pesettekö vessanpöntön vesisäiliötä koskaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siivousintoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siivousintoilija

Vieras
mä yritin saada sitä kantta auki, muttei lähde. Kiinnostaa, mitä siellä sisällä on. Vessanpönttö on alkanut valuttaa vettä läpi ja ajattelin korjata sen itse, mutta en saa edes kantta auki. :/

En kun ei sitä saa auki. Tiedän mitä siellä sisällä on, siis mekaniikan millä pönttö toimii. Eikä ole mitään tarvetta siivota sieltä, puhdasta paikkaa, mikä vain laskee vetensä likaiseen. Eli laskuveden loppupaikka on joka tapauksessa likaisempi kuin lähtöpaikka niin ei haittaa vaikka se ei ole täsmälleen yhtä puhdasta kuin hanasta laskettava vesi.

Olen purkanut monta kertaa.Meidän mallissa; nupista ruuvi irti ja sit pääsee kattoo mitä sisällä ja vaihtaa koko vipstaakin jos ei vesi pysy. Säiliön ja tiivisteen puhdistuskin auttaa monesti!

Alkuperäinen kirjoittaja siivousintoilija:
mä yritin saada sitä kantta auki, muttei lähde. Kiinnostaa, mitä siellä sisällä on. Vessanpönttö on alkanut valuttaa vettä läpi ja ajattelin korjata sen itse, mutta en saa edes kantta auki. :/

Jos valuttaa vettyä läpi, pohjatiiviste vuotaa. Kannattaa kutsua ammattitaitoinen korjaaja paikalle... Aika kuvaavaa on, jos et saa edes sitä kantta auki.... :)

Alkuperäinen kirjoittaja siivousintoilija:

Jos valuttaa vettyä läpi, pohjatiiviste vuotaa. Kannattaa kutsua ammattitaitoinen korjaaja paikalle... Aika kuvaavaa on, jos et saa edes sitä kantta auki.... :)

Jos jossakin sellaisessa paikassa käy kylässä, missä vesisäiliön saa auki, niin sinne voi sujauttaa keltaisen vesivärinapin. Talon emäntä sitten ihmettelemään, että miksi miesväki ei enää osaa vetää vessaa pissaamisen jälkeen. Kun jekku paljastuu, kaikki saavat nauraa iloisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Jos jossakin sellaisessa paikassa käy kylässä, missä vesisäiliön saa auki, niin sinne voi sujauttaa keltaisen vesivärinapin. Talon emäntä sitten ihmettelemään, että miksi miesväki ei enää osaa vetää vessaa pissaamisen jälkeen. Kun jekku paljastuu, kaikki saavat nauraa iloisesti.

:laugh:

Siellä sisällä on vetomekanismi, on mies sen jonkun kerran pesaissut, kun on jotain sieltä korjaillut. Jos se valuttaa sitä vettä pöntön läpi aina vetämisen jälkeen, niin uimurissa on silloin usein vikaa. Uudet osat saa LVI-liikkeestä. Kannen saa auki perinteisessä mallissa irrottamalla vetonupin, sen jälkeen saa nostettua kannen pois paikoiltaan. Yleensä sieltä sisältä löytyy pinttymää, kun veden suolat kertyvät pinnoille.

mun mielestä voi olla kalkkeutunut se kansi, kun ei nouse yhtään. Ihan kuin olis jumissa. No, onneksi suvusta löytyy putkimies, niin saa syyn soittaa hänellekin. :D ja ennenkuin teilaatte, niin mun mies on yrittäjä, jonka pakettiautot ovat jokaisen kaverin ja sukulaisen muutossa lainassa.

Yhteistyössä