pesettekö paistinpannun käsin vai astianpesukoneessa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
No onhan se, jos sitä hanaa pidetään täysillä ja astioita hangataan hartaudella. Mutta jos pesen keon astioita, osaan kyllä hoitaa sen puoliteholla juoksevan veden alla ja aika nopeasti. Ehkä just siks ku ne huuhdellaan aina tuoreista lioista, ei pinty ja kuivu mitään kiinni.

Olis meillä kyllä astianpesukonekin, mutten oo saanut aikaiseksi soittaa huoltoon, koska tiedän että olisin vain ilkeä ja huutava asiakas.
Ei mullakaan oo pinttyneitä eikä kuivuneita astioita, mutta tykkään pestä kaikki tiskit aina tosi huolellisesti ja huuhtelen ne kans huolellisesti. Mutta kyllähän mä oon todennut että mun tyylillä yhden pannun pesemiseen käsin menee liikaa vettä, että parempi vaan laittaa koneeseen.
 
"Vieras"
Käsin tietysti. Laitan märkään pesusieneen tiskiainetta, ja hinkkaan pannun puhtaaksi. Huuhtelen kuuman, juoksevan veden alla. Puhdas tulee!

Ja ps, vaikka sitä ei edes kysytty, vaihdan myös pannun aina uuteen heti, kun pinta alkaa hiemankaan kulua.
 
"vieras"
Mies pesee käsin juoksevan veden alla. Kyllä minäkin pesen altaan ennen käsintiskausta, mut yleensä sillon kun tiskaan enemmän. Tiskaan harvemmin koska atooppinen iho ei kestä jatkuvaa vedellä ja pesuaineilla lotrausta.
 
"vieras"
Miten saatte valurautapannun puhtaaksi pelkällä vedellä kun olette paistaneet rasvaista kalaa, kuten lohta? Ei se rasva lähde pannusta vaikka kuinka hinkkaa tiskirarjalla kuumassa vedessä.
 
Paistinpannulle riittää talouspaprulla pyyhkiminen, isommat liat vedellä sitten huuhtasee nopeesti.. Pannut menee nopeesti pilalle koneessa oli se pinnoite minkälainen vaan :p Tarttumaton pinta muuttuu jännästi sellaiseksi mihin tarttuu ja palaa kaikki jos koneessa pesee tai pesee muutenkin aina pesuaineen kanssa :p
 
[QUOTE="vieras";29087229]Miten saatte valurautapannun puhtaaksi pelkällä vedellä kun olette paistaneet rasvaista kalaa, kuten lohta? Ei se rasva lähde pannusta vaikka kuinka hinkkaa tiskirarjalla kuumassa vedessä.[/QUOTE]

Saahan siihen jäädä rasvaa.
 

Yhteistyössä