Pesuaine+atooppinen lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TuiKKu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poika 3½v.
Hajusteettomat pyykinpesuaineet, Erisan nestemäinen meillä. Huuhteluaineita ei käytetä.
Hiusten/vartalon pesuun vauvan hajusteettomia pesunesteitä.
Mä rasvaan pojan ennen kylpyyn menoa tai sit pesen pojan perusvoiteella.
Heti kuivauksen jälkeen poika perusvoiteilla lumiukoksi :D

Myös tummansinisiä ja nukkaavia vaatteita vältetään lämpimillä ilmoilla. Hiki ja lika on pahasta, joten pestä saa vaikka joka päivä.
Vanhoja ohjeita ne, että ei saa kylpeä/saunoa kuin tyyliin kerran viikossa.

Pyykkiin käytän tuoksuttomia pesunesteitä ja huuhteluaineita. Merkki vaihtelee, Erisan, LV, mikä milloinkin. Vartalon ja hiusten pesuun Natusanin tuoksuttomat tuotteet ja rasvaus sitten lääkärin ohjeiden mukaan. Rasvat muuten myös tuoksuttomia vaikka jotkut lääkärit joskus meinaavat laittaa tuoksullisia.

miniriskiä nestemäisenä (saa sitä kait jauheenakin) ja comfortin hajusteeton huuhteluaine

ainiin, vartalon pesuaine. Nyt pessy ihan norm. lasten pesuaineilla, tarkoitus olis kyllä käydä ostamassa apteekista physiogelin suihkusaippua ja shampoo. Toi physiogel A.I. creme on älyttömän hyvää kutiavalle iholle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Pyykkiin käytän tuoksuttomia pesunesteitä ja huuhteluaineita. Merkki vaihtelee, Erisan, LV, mikä milloinkin. Vartalon ja hiusten pesuun Natusanin tuoksuttomat tuotteet ja rasvaus sitten lääkärin ohjeiden mukaan. Rasvat muuten myös tuoksuttomia vaikka jotkut lääkärit joskus meinaavat laittaa tuoksullisia.

Niin, kylpyveteen laitan aina öljyä mukaan runsaasti. Aika siivoominen ammeessa, mutta kannattaa.

Olen lievästi atooppinen, enkä voi käyttää mitään pesujauheita, joskus käytin, mutta niin minimaalisia määriä, että tuntui ettei pyykkikään siitä puhdistu ja silti kutisi ja punoitti.
Nyt käytä pesupähkinöitä ja tahrasuolaa.

Pesuun käytän Dermosilin e-vitamiini sarjaa. Naamanpesuun ja kropan pesuun ja rasvaukseen. Hiuksiin Herbinaa tai Fruktisia.

Nestemmäiset aina parempia, lähtee paremmin pois vaatteista.
Ei huuhteluaineita, nehän jää pyykkiin.

Lapsen iästä tietty riippuu, mutta pienille ei tartte mitään aineita ihon ja hiusten pesuun. Vauvana öljyä, isompana perusvoidetta. Meillä 2v atoopikko vieläkin vain vesipesty paitsi tietysti peppu, kädet ja kesäjalat.

Onko tää nyt sitten tota atooppista ihottumaa mun lapsella...Kun nyt ilmaantunu polvitaipeisiin punasta,läikikästä kuivaa ihottumaa ja pikku hiljaa masuunkin tullu samanlaista ihottumaa??=(Erisanilla oon nyt viime päivinä rasvaillu,mut tänäkin aamuna tyttö(n.2v.)nosti puseroaan ja"pyysi"rasvaamaan-olisiko kutittanut sitten?!?Kurjaa...Vai voisiko olla just huuhteluaineesta johtuvaa ihottumaa tms.?Merkki just vaihtunu....
Mä käytän ihan tend pesuainetta ja comfortin huuhteluainetta...ainakin VIELÄ!

Meillä käytetään ihan tavallisia pesuaineita. Noista erikoishellävaraisista on ollut juttua, että eivät huuhtoudu yhtä helposti pois, ellei tietty ole sitä superhyperlinkopesukonetta, joka huuhtelee kymmeneen otteeseen. Lapsen pahimmat atopia-alueet eivät ole niissä vartalon kohdissa, joihin vaatteet osuvat. Ainakaan meillä siis pesuaineella ei ole merkitystä. Pesuaineet hajuttomia versioita, huuhteluaine samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Onko tää nyt sitten tota atooppista ihottumaa mun lapsella...Kun nyt ilmaantunu polvitaipeisiin punasta,läikikästä kuivaa ihottumaa ja pikku hiljaa masuunkin tullu samanlaista ihottumaa??=(Erisanilla oon nyt viime päivinä rasvaillu,mut tänäkin aamuna tyttö(n.2v.)nosti puseroaan ja"pyysi"rasvaamaan-olisiko kutittanut sitten?!?Kurjaa...Vai voisiko olla just huuhteluaineesta johtuvaa ihottumaa tms.?Merkki just vaihtunu....

En tiijä millasta ihottumaa tulis noista pesuaineista, mutta meillä atooppinen iho on just tuollasta läikikästä ja todella kutiavaa, myös kasvoissa ja päänahassa. Kannattaa kokeilla pesuaineen vaihtoa alkuun :)

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:

En tiijä millasta ihottumaa tulis noista pesuaineista, mutta meillä atooppinen iho on just tuollasta läikikästä ja todella kutiavaa, myös kasvoissa ja päänahassa. Kannattaa kokeilla pesuaineen vaihtoa alkuun :)

Ja huuhteluaine pois!

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Meillä käytetään ihan tavallisia pesuaineita. Noista erikoishellävaraisista on ollut juttua, että eivät huuhtoudu yhtä helposti pois, ellei tietty ole sitä superhyperlinkopesukonetta, joka huuhtelee kymmeneen otteeseen. Lapsen pahimmat atopia-alueet eivät ole niissä vartalon kohdissa, joihin vaatteet osuvat. Ainakaan meillä siis pesuaineella ei ole merkitystä. Pesuaineet hajuttomia versioita, huuhteluaine samoin.

On huomattu etti huuhtoudu, ainakin lasten kosteussuojatut ulkoilupuvut pitää huuhtoa tuplasti etteivät seuraavalla sateella vaahtoa :D Nykyiset koneet käytää varmaan niin vähän vettä, että tiivisteaineita ainakaan minä en osaa annostella riittävän vähän. Ukoiluvaatteille pitää laittaa paljon tavallista vähemmän.

Mitä tulee atopiaan, niin se voi reagoida ihan mihin vaan ja aivan yllättäen. Meillä esim. pesuaineen vaihto toiseen hajustettomaan jne. merkkiin lehautti ihottuman oikeastaan koko keholle. Pienempänä poika oli niin herkkäihoinen että jo pelkkä kosteassa ja kuumassa kylppärissä oleskelu teki ihottuman, ei paljon saunonut tai kylpenyt vuoteen, pikaisesti vaan suihkuteltiin.

Meidän 3v tytöllä on juuri samanlaista jaloissa ja vaihtelevasti kämmenselissä, varsinkin pakkasella. Olen laittanut niihin vähän kortisonia ja sitten päälle perusrasvaa. Novalania tällähetkellä.

Suihkussa/kylvyssä käytetään Dermosilin kylpyvaahtoa ja saippuaa

Hikikin voi aiheuttaa ihottumaa. Vesi ei ole paha peikko, jos rasvataan pesun jälkeen. Kesäisin joka ilta suihkutetaan liat ja hiet pois, rasvaus päälle. Myös päänahka hikoaa.

Hikikin voi aiheuttaa ihottumaa. Vesi ei ole paha peikko, jos rasvataan pesun jälkeen. Kesäisin joka ilta suihkutetaan liat ja hiet pois, rasvaus päälle. Myös päänahka hikoaa.

Juu, joskus tuntuu että pidetään apteekkia pystyssä meidän rasvaostoksilla ;)

meidän tuon 8kk vanhan nahka oli ihan karhee ja läiskillä..

Vaihdoin pesuaineen sertoon ja huuhteluaineen comfort pureen. Kyllä autto.
En kyllä vaihda enää ikinä takasin bioluviliin tai vastaaviin..

Juu, tää on just meillä se pahin, siis iho kutisee sitä enempi mitä pidempi aika on viime suihkutuksesta. Iho ei ihottuman peitossa juurikaan ole, mutta se kutisee niin paljon että poitsu raapii sen ihan verille joskus :( Siihen toi physiogel on kyl hyvin auttanu onneks, noi perusrasvat ei tunnu tehoavan :/

Meillä pesuaineena Allegro, huuhteluainetta ei käytetä/satunnaisesti loraus etikkaa. Saippuana mietoja hajusteettomia, Natusanin saippuaton pesuneste on aika sopiva, tai pätkä perusvoidetta tuubista jos iho pahana. Pahin atoopikko 4v. joka istuu vauvan vannassa sit öljyvedessä joka pesukerralla, ja päälle vielä rasvaus. Tällä hetkellä Essex emulsiovoide käytössä ja on hyvä. Rasvaa kannattaa vaihdella, iho "tottuu" muuten yhteen laatuun eikä se enää autakaan. Eikä liian kevyt vetinen rasva, muttei myöskään liian paksu ja rasvainen, sekin voi pahentaa ihottuman.
Ehdottomasti käyttöön allergia- ja astmaliiton hyväksymä hajusteeton pesuaine, ja nestemäinen mielummin kuin jauhe; paitsi tuo Allegro.

Yhteistyössä