Pesettekö käsi- ja kylpypyyhkeet samassa koneellisessa?

  • Viestiketjun aloittaja Bio Luvil
  • Ensimmäinen viesti
"joopa"
Kyllä samanväriset froteepyyhkeet menee samaan koneelliseen: 95 astetta ja Vanishia pesuaineen ja huuhteluaineen lisäksi. Valkoisille pyyhkeille valkaiseva Vanish.
Puhdasta tulee.
 
"vieraana"
Ihan kuule menee samaan koneelliseen, mihin tyynyliinat ja paskaset kalsaritkin, jos ovat vaaleita / valkoisia... :D Ja 60 asteessa ne yleensä pesen. Joskus ihan vaan 40:säkin, enkä silti ole vielä kuollut.
 
tarkka täti
Meillä pestään pyyhkeet yksittäin. Ensin minun, sitten miehen ja viimeksi lasten - poika ensi.
Yleensä 90 asteessa. En missään tapauksessa laita samaan aikaan eri perheenjäsenten pyyhkeitä.
Samoin jokaisen sukat ja kalsarit pestään erikseen eri koneellisissa.
 
miunmau
Pesetkö pyyhkeet joka kerta noin kuumassa?

Itse lajittelen pyykit ainoastaan: valkoiset, kirjavat, mustat.

Yleensä neljässäkympissä, jos on pahoja ruoka- tai pissitahroja, niin kuudessakympissä.
 
öhh
Alkuperäinen kirjoittaja tarkka täti;30237912:
Meillä pestään pyyhkeet yksittäin. Ensin minun, sitten miehen ja viimeksi lasten - poika ensi.
Yleensä 90 asteessa. En missään tapauksessa laita samaan aikaan eri perheenjäsenten pyyhkeitä.
Samoin jokaisen sukat ja kalsarit pestään erikseen eri koneellisissa.
sairasta :D mutta huvinsa kullakin...
 
  • Tykkää
Reactions: Puhero
neiti täydellinen
Ihan vaan kaikki sekasin. Lajittelen ainoastaan niin että tummat ja vaaleat erikseen. Eli kyllä on kylpypyyhkeet ja käsipyyhkeet sekasin ja vaatteet siellä seassa kans! 40 asteessa pesen, silloin tällöin 60.
 
"nuuh"
Älkääs nyt, tunnen tapauksen jolla monta eri likapyykkikoria ettei ne likapyykit likaa toisiaan koreissa :D lapsille omat, reenivaatteille oma ja aikuisvaatteille oma! Ja pyykkiä ei voi kuivata ulkona koska se likaantuu.
 
[QUOTE="nuuh";30238172]Älkääs nyt, tunnen tapauksen jolla monta eri likapyykkikoria ettei ne likapyykit likaa toisiaan koreissa :D lapsille omat, reenivaatteille oma ja aikuisvaatteille oma! Ja pyykkiä ei voi kuivata ulkona koska se likaantuu.[/QUOTE]

:O Jessus! Näemmä sitä voi tehdä elämästään vaikean jos haluaa... :D
 
iu
[QUOTE="nuuh";30238172]Älkääs nyt, tunnen tapauksen jolla monta eri likapyykkikoria [/QUOTE]

o/

Mutta mun ovat ihan vaan värilajittelua varten... (vaalea, sini-vihreä-harmaa-musta, puna-kelta-ruskea) :)
 
mä...
Tietysti erikseen ja vain yksi väri kerrallaan. Lisäksi hiusten kuivaamiseen käytetyt pyyhkeet erikseen. Ei kai kukaan nyt vaatteitakaan pese sekaisin. Jokaisella perheenjäsenellä omat korinsa eri lajeille ja eri värisille pyykeille. Äidin paidat ensin (näissä kestää, kun on monta koneellista värien vuoksi), sitten tyttären paidat (näitäkin monta koneellista, kun on eri värejä ja lajeja kuten jumppavaatteet, treenivaatteet, juoksuvaatteet jne.), sitten pojan paidat (näitä ei onneksi ole montaa koneellista, kun tykkää vaan muutamista väreistä), lopuksi isän paidat samalla kaavalla kuin muidenkin. Meillä on myös erikseen pesukoneet sukille ja kalsareille sekä koirille on oma, jottei vaan pöpöt tartu (vaikka tokihan koneet desinfioidaan joka päivä). Sukat pestään omassa koneessa ja alotetaan yleensä äidin valkoisista sukista. Seuraavaksi äidin siniset sukat jne. Sitten tyttären, pojan ja isän.

Kyllä tää kotiäidin elämä on välillä vähän rankkaa, kun on niin paljon tehtävää. Miten kukaan pystyy töissä edes käymään (tai sitten ovat pöpöjä täysiä, kun eivät pese oikein vaatteitaan).
 
Ihan sama minkä väriset ja kokoiset pyyhkeet, niin pesen samassa koneessa 60 asteessa. Lakanat menee aikuisten ja lasten jaolla, ei mahdu kuin joko parilakana, 2 pussilakanaa ja 3 tyynyliinaa tai 2 lakanaa, 2 pussilakanaa ja 3 tyynyliinaa.
 
tarkempi kuin sä
Alkuperäinen kirjoittaja tarkka täti;30237912:
Meillä pestään pyyhkeet yksittäin. Ensin minun, sitten miehen ja viimeksi lasten - poika ensi.
Yleensä 90 asteessa. En missään tapauksessa laita samaan aikaan eri perheenjäsenten pyyhkeitä.
Samoin jokaisen sukat ja kalsarit pestään erikseen eri koneellisissa.
Hyi miten epähygieenistä! Jotkut ei näköjään ymmärrä, millainen pöpömylly koko pesukone on. Se konehan pitää pyörittää tyhjänä 90 asteessa eri pyykkierien välillä ja joka toinen päivä suorittaa lisäksi etikkapesu. Miten joku ei tätä tiedä tänä päivänä, kun tietoa on saatavilla kaikille perheestään ja kodistaan yhtään välittäville.
 

Yhteistyössä