Pesukone täynnä vettä!

• Viestiketjun aloittaja ei linkoa!
  • Ensimmäinen viesti
ei linkoa!
En kuunellut, linkosiko. Kuitenkin laari vettä täynnä, ja kylmää, vaikka oli 60 asteen ohjelma.

Laitoin ohjelman uudestaan pyörimään.

Onkohan kone vainaa ja uusi hankittava? Pitkään tuo whirpool on sinnitellyt, jo 15 vuotta. Ehkä nyt väsyi? Vai olisiko joku helppo vika minkäosaisi itse korjata?

Vierras
Eiköhän se huuhteluvesi ole ainaa kylmää. (Pesuveden kone lämmittää haluttuun lämpötilaan)
Mutta ehkäpä tuossa on poistoletku tukossa, ei välttämättä kovin fiksua käynnistäö uutta ohjelmaa kun koht voi heittää veet lattialle. Aja vaikka vefen poisto tai pelkkä linkous ja katso saako koneen tyhjäksi. Jos ei niin sitten katsele sen poistoputken toimivuutta.

ei linkoa!
Kuuntelin äsken, aloittaa linkouksen, mutta samantien meno hyytyy ja ohjelma jää naksuttamaan tyhjää.

Eihän noin vanhaa kande korjata, eli uutta vaan. Mikähän oisi kestävä kone? Mitään internettiä en koneessa tarvi, kunhan pesee pyykin.

ei linkoa!
[QUOTE="piipi";30317423]Kuulostaa että poistopumppu mennyt rikki. Toki ekaksi tyhjäisin sen ja putsaisin nukkasihdin. Kai olet 15 vuoden aikana tehnytkin säännöllisesti.[/QUOTE]

Ööh, en :) Ikinä.

Mutta vesi tulee ulos huuhtelussa, linko kun menee päälle, kone hyytyy ja jää ihmeellisesti naksumaan omiaan :D

Mulla ed. Kone joskus jätto linkoamatta, joskus auttoi uudelleen käynnistys pelkällä linkouksella pienemmillä kierroksilla. Teki tätä erityisesti jos pesi liian vähän pyykkiä kerrallaan. Ja tää EI oo virallinen ohje mutta napakka potku siihen alaosaan sihdin kohdille auttoi kans joskus :D... ja sihdit oli jo tsekattu.

Vierras
Uudet pesukoneet on niin energiapihejä ja pihejä vedenkäytön suhteen että ne ei oikein pese vaatteita puhtaaksi. Ja pesuajat on tuplaten siihen mitä vanhoissa koneissa. Esim 40 asteen pesu saattaa kestää pari tuntia(mutta vettä ja sähkö säästyy..)

En siis hevin luopuisi vanhasta hyvästä koneesta, tarvittaessa kutsu korkaaja paikalle, jos on laaja kotivakuutus niin koneen korjaus maksaa vain vakuutuksen omavastuun verran.

Mulla
Mulla ei kone nykyään suostu enää linkoamaan ohjelman lopuksi. Mutta kun pistää erikseen pelkän linkouksen, hoituu sekin. Nykyään siis pistän aina ekaks pesuohjelman ilman linkousta, jonka jälkeen erikseen pelkkä linkous, niin on toiminut. :)

Yhteistyössä