pestyt pyykit valkeeta nukkaa täynnä

  • Viestiketjun aloittaja teinköhän ihan typerästi
  • Ensimmäinen viesti
teinköhän ihan typerästi
Eli joku paperinpalanen pyykin sekaan oli eksynyt. Ja kyseessä tietenkin tummapyykki joka on nyt siis valkoista ja nukkaista. Ravistelin pyykit ja pistin uudelleen koneen pyörimään... olikohan mitään apua? Tosiaan ei hajuakaan miten paperinpalanen pyykin sekaan joutunut... tarkastin taskut (yhdet housut ja yksi taskullinen paita), mutta jostain se sinne oli joutunut.
 
alkuperäinen aloittaja
Onko sulla tai jollain kaverilla/tutulla/sukulaisella kuivausrumpu? Siellä lähtee kaikki tommoset silput vaatteista kuulemma. Ainakin voisit kokeilla jos siihen on mahdollisuus.
Ei ainakaan tähän hätään ei oo ketään kelle viedä. Kone oli tosiaan täynnä pojan kalsareita eli meillä ei oo huomiseksi puhtaita kalsareita laittaa... toivottavasti yöhousut pysyy kuivana yön ajan et ne hätävarana kelpaa kalsareiksi. (Meillä siis opetellaan kuivaksi ja kalsareita kuluu). Harmittaa myös että juuri ostettu college puku oli nyt ekan käyttökerran jälkeen pyykissä ja tokihan se on nyt pilalla. Ja yks oma paita harmittaa, mut muuten oli lähinnä sukkia ja alusvaatteita tuossa koneellisessa. Et ei se maailma tähän kaadu, mutta lisätyötä teettää.
 
alkuperäinen aloittaja
Mulle kävi vasta noin, ja kuivattuani pyykit puistelin ne kunnolla ja pesin uudestaan. Nukka lähti.
No täytyypä kattoa miten käy... kone tuolla pesee ja saavat huomiseen kuivua...täytyy sitten kokeilla kuivana vielä puistella kunnolla ja pestä kolmannen kerran. Olis vaan ollu huomenna töiden jälkeen muutakin tekemistä... Harmi ettei nyt ole sitä kovaa pakkaskeliä... hangella kun pyörittelee ja vähän harjaa niin on tupannu lähteä ylimääräset liat ja nukat, ainakin takeista yms.
 
karola
Mä pesin joskus lapsen kertakäyttövaipan pesukoneessa. Voi kertakaikkiaan kun niitä limapalleroita oli joka vaatteessa, kaiken lisäksi oli käytetty vaippa, jäänyt sukkiksien sisälle. Sen jälkeen olen tutkinut pyykin vähän huolellisemmin...
 
creme b
Joo ja mä oon pessyt vaipan. Kertakäyttövaipan siis :D Miehen kaverilla on pesula ja hänen mukaan kuivana ravistelu ja toinen pesukerta ravistelun jälkeen usein riittää poistamaan nukat. Eli tuskin sullakaan ne vaatteet pilalle meni.
 

Yhteistyössä