaan juuri miltään. Mietin sitten että olikohan mulla kone liian täynnä nyt vai mistä ihmeestä johtui että ne jauheet jäi sinne lokeroon vai oisko ne sittekin jääneet useammalta kerralta? Pitäisköhän pestä tuo peitto uusiksi huomenna, tosin ei kai se auta mitään jos sama tapahtuu uusiksi

Aijaa, en oo tienny että niinkin voi tehdä. Kai oon jotenkin ajatellut että jos kone tekee ensin jonkun huuhtelun niin pesuaineet katoaakin pois liian aikaisin

Suoraan rumpuun, niin ei jää niin paljon jäämiä. Koneet ottavat huuhteluveden kotelon kautta. Ei tarvita pesupalloa. Nyt puhdistat vaan pesuainekotelon hyvin.

Okei, kokeilempa huomisesta alkaen niin että laitan sinne rumpuun jauheen suoraan. En tienny tuotakaan että peiton pesuun ei saa laittaa täyttä määrää, kuitenkin täällä on pehmeä vesi niin se täysi määrä on vain 42ml ja tuo peitto on ollu varastossa joten ajattelin että sen saa pestä kunnolla. Mutta kiitokset vinkeistä!

tyynyjen ja peitteiden pesussa 1/3 normaalista pesuainemäärästä.
Ja mä kyllä kuitenkin käyttäisin sitä pesupalloa. Oliskos sun lokerosi tukkeentunut sitten.
Mä en käytä ollenkaan bio luvilia, koska sitä jää aina lokeroon.

mullakin jäi aina kaikki jauheet luukkuun ja sitten vaihdoin pesupulverin nestemäiseen. Pyykistä tulee paljon parempaa! :) Laita se sun peitto koneeseen ja ilman pesuainetta. Jos se peitto on kerran limanen ni siin on ne pesuaineet valmiina.

Ensinnäkin käyttääkö kukaan muka vielä jauheita? Nehän tukkii koneen pitkässä juoksussa.
Kannattaa suosia nestemäisiä, jotka pesee paremmin, ei tuki konetta ja tosiaan, neste suoraan rumpuun!

Vain jos valitset esipesun, menee rummussa olevat aineet heti esipesun jälkeen huuhtelun myötä pois.

[QUOTE="vieras";23942700]Ensinnäkin käyttääkö kukaan muka vielä jauheita? Nehän tukkii koneen pitkässä juoksussa.
Kannattaa suosia nestemäisiä, jotka pesee paremmin, ei tuki konetta ja tosiaan, neste suoraan rumpuun!

Vain jos valitset esipesun, menee rummussa olevat aineet heti esipesun jälkeen huuhtelun myötä pois.[/QUOTE]

Peesi tälle! Sain pesukoneen korjaajalta neuvon käyttää ehdottomasti nestemäistä pesuainetta niin pesukoneen elinikä kaksinkertaistuu.

[QUOTE="vieras";23942700]Ensinnäkin käyttääkö kukaan muka vielä jauheita? Nehän tukkii koneen pitkässä juoksussa.

Vain jos valitset esipesun, menee rummussa olevat aineet heti esipesun jälkeen huuhtelun myötä pois.[/QUOTE]

Ne jauheet tukkiii koneen vain jos niissä on zeoliittia. Zeoliititon ei tee koneelle pahojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja käytä;23942663:
tyynyjen ja peitteiden pesussa 1/3 normaalista pesuainemäärästä.
Ja mä kyllä kuitenkin käyttäisin sitä pesupalloa. Oliskos sun lokerosi tukkeentunut sitten.
Mä en käytä ollenkaan bio luvilia, koska sitä jää aina lokeroon.

Siin taitaa olal paljon zeoliittia = ei hyvä

[QUOTE="vieras";23942721]Ne jauheet tukkiii koneen vain jos niissä on zeoliittia. Zeoliititon ei tee koneelle pahojaan.[/QUOTE]

Zeoliitiön vasta jäikin koneeseen! Älkää vaan ostako. Oikeesti ne nestemäiset on parhaita. :)

Yhteistyössä