Pestäänkö teillä joka ikinen ilta hampaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muistamaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muistamaton

Vieras
koskee nyt enemmän kysymys alle vuoden ikäisten vauvojen äitejä, että siis pesettekö te alle vuoden ikäisiltä vauvoiltanne joka ilta hampaat? Itseltäni jäänyt usein muistamatta koko juttu tai sitten onkin nukahtanut heti iltapalan syötyä. Niin ja minun lapsellani on nyt ikää 10kk. Hammastahnaa en aijo käyttää ennekuin osaa sylkeä sen pois. Tuntuu vain että syyttelen itseäni huonoksi äidiksi kun en tuollaista pysty hoitamaan :(

Meillä harjataan vaan aamuisin ja silloinkin tyttö laittaa hanttiin. Mutta xylitolia otetaan aterioiden jälkeen, pyritään välttämään napostelua ja joskus iltaisin fluoritabletti.

pestään. mutta siitä lähtien, kun otettiin hammastahna käyttöön, poika ei anna harjata enää hampaita. Imasee tahnat suuhunsa ja pitää sitten suun tiukasti supussa, jotten vahingossakaan saa harjattua. Olen sitten tehnyt niin, että aamulla "pesen" tahnan kans, eli saa siitä fluoria. illalla pesen pelkällä vedellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä harjataan vaan aamuisin ja silloinkin tyttö laittaa hanttiin. Mutta xylitolia otetaan aterioiden jälkeen, pyritään välttämään napostelua ja joskus iltaisin fluoritabletti.

Niin joo meillä kyllä reilu puolitoistavuotias jo.

Me ollaan tutustuttu hammasharjoihin jo ennen, ku on yhtäkää hammastakaa puhjennu, eipähän tartte enää takkuilla sen kans, et miten opettaa lapset tottumaan hampaiden pesuun. Aamusin lapset "harjailee" ittekseen ja illalla joko äiti tai isä pesee ja sit viä saavat itte lisäksi "harjailla".

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
kyse oli alle 1vuotiaista!!

Kyllä. Meillä on "pesty" joka ikinen päivä hampaat siitä lähtien, kun ne on pikkuisellekin suuhun tulleet. Tosin aluksihan se on hampaan tai kahden kanssa sitä, että lapsi on itse sitä harjaa jyystänyt itse, mutta nykyään itse huolehtii ja muistuttaa meitä, että hampaat pitää pestä (ikää 2v8kk)

kyllä meillä harjaan totutellaan eikä hanttiin pistä yhtään, innoissaan myös itse sillä harjalla suuhun sohii :) se kun saisin muistettuu ja niin pois päin tuon pesun iltasella niin olisin tyytyväinen. Aamuisin muistan sen pikkasen paremmin. Meiltä löytyy jo 6 hammasta. Pitäisi laittaa joku lappu isolla näkyvään paikkaan, että sen muistaa tehdä. Varsinkin jos poika ei nukahda heti syötyään niin helppohan se olisi vessaan kantaa ja pestä niitä vähäisen. vaikeeta se ei olisi...

Yhteistyössä